Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Lustigt att man är jude bara för att man försvarar Israel som enda demokrati i världens röv. Alla vettiga mänskor borde göra det tycker jag. Men du är Putin-fantast och antisemit så bokstavligen motsatsen till vettig. Fakta vet du inte ens vad är eftersom ryska trollfabriker lägger din agenda. Jonä sista gången garanterat jag besvarar dig.
Tydligen finns det en anledning varför inte "alla vettiga människor" försvarar Israel.
Att man inte skulle få kritisera demokratier eller sk demokratier är befängt och hör snarare hemma i totalitära stater.
På tal om Putin - lustig att det är tillåtet att vara russofob. Inom vänstern är det helt legitimt med antiamerikanism. Varför är inte antisemitism ok? Vad är skillnaden? I likhet med mitt förra inlägg om Hamas - enda skillnaden är etiketten. Vissa etiketter är mer tillåtna än andra, bara för att någon säger det. Rent filosofiskt är det ingen skillnad. Att ensidigt kritisera Hamas är meningslöst, i synnerhet då judiska Irgun också ägnade sig åt terrorverksamhet. Det var så judar slogs för dagens Israel.
Det hjälper att betrakta världen med öppna sinnen.
Det sista har du rätt i. Man bör inte ge sig in i diskussioner när ens inställning är som din, dvs att Israel inte får kritiseras, eller att man inte ska tala med folk vars åsikter inte speglar ens egna.