2010-06-20, 10:59
Medlem
Jag har kondylom (några mindre vårtor kring kukroten) och skulle behöva medel mot det, men stör mig rejält på att man verkar vara tvungen att visa kuken för en läkare innan man får ut medicinen. Jag VET ju liksom att det är kondylom jag har, varför i helvete ska jag då behöva vränga upp kuken för en främmande människa? För att de tror jag ljuger om en sån grej? Onödigt extrajobb för läkaren och kränkande för mig, det spelar ingen roll för mig att läkarna säkert glor på könsvårtor hela dagarna och att det inte är någon stor grej för dem. Har behandlat kondylomet tidigare med min ex-flickväns Wartec, men vårtorna kom tillbaka och nu behöver jag fixa nytt medel.

Jag vet att man kan köpa kondylommedel/Wartec på nätet via diverse anonyma sidor, men har inte hittat en enda som verkar seriös! Har mailat frågor till dessa sidor men *ingen* har svarat så då ger jag självklart fan i att beställa nåt som kanske aldrig levereras. Dessutom är det ju mkt dyrare att köpa medlet av dessa aktörer.

Så, hur får jag lättast tag på Wartec utan att behöva trycka upp ballen i fejset på en främling? Kan man slippa det på vanliga vårdcentraler eller måste man köpa på nätet?
Senast redigerad av Cal-Gustf 2010-06-20 kl. 11:04.
Citera
2010-06-20, 11:08
Medlem
TarmTomtes avatar
Ta ett rakblad och skär bort dom...

OnT: Va en man och inte en mes, gå till doktorn och gör det bara. Går på nolltid och är hur lugnt som helst....
Citera
2010-06-20, 11:15
Medlem
Varför måste du använda Wartec?
Eftersom du är skickligare än läkare på att ställa diagnos så tycker jag att du skall klara av att behandla det själv. Det finns en handfull sätt att fixa det på. TarmTomte skriver ett som fungerar och gärna i kombination med något annat.
Citera
2010-06-20, 11:18
Medlem
Nej du kommer nog inte att fixa det.
Vårtorna kom tillbaka...
Du skall frysa bort dom!
Boka tid eller gör det själv om du nojjar dig.
Wartec är i alla fall helt fel behandling för dig nu.
Citera
2010-06-20, 11:26
Medlem
TarmTomtes avatar
En grej som säkert funkar är som Mindful sa, är att frysa bort dom. Köp kolsyreis och doppa ballen i. Garanterat fri från det mesta!!..
Citera
2010-06-20, 17:01
Medlem
Jag kan inte säga att det här är vetenskap och beprövad erfarenhet, men, jag har väldigt goda erfarenheter av aberela mot vanliga vårtor. Jag frös bort dem på Hudding Hud, fukke ikke, testade på med aberela, det funkade. Nu kör jag det 3 ggr dagen på en kvarvarande vårta, vi får se om det funkar.
Citera
2010-06-20, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfulpilot
Nej du kommer nog inte att fixa det.
Vårtorna kom tillbaka...
Du skall frysa bort dom!
Boka tid eller gör det själv om du nojjar dig.
Wartec är i alla fall helt fel behandling för dig nu.

1. Varför är Wartec "helt fel behandling"?

Och ja, jag har testat att skära bort dem men eftersom vårtorna sitter även under huden så funkar det knappast att skära bort dem utan att halvt massakrera sig själv. Dvs om de ska hålla sig borta för gott.

2. D Roger, funkar Aberela bättre än Wartec? Är ju också receptbelagt vad jag såg.

3. Finns det något receptfritt sätt att frysa bort vårtorna genom självbehandling?

Känns ju alldeles för drygt att gå till någon klinik och frysa bort dem om det kanske inte ens funkar för gott.
Citera
2010-06-20, 20:36
Medlem
Jag vet inte om det funkar alls på könsvårtor, jag har haft framgång med att behandla vårtor på händerna, jag hade ca 10st, en är kvar än idag....verkar inte gå att få bort den, men jag kör aberela på den var dag nu och hoppas. Läkaren lär inte göra många knop, för dig är ju läget annorlunda, könssjukdomar, som man på ngt sätt ändå bör kunna hitta en syndabock för eller få ta ansvar för själv, behandlas ofta gratis. Så jag tycker du ska visa pillevippen för farbror Dr. Man får inta en cool inställning. Men hursomhelt så kan aberela vara ett option, som läkarna inte vet om, iaf mot vanliga vårtor, funkade på mig när deras frysning sket sig.
Citera
2010-06-20, 20:37
Medlem
en kopp kaffes avatar
Är inte kukvisningen halva nöjet?
Citera
2010-06-20, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cal-Gustf
1. Varför är Wartec "helt fel behandling"?

Och ja, jag har testat att skära bort dem men eftersom vårtorna sitter även under huden så funkar det knappast att skära bort dem utan att halvt massakrera sig själv. Dvs om de ska hålla sig borta för gott.

2. D Roger, funkar Aberela bättre än Wartec? Är ju också receptbelagt vad jag såg.

3. Finns det något receptfritt sätt att frysa bort vårtorna genom självbehandling?

Känns ju alldeles för drygt att gå till någon klinik och frysa bort dem om det kanske inte ens funkar för gott.

1. Du har prövat det och det kom tillbaka. Frysa är bättre behandling än Wartec. Bästa behandlingen.

2. -

3. Alltid, men inte via 'receptfritt'.

Frysa funkar bäst för gott.
Citera
2010-06-20, 21:21
Medlem
Mindfulpilot: Jag tycker du som läkare kan testa med aberela, jag fick bra resultat, det är på intet sätt farligt och du kan få skriva en finfin forskningsartikel utan att göra många knop, ingen fara finns heller med att testa det. Även om jag inte skulle ha det på "känslig hud". Vårtan som hitintills vägrat gå bort med aberela ser faktiskt riktigt lovande ut nu. Vore det inte bra att finna en ny enkel lösning?
Citera
2010-07-13, 18:17
Medlem
Nu har jag gett det en ärlig chans, ringde vårdcentralen häromdan och sade att jag ville boka tid för kontroll pga kondylom. De frågade om jag kunde ringa igen i augusti, om flera veckor. Vilket jävla skämt.

Och dessutom så jobbar jag i princip alltid när vårdcentralen är öppen så även om jag hade haft lust så har jag inte tid att stå där med kuken i vädret för att få en diagnos som jag själv enkelt ställt för länge sedan.

Så nu vill jag i ännu högre grad beställa Wartec på nätet.

Frågar igen: Finns det någon sida på nätet som ni VET är seriös och där man pålitligt kan köpa Wartec (eller nån annan garanterat fungerande produkt) mot kondylom? Fick t.ex. inget svar på mitt mail till itapoteket.com så dem räknar jag inte som seriösa. Ju fler referenser/nöjda kunder desto bättre.
Senast redigerad av Cal-Gustf 2010-07-13 kl. 18:19.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in