• 1
  • 2
2010-06-26, 19:12
Bannlyst
Samma sak hände mig, under en hemmafest så bestämde en hora sig för att hälla sin sockerdricka/vodka ut över min laptop ! Sitter här och de är väldigt klibbigt, jag drog av några knappar för att rengöra - och det funkade! Men de flesta gick inte att sätta dit lika smidigt.. That's life.
Citera
2010-06-26, 19:13
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZooyorkeR
Om jag tittar in där man sätter in hörlurar i datorn så lyser en röd lampa, det har det inte gjort förut? vad är detta, datorn sprängs inom tio minuter? Nej men seriöst, det känns lite oroväckande. Har du ngn koll på det?

tack

Hörlursuttaget är för både analogt och optiskt ljud. Det som har hänt är att ljudutgången låst sig på optiskt ljud. Ingen fara, men det kan säkert vara pga spriten som dränkte din stackars dator.

Det skall lysa rött, men bara om man har valt ljud ut/optiskt.

I ljudinställningar kan du bestämma vad som skall hända i utgången.
Citera
2010-06-26, 19:15
Medlem
ZooyorkeRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponni
Samma sak hände mig, under en hemmafest så bestämde en hora sig för att hälla sin sockerdricka/vodka ut över min laptop ! Sitter här och de är väldigt klibbigt, jag drog av några knappar för att rengöra - och det funkade! Men de flesta gick inte att sätta dit lika smidigt.. That's life.

Tråkigt att höra. Fan, ja det här suger. Jag var inte ens med på den här festen... Jag skiter nog i att plocka bort knapparna själv, lämnar in skiten så får någon kunnig fixa allt sen får polaren stå för hela kalaset. Han visste vad som gällde så det är inga problem. Trist för alla men som du säger, så är livet.
Citera
2010-06-26, 19:15
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponni

Jag behövde byta tangentbord, kostade 700kr.
Citera
2010-06-26, 19:18
Medlem
ZooyorkeRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Hörlursuttaget är för både analogt och optiskt ljud. Det som har hänt är att ljudutgången låst sig på optiskt ljud. Ingen fara, men det kan säkert vara pga spriten som dränkte din stackars dator.

Det skall lysa rött, men bara om man har valt ljud ut/optiskt.

I ljudinställningar kan du bestämma vad som skall hända i utgången.

Okej, tack för all hjälp!
Citera
2010-06-26, 19:36
Medlem
Soldats avatar
ta genast ur batteriet, ta en hårtork och blås i ingångshålen över hela bok'en. starta inte datorn med batteriet då du kan få permamenta skador på datorn.

mvh
soldat
Citera
2010-06-27, 01:46
Medlem
ZooyorkeRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soldat
ta genast ur batteriet, ta en hårtork och blås i ingångshålen över hela bok'en. starta inte datorn med batteriet då du kan få permamenta skador på datorn.

mvh
soldat

Allt är torrt och allt funkar förutom ljud och knapparna som har blivit ännu "stelare". Tangentbordsbelysningen har iaf kommit igång. Lämnar in den imorgon och fixar back up. Orkar inte pilla själv och förstöra något iom att det ändå inte är jag som kommer betala för det.

Tack alla för hjälp!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in