Idag har jag suttit i telefon med schenker privatpaket.
Man bokar försändelsen hemifrån och skickar sedan paketet.
De har ett sk referensmått på hur stora paket man kan skicka, 220cm = L + 2*(B+H) lyder formeln
Mitt paket var 97cm långt, 15 centimeter bredd och djupt vilket enligt formeln blir 157 cm, vilket är inom deras ramar
Dock har jag hittat efter lite efterforskning att deras MAXlängd också är 70 cm, vilket gör att mitt paket överstiger deras gränser, fast det framgick inte klart och tydligt.
Min kund jag skickade paketet till mailade mig 1 vecka efter att jag skickat och sa: var är paketet.
Jag kontaktade schenker och de sa: Då ditt paket överstiger maxgränsen gäller följande; vi har stoppat ditt paket, du kan få hämta det på vårat utlämningsställe i Sala, eller vad hon nu sa.
Jag sa; kan inte hämta då jag inte har bil: och vi tjafsade lite såklart.
jag bad om att få pengarna tillbaka för frakten då de inte tänker skicka mitt paket men det går de inte med på, de menar att deras administrationskostnader höjts pga ärendet och att min inbetalning får täcka det ( men har jag inte rätt när jag säger att deras samkostnader inte påverkas av mitt ärende )
Strunt samma, nu sitter jag här, kommer inte få mitt paket tillbaka, inte pengar tillbaka, och min kund är rasande..
Roligt företag!
Måste påpeka; att hon i kundservice sa till mig, LÄR DIG LÄSA och kolla i Villkoren
(jag kan läsa, och har läst dem, det står ingenting om icke levererade varor = inge pengar tillbaka)
Blä på schenker!
Senast redigerad av kribba85 2010-06-24 kl. 15:35.