2019-03-10, 21:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Det är ju fakta att de där ökenluffarna "mellanösterns zigenare" inte klarar av mer än att kasta brandbomber och ha barn som sköldar.
Jag får lägga till 'rasist' till epiteten.

Du skulle säkert älska om ryssarna ockuperade Sverige och av nåder såg till att vi fick lite mat och vatten.
Citera
2019-03-10, 21:01
Medlem
Citat:
Det är ju fakta att de där ökenluffarna "mellanösterns zigenare" inte klarar av mer än att kasta brandbomber och ha barn som sköldar. Israel pumpar in mat, bränsle, byggmaterial, medicin osv. Tacken de får är tunnelgrävande terrorister. Du va mig en ovanligt vidrig terrorist, förmodligen framavlad av en hatisk arbetslös Hamas-medlem

Vet du vad begreppet terrorist innebär?
Citera
2019-03-10, 21:04
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Jag får lägga till 'rasist' till epiteten.

Du skulle säkert älska om ryssarna ockuperade Sverige och av nåder såg till att vi fick lite mat och vatten.

Nä jag är inte rasist, du är däremot antisemit förblindad av irrationellt hat. Jag har trots hårda ord en viss förståelse men ändå faktum kvarstår;Israel agerar aldrig oprovocerat, däremot måste de agera jävligt hårt annars hade inte staten funnits kvar idag. Vi lägger ner här, orkar inte få nån blodsfiende och en hel by efter mig..
Citera
2019-03-10, 22:14
Avstängd
Citat:
Nä jag är inte rasist, du är däremot antisemit förblindad av irrationellt hat.
Så du hör till de där som inte klarar att se skillnad på judar och staten Israel, det om något är antisemitiskt.
Citat:
Jag har trots hårda ord en viss förståelse men ändå faktum kvarstår;Israel agerar aldrig oprovocerat, däremot måste de agera jävligt hårt annars hade inte staten funnits kvar idag. Vi lägger ner här, orkar inte få nån blodsfiende och en hel by efter mig..
Var inte sån fegis, jag är en vanlig svensk och tar ju risken att få ett mördarteam från Mossad efter mig.
Citera
2019-03-10, 22:40
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Så du hör till de där som inte klarar att se skillnad på judar och staten Israel, det om något är antisemitiskt.

Var inte sån fegis, jag är en vanlig svensk och tar ju risken att få ett mördarteam från Mossad efter mig.

Haha nå bra att du har lite humor iaf. Du och jag ligger hyfsat långt ifrån varandra vad gäller skuldbörda men överens måste vi vara med att vi vill ha fred. Jag är finne, du är svensk, givetvis bråkar vi lite
Citera
2019-03-10, 23:14
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Du vet väl att palestinierna röstade fram en terrororganistion som dess ledare? De bör bevisligen omyndigförklaras allihopa

USA och EU har terrorstämplat Hamas. Ett exempel på semantik. Att terrorstämpla alla man inte gillar är föga produktivt. Minns inte om Hamas terrorstälmpades före eller efter valet, men en etikett ändrar ingenting.

För några decennier sedan fanns det en annan terrororganisation. Den hette Irgun, och bland dess offer finns en svensk, Folke Bernadotte. När man kritiserar Hamas och vill omyndigförklara palestinier som röstade på dem, bör man fråga sig om man inte ska göra samma sak med israeler som röstade på Menachem Begin (premiärminister och fd ledare i Irgun).

En annan israelisk premiärminister, Yitzhak Shamir, var ledare i terrororganisationen Lehi, vars mål var att ta över Israel med våld.

Citat:
To take over Eretz Yisrael (the Land of Israel) by armed force.

Vänta er ingen Mahatma Gandhi i Palestina.
Citera
2019-03-10, 23:54
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
USA och EU har terrorstämplat Hamas. Ett exempel på semantik. Att terrorstämpla alla man inte gillar är föga produktivt. Minns inte om Hamas terrorstälmpades före eller efter valet, men en etikett ändrar ingenting.

För några decennier sedan fanns det en annan terrororganisation. Den hette Irgun, och bland dess offer finns en svensk, Folke Bernadotte. När man kritiserar Hamas och vill omyndigförklara palestinier som röstade på dem, bör man fråga sig om man inte ska göra samma sak med israeler som röstade på Menachem Begin (premiärminister och fd ledare i Irgun).

En annan israelisk premiärminister, Yitzhak Shamir, var ledare i terrororganisationen Lehi, vars mål var att ta över Israel med våld.

Vänta er ingen Mahatma Gandhi i Palestina.

Semantik.. Du använder ju samma semantik gentemot israeliska dito. Men flytta för fan till Syrien om du vill använda din egen semantik förbannade kretin
Citera
2019-03-11, 00:04
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Semantik.. Du använder ju samma semantik gentemot israeliska dito. Men flytta för fan till Syrien om du vill använda din egen semantik förbannade kretin

Förstår inte varför ni judar blir så oborstade när fakta läggs på bordet. Det är inget tvåg att skriva på flashback, men vill du ändå göra det, försök att hålla god ton.

En jämförelse mellan Hamas och judiska Irgun är högst relevant med tanke på din tidigare kommentar.
Citera
2019-03-11, 00:16
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Förstår inte varför ni judar blir så oborstade när fakta läggs på bordet. Det är inget tvåg att skriva på flashback, men vill du ändå göra det, försök att hålla god ton.

En jämförelse mellan Hamas och judiska Irgun är högst relevant med tanke på din tidigare kommentar.

Lustigt att man är jude bara för att man försvarar Israel som enda demokrati i världens röv. Alla vettiga mänskor borde göra det tycker jag. Men du är Putin-fantast och antisemit så bokstavligen motsatsen till vettig. Fakta vet du inte ens vad är eftersom ryska trollfabriker lägger din agenda. Jonä sista gången garanterat jag besvarar dig.
Citera
2019-03-11, 00:48
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Lustigt att man är jude bara för att man försvarar Israel som enda demokrati i världens röv. Alla vettiga mänskor borde göra det tycker jag. Men du är Putin-fantast och antisemit så bokstavligen motsatsen till vettig. Fakta vet du inte ens vad är eftersom ryska trollfabriker lägger din agenda. Jonä sista gången garanterat jag besvarar dig.

Tydligen finns det en anledning varför inte "alla vettiga människor" försvarar Israel.
Att man inte skulle få kritisera demokratier eller sk demokratier är befängt och hör snarare hemma i totalitära stater.

På tal om Putin - lustig att det är tillåtet att vara russofob. Inom vänstern är det helt legitimt med antiamerikanism. Varför är inte antisemitism ok? Vad är skillnaden? I likhet med mitt förra inlägg om Hamas - enda skillnaden är etiketten. Vissa etiketter är mer tillåtna än andra, bara för att någon säger det. Rent filosofiskt är det ingen skillnad. Att ensidigt kritisera Hamas är meningslöst, i synnerhet då judiska Irgun också ägnade sig åt terrorverksamhet. Det var så judar slogs för dagens Israel.
Det hjälper att betrakta världen med öppna sinnen.

Det sista har du rätt i. Man bör inte ge sig in i diskussioner när ens inställning är som din, dvs att Israel inte får kritiseras, eller att man inte ska tala med folk vars åsikter inte speglar ens egna.
Citera
2019-03-11, 06:27
Avstängd
Citat:
Lustigt att man är jude bara för att man försvarar Israel som enda demokrati i världens röv.
Jo, visst är det obehagligt hur folk insinuerar bakgrund bara för att man ogillar någons åsikter. Vad menade du tex när du skrev "Vi lägger ner här, orkar inte få nån blodsfiende och en hel by efter mig.."?

Du verkar tillhöra gruppen som ser politik som någon sorts sport där man väljer lag och sedan hejar på det oberoende av vad det gör. "My country right or wrong" som de säger i USA, fast du här verkar mer inne på att du stödjer Israel för att du hatar länderna runt omkring.
Citera
2019-03-11, 13:10
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Jo, visst är det obehagligt hur folk insinuerar bakgrund bara för att man ogillar någons åsikter. Vad menade du tex när du skrev "Vi lägger ner här, orkar inte få nån blodsfiende och en hel by efter mig.."?

Du verkar tillhöra gruppen som ser politik som någon sorts sport där man väljer lag och sedan hejar på det oberoende av vad det gör. "My country right or wrong" som de säger i USA, fast du här verkar mer inne på att du stödjer Israel för att du hatar länderna runt omkring.

Nej problemet ligger i att Israels grannar hatar dom och har sedan statens grundande aktivt velat förinta såväl Israel som alla israeler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in