2009-11-20, 14:06
Medlem
LaRues avatar
Jag hatar Slipknot!
Hoppas att hela bandet trillar och slår sig!
Citera
2009-11-20, 14:58
Medlem
MrHumpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaRue
Jag hatar Slipknot!
Hoppas att hela bandet trillar och slår sig!

Been there, done that.

http://www.youtube.com/watch?v=REnuIkX1Ouo

Vad har du emot musiken förresten, bara för att tillföra något till diskussionen?
Citera
2009-11-20, 18:18
Medlem
LaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHumpe
Been there, done that.

http://www.youtube.com/watch?v=REnuIkX1Ouo

Vad har du emot musiken förresten, bara för att tillföra något till diskussionen?
Nä tycker dom är sjukt löjliga med sina masker och så "leker" dom "hårda" men deras musik är ju sjukt mjuk
Citera
2009-11-21, 00:56
Bannlyst
Citat:
Nä tycker dom är sjukt löjliga med sina masker och så "leker" dom "hårda" men deras musik är ju sjukt mjuk

deras nya grejjer kanske är mjuk, men IOWA-plattan e inte mjuk.

vad lyssnar du på btw?
Citera
2009-11-21, 12:58
Medlem
LaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryoan
deras nya grejjer kanske är mjuk, men IOWA-plattan e inte mjuk.

vad lyssnar du på btw?
Typ Avenged Sevenfold, In Flames, Iron Maiden, A day to Remember, Four Year Strong, Enter Shikari och Silverstein
Citera
2009-11-21, 15:44
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Typ Avenged Sevenfold, In Flames, Iron Maiden, A day to Remember, Four Year Strong, Enter Shikari och Silverstein

Och du kallar Slipknot mjuka? Det är faktiskt kul med ett band som utvecklar sig men som fortfarande är bra, aka Slipknot.

När dom slog igenom stort, ungefär vid deras självbetitlade album så tror jag inte du har en aning om hur många band som fick en spark i röven utav att se deras framträdanden där dom rent ut sagt sparkade arsle med allt och alla.. Ta och lyssna på Snap, Get This och Surfacing. Vill man bara inte gå iväg och veva sönder lägenheten så är det något fel.
Citera
2009-11-21, 17:01
Medlem
jag tycker dom är helt OK... lyssnade mycket på dom förr, deras låtar är verkligen "catchy" och bra rent melodiska... Men jag är bara trött som fan på dom nu för tiden, hela grejjen känns så jävla pre-pubertal även om musiken i sig är jävligt bra... Och jag tyckte inte alls de var något fel på IOWA skivan tvärt om. Däremot allt där efter är kefft utom vermillion pt 2 den ackustiska versionen.

grejjen jag gillar med slipknot är att dom kan göra riktigt hårda låtar men utan att dom behöver knulla hela kvaliten och möjligheten att spela dom högt med alldeles för stor äcklig dist osv... Det blir liksom inte jobbigt att lyssna på.
Citera
2009-11-21, 17:17
Medlem
ButterFaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuiZzi
Tyvärr inte, gillar mer Lamb of God, Whitechapel, Job for a Cowboy, Iwrestledabearonce, All Shall Perish, As Blood runs Black osv.

Och nej, det kanske inte är lika hårt som mycket utav dagens Deathcore osv men det är fortfarande hårt, men för oss inbitna deathcore fans så är Slipknot mesigt...

Och för oss som faktiskt inte lyssnar på skitmusik är deathcore mesigt. Du lurar bara dig själv om du tycker metalcore/deathcore är hårt.

Nej, jag är inget slipknot-fan. Jag gillade dem till Vol.3 men då var jag ju också typ 15.

Jag hoppas Slipknot lägger ner, deras storhetstid är över. Det är dags att lämna över flaggan till Tokio Hotel.
Senast redigerad av ButterFace 2009-11-21 kl. 17:21.
Citera
2009-11-21, 19:01
Medlem
enghells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuiZzi
Tyvärr inte, gillar mer Lamb of God, Whitechapel, Job for a Cowboy, Iwrestledabearonce, All Shall Perish, As Blood runs Black osv.

P.S: Att hävda att min subjektiva åsikt angående "Thrash" metal låter som punk (skit metal och skitpunk i mina öron) gör mig exkluderad från att diskutera metal säger mer om dig än om mig. Att fortfarande hänga kvar vid den idiotiska tanken att DJ skulle göra metal mindre hårt är bara idiotiskt då jag personligen tycker att Slipknot är ett bra exempel på just hård musik. Och nej, det kanske inte är lika hårt som mycket utav dagens Deathcore osv men det är fortfarande hårt, men för oss inbitna deathcore fans så är Slipknot mesigt...

Sedan orkar jag inte sätta mig i skamvrån, det kanske du borde göra som gång på gång visar att du är otroligt inbiten i tanken att metal inte kan innehålla en DJ... Dessutom handlar tråden om Slipknot och deras framtid och inte huruvida "Thrash" ÄR "Trash" eller liknande.

Okej, en fin samling skitband du lyssnar på. Skulle jag bli imponerad av det där,eller? Förklarar ännu mer varför du inte har en aning om vad du snackar om.

Jepp, du exkluderar dej själv mer och mer från befogenheten att diskutera metal. Skärp dej nu för fan och hör vad jag säger, en dj har inte i ett metalband att göra, punkt slut!

Och deathcore, va fan, inget band vars musikstil innefattar ordet "core" är metal! Och nu säger du att Slipknot är mesigt, nyss var de ju så jävla hårda, bestäm dej. Sätt dej i skamvrån med din dj nu.
Citera
2009-11-21, 19:10
Medlem
SpacetribeCAKs avatar
Citat:
Inget av dom banden är ju tyngre än Slipknot?
Citera
2009-11-21, 21:35
Medlem
LaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpacetribeCAK
Inget av dom banden är ju tyngre än Slipknot?
Det jag menade är att dom spelar "mjuk" musik med tanke på hur dom ser ut, jag vet att flera av dom banden jag lyssnar på inte är hårdare än Slipknot och har jag sagt att jag lyssnar på hård musik?
Senast redigerad av LaRue 2009-11-21 kl. 21:38.
Citera
2009-11-22, 00:21
Bannlyst
Citat:
Det jag menade är att dom spelar "mjuk" musik med tanke på hur dom ser ut, jag vet att flera av dom banden jag lyssnar på inte är hårdare än Slipknot och har jag sagt att jag lyssnar på hård musik?

kolla hur kiss ser ut :P
det blir inte mesigt/fjantigt när man är först att slå igenom med det!

kiss va först att bli riktigt stora inom rock med målade ansikten.
slipknot var först att bli riktigt stora inom metal med masker.

sånna som försöker kopiera det sen suger ju bara *host*lordi*host*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in