2010-06-25, 23:12
  #73
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzZ0r
vafan vill du idiot? dra från flashback ingen vill se dig

Tim Gunn har varit lite oberäknelig ända sen den gången då han försökte få mig att ta bort min avatar som föreställde hans DO-kompis.
Citera
2010-06-25, 23:40
  #74
Medlem
Jens4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimGunn
Invandrare är inte en homogen grupp. Bara det räcker för att dumförklara dig, och alla andra rasister.
Konsekvensen av detta är att vissa grupper är ÄNNU mer överrepresenterade än vad siffrorna antyder. Endast genom att rota i det går det att åtgärda.
Citera
2010-06-25, 23:40
  #75
Medlem
Varför skriver alltid rasister "där kom det" när de möts av logiska motargument? Mycket intressant fenomen det där.
Citera
2010-06-25, 23:47
  #76
Medlem
TimGunns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Tim Gunn har varit lite oberäknelig ända sen den gången då han försökte få mig att ta bort min avatar som föreställde hans DO-kompis.
Försökte? Jag lyckades rätt så bra i min mening.
Citera
2010-06-26, 00:35
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimGunn
1. Ja, det är rasistiskt att vilja veta hur många invandrare som sitter i fängelseanstalterna eftersom det är helt irrelevant vad för hudfärg, bakgrund, sexuell läggning, religiös anhörighet, kön, etc etc som gärningsmannen har. Det är av samma anledning som journalisterna inte skriver om det var invandrare eller ej i nyhetsartiklarna. Det enda som har något som helst relevans är dess sociala, socioekonomiska samt sociokulturella bakgrund.

2. När jag skriver att invandrare inte är homogena så skriver jag det för att större delen av invandrarna är danskar och svenskar som återvänder. Invandrare är inte ekvivalent med "MENA"-folk, majoriteten av invandrare är inte ens från MENA-områden. Det så finns det en massa invandrare från varierande europeiska länder samt studenter från hela världen. Och slutligen invandrare som kommer hit för tillfälligt arbetande. Så att säga att invandrare är homogena och att invandrare är överrepresenterade vid kriminalstatistik är HELT HELT HELT jävla felaktigt, och detta är något som ni idiotiska rasister gång på jävla gång gör fel på. Det är något som ni inte verkar vilja förstå, ni är så himla dogmatiskt funtade...

Socioekonomiska förklaringsmodeller är givetvis delvis en förklaring till att vissa människor blir kriminella. Men det är definitivt inte hela sanningen. Det finns fler variabler som ökar risken för kriminellt beteende, speciellt avseende vissa typer av brott. Det som har varit tydligast de senaste åren, efter en stor invandring från framförallt Irak, Afghanistan och Somalia, är den extrema uppgången av sexualbrott. Kvinnosynen i dessa länder är definitivt något man måste ta hänsyn till om man verkligen vill förhindra att fler sexualbrott begås. Detta har inte något att göra med social klass utan enbart synen på kvinnor. Vad jag vill säga är att kulturell hemvist också är en variabel man bör ta hänsyn till om man verkligen vill vara seriös avseende riskfaktorer...och nej...jag är inte rasist, har inte någonting emot någon etnisk grupp.
Citera
2010-06-26, 01:24
  #78
Medlem
LieutenantNateHiggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimGunn
Invandrare är inte en homogen grupp. Bara det räcker för att dumförklara dig, och alla andra rasister.

Ändå så kan man bli dömd för hets mot folkgrupp när man ritar en bild på en man av utländsk härkomst och med en snara runt halsen. Vilken folkgrupp tillhör dessa med utländsk härkomst? Jo, juste, människor med utländsk härkomst är inte en homogen grupp.

Om det svenska rättsväsendet klassar "utländsk härkomst" som en folkgrupp så gör jag det också!
Citera
2010-06-26, 01:59
  #79
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimGunn
Försökte? Jag lyckades rätt så bra i min mening.

Shut it boy.

Jag byter avatar en gång i månaden.

Synd att du avslöjade vem du är bara... haha!

Info från DO's televäxel säger mer än du kan ana min vän...
Citera
2010-06-26, 03:07
  #80
Medlem
Tänker gå lite OT. Men har ni inte lärt er TimGunn vid det här laget?
Citera
2010-06-26, 09:29
  #81
Medlem
Läste för en tid sedan att det på Kumlabunkern skulle finnas fyra olika sektioner.
I tre av dem skulle kommunikationen mellan de intagna ha skett på bruten engelska och i den fjärde talades det svenska, finska och finlandssvenska.
Citera
2010-06-26, 09:41
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimGunn
1. Ja, det är rasistiskt att vilja veta hur många invandrare som sitter i fängelseanstalterna eftersom det är helt irrelevant vad för hudfärg, bakgrund, sexuell läggning, religiös anhörighet, kön, etc etc som gärningsmannen har. Det är av samma anledning som journalisterna inte skriver om det var invandrare eller ej i nyhetsartiklarna. Det enda som har något som helst relevans är dess sociala, socioekonomiska samt sociokulturella bakgrund.

2. När jag skriver att invandrare inte är homogena så skriver jag det för att större delen av invandrarna är danskar och svenskar som återvänder. Invandrare är inte ekvivalent med "MENA"-folk, majoriteten av invandrare är inte ens från MENA-områden. Det så finns det en massa invandrare från varierande europeiska länder samt studenter från hela världen. Och slutligen invandrare som kommer hit för tillfälligt arbetande. Så att säga att invandrare är homogena och att invandrare är överrepresenterade vid kriminalstatistik är HELT HELT HELT jävla felaktigt, och detta är något som ni idiotiska rasister gång på jävla gång gör fel på. Det är något som ni inte verkar vilja förstå, ni är så himla dogmatiskt funtade...
Det är extremt relevant att veta hur invandring och kriminalitet hänger ihop när man ska rösta annars kanske man röster mot sin egen åsikt och då faller ju hela konceptet med demokrati vilket iofs håller på att hända redan nu.

Alla fattar att invandrare inte är en homogen grupp och det finns ingen som påstått det i tråden heller så sluta att bygga halmgubbar.
Citera
2010-06-26, 09:46
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeusSancti
Man kan inte begära att få namn och personnummer på någon som sitter i fängelse. Fängelset får inte ens lov att tala om att du finns där, det är sekretessbelagt.


Nu var det fråga om att få reda på hur stor andel invandrare som sitter i våra fängelser.
Även om man nu inte kan få reda på vem som sitter inne just nu ,
så kan man ju räkna utifrån dömda invandrare .
Slingra dig inte.
Mycket har förändrats på bara några år.

Citera
2010-06-26, 10:11
  #84
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TimGunn
Invandrare är inte en homogen grupp. Bara det räcker för att dumförklara dig, och alla andra rasister.
Troll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in