Citat:
Ursprungligen postat av
Termos99
Trots allt stöd, trots alla pengar, internationell solidaritet, BDS och donationer, hjälparbete så har de inte lyckats något vidare. Bästa enklaste sättet skulle vara att välja nya ledare som kan göra skillnad, jag är mäkta imponerad över hur de kan följa så dåliga ledare som de gjort. Kanske dags att rannska sig själv och sluta skylla på Israel?
Korrupta PA eller Terror Hamas. Bra val.

Det är lätt att döma styrande grupper (på båda sidor), men det vete fan om man ska döma den civila medelpersonen på någon sida. I supergettot Gaza måste livsutrymmet vara väldigt begränsat.
Hur är det att sköta ett jobb, familj och ungar när man är klämd mellan Israel (+ USA) och tokdårarna Hamas? Jag tror inte att man bara startar en anti-Hamas-blogg och fixar sköna demos, så blir allt bra ..
Det är väl som i Tyskland, när man frågade medeltyskar om de skulle skydda en RAF-medlem? Förvånansvärt många sa ja, som jag minns det. Men vem fan skulle neka, öga mot öga?
Jag tror inte någon i denna tråd skulle ta öga-motöga-debatten med Hamas inne i Gaza.
De vettiga Gazaborna är klämda mellan Israel och Hamas.
Något liknande händer väl tyvärr i Libanon, där Hezbollah infiltrerar samhällslivet. Exakt hur långt det gått vet jag inte. Jag är rädd för en ny flank, en Libanon-repris ...