2010-06-24, 15:31
Medlem
Idag har jag suttit i telefon med schenker privatpaket.
Man bokar försändelsen hemifrån och skickar sedan paketet.

De har ett sk referensmått på hur stora paket man kan skicka, 220cm = L + 2*(B+H) lyder formeln

Mitt paket var 97cm långt, 15 centimeter bredd och djupt vilket enligt formeln blir 157 cm, vilket är inom deras ramar

Dock har jag hittat efter lite efterforskning att deras MAXlängd också är 70 cm, vilket gör att mitt paket överstiger deras gränser, fast det framgick inte klart och tydligt.

Min kund jag skickade paketet till mailade mig 1 vecka efter att jag skickat och sa: var är paketet.

Jag kontaktade schenker och de sa: Då ditt paket överstiger maxgränsen gäller följande; vi har stoppat ditt paket, du kan få hämta det på vårat utlämningsställe i Sala, eller vad hon nu sa.

Jag sa; kan inte hämta då jag inte har bil: och vi tjafsade lite såklart.

jag bad om att få pengarna tillbaka för frakten då de inte tänker skicka mitt paket men det går de inte med på, de menar att deras administrationskostnader höjts pga ärendet och att min inbetalning får täcka det ( men har jag inte rätt när jag säger att deras samkostnader inte påverkas av mitt ärende )

Strunt samma, nu sitter jag här, kommer inte få mitt paket tillbaka, inte pengar tillbaka, och min kund är rasande..

Roligt företag!

Måste påpeka; att hon i kundservice sa till mig, LÄR DIG LÄSA och kolla i Villkoren
(jag kan läsa, och har läst dem, det står ingenting om icke levererade varor = inge pengar tillbaka)

Blä på schenker!
Senast redigerad av kribba85 2010-06-24 kl. 15:35.
Citera
2010-06-24, 16:02
Medlem
bump
Citera
2010-06-24, 19:58
Medlem
KTMUSERs avatar
Vad ska man säga menar du, att Schenker är värdelöst? Det är ett enormt företag och allting kan inte gå smidigt alltid.
Citera
2010-06-25, 02:09
Medlem
carass avatar
Schenker i Sverige är väl relativt flexibla fast det gäller att "tjafsa" i telefon så att man får som man vill när det gäller "problem ärenden". Har haft att göra med Schenker i Östeuropa.. (haha det var sjutton resor värre än Schenker Sverige..) där ville alla anställda i "högre positioner" (typ de som sköter byråkrati papprena osv) ha mutor för att det skulle flyta på.. Paketen kunde inte lämnas ut om inte godtyckligt påhittade extraavgifter som översteg paketens värde betalades till Schenker chefen..
Citera
2010-06-25, 12:40
Medlem
CreepyCrawls avatar
Kör en tuff linje, kräv att få prata med vederbörandes chef (och i det här fallet ta upp kränkande behandling) hota med tidningar och annat.
Citera
2010-06-25, 23:13
Bannlyst
Du bör alltid skriva att du inte kan stå för postens (schenkers i detta fall) slarv som en liten notis. Visst var det ditt fel ursprungligen, men om nu situationen var omvänd.

Sen så skriver jag aldrig mitt namn på paketlappen, var paketet tar vägen skiter jag fullständigt i, jag har betalat och det ska fram. Vid tvist slänger jag upp ett fotat schenkerkvitto.
Citera
2010-07-04, 17:53
Medlem
Vart läste du igentligen när du kollade på deras maxgränser?
Tänkte med tanke på att i deras pristabell står det maxgränser klart och tydligt.

Står också Klass | Mått | Längd | Vikt | Pris
Dom har tom en reglage man kan dra i och går den över gränsen så säger den till. Kan inte bli enklare eller klarare.

Fattar inte hur man kan förvänta sig att få pengarna tillbaks för att dom inte delat ut ditt paket för att du har gjort fel. Dom har fortfarande utfört ett arbete och det skall väl dom ha betalt för.
Senast redigerad av madsession 2010-07-04 kl. 17:58.
Citera
2012-05-28, 17:04
Medlem
Carpdiems avatar
"Feldistribuerat", vad betyder det? Behöver mitt paket tills klockan 12.00 då jag åker iväg. Uppdateringen är ifrån fredags och inget nytt har kommit upp idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in