2010-06-22, 19:26
Medlem
Hejsan.

Har precis formaterat min laptop, HP Compaq NX7400 (Windows XP Home), dock uppstår det ett fel när jag startar den för första gången (efter formateringen).

När själva laddningen dyker upp innan man kommer till användarpanelen där man loggar in så kommer då ett felmeddelande som lyder:

Citat:
Oåterkalligt fel

Ett fel har uppstått som hindrar installationen från att fortsätta.

Windows kan inte starta eftersom registret inte kunde uppdateras. Tala med datortillverkaren om du vill diskutera problemet. Windows måste nu avslutas.

Välj OK för att se installationsloggen.

Jag klickar OK och får upp installationsloggen där det står följande:

Citat:
Systeminstallationslogg - (C:WINDOWS\setuperr.log)

Fel: Ett fel uppstod när Internet Explorer skulle uppgraderas.

Oåterkalligt fel:
Windows kan inte starta eftersom registret inte kunde uppdateras. Tala med datortillverkaren om du vill diskutera problemet. Windows måste nu avslutas.

Jag klickar på stäng-knappen och datorn stängs av, jag kommer alltså inte till användarmenyn.

Kan tillägga att jag precis köpt en ny batterieliminator för min gamla var sönder, men den funkar osv till min NX7400, så tror inte den har någon påverkan i detta fallet.

Felet uppstår alltså när Internet Explorer ska uppgraderas.

Någon som har vart med om samma problem eller vet hur man kan lösa detta?
Har självfallet skickat ett mail till HP Support, men skadar inte att fråga er på fb

Tack på förhand!
Citera
2010-06-22, 20:09
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Starta i felsäkert läge, döda IE och använd Firefox?
Citera
2010-06-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheVeryUberEnd
Starta i felsäkert läge, döda IE och använd Firefox?

Ah, tänkte inte på det, har dock krånglat till det lite nu.

Har råkat sätta Power-on Password, så jag kan inte komma någon vart alls nu. För det funkar inte skriva in lösenordet, händer ingenting
Citera
2010-06-22, 23:30
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ciggec
Ah, tänkte inte på det, har dock krånglat till det lite nu.

Har råkat sätta Power-on Password, så jag kan inte komma någon vart alls nu. För det funkar inte skriva in lösenordet, händer ingenting

Är det i BIOS? I sådana fall får nollställa CMOS. Det finns en liten knapp på moderkortet, jag hänvisar till moderkortets manual.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in