2010-07-14, 13:01
Medlem
DRPOEs avatar
Pensla med nagellack. Fungerar utmärkt.
Citera
2010-07-14, 14:09
Medlem
Wartec funkar bra, vårtorna försvann på mindre än en vecka för mig, Svider dock en smula.

Oavsett wartec/frysning, så tar det bara bort symptomen, inte orsaken som är ett virus. Det kan blomma upp efter ett tag igen, men efter ett-två år är återfall ovanliga.

Har du testat att bara gå till en vanlig vårdcentral? Där borde det inte vara två veckors väntan, och de borde veta direkt vad det är.
Citera
2010-07-17, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulvintern
Har du testat att bara gå till en vanlig vårdcentral? Där borde det inte vara två veckors väntan, och de borde veta direkt vad det är.
Men alltså, jag skrev ju just att jag tänkte gå till en vårdcentral men att de inte har tid förrän i augusti. Och jag hinner inte gå dit spontant på drop-in för jag jobbar mkt varje vardag.

Och SJÄLVKLART skulle de veta direkt vad det är, jag har ju själv vetat hela tiden att det är kondylom. Det är just det jag menar, så jävla onödigt att jag skulle tvingas ta vårdsystemets resurser i anspråk och boka en tid för en sån skitsak istället för att bara kunna gå till (helst ett privatägt, BORT med monopolet!) apotek och köpa medicinen i fråga.
Citera
2010-07-17, 15:16
Medlem
ohnoyoudidnts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cal-Gustf
Men alltså, jag skrev ju just att jag tänkte gå till en vårdcentral men att de inte har tid förrän i augusti. Och jag hinner inte gå dit spontant på drop-in för jag jobbar mkt varje vardag.

Men varför går du inte till en SESAM-mottagning istället då, de är ju experter på könssjukdomar? Visst, du måste troligtvis göra det på en drop-in-tid, men någon dag i veckan lär du ju hinna göra det innan/efter jobbet.
Citera
2010-07-17, 23:30
Medlem
contrerass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en kopp kaffe
Är inte kukvisningen halva nöjet?

Jo men visst, vem fan vill inte chocka doktorn med sin Flashbackballe?
Citera
2010-07-18, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ohnoyoudidnt
Men varför går du inte till en SESAM-mottagning istället då, de är ju experter på könssjukdomar? Visst, du måste troligtvis göra det på en drop-in-tid, men någon dag i veckan lär du ju hinna göra det innan/efter jobbet.

Därför:
"Sesammottagningen Göteborg: Drop in-mottagning För akuta fall med symtom (ej kondylom)"

Fortfarande helt sjukt att vi har ett sånt här kommunistsystem för att få tag på lite jävla vårtmedel. Och att det fortfarande inte finns någon SERIÖS aktör som säljer receptfritt på nätet är skrattretande.
Citera
2010-12-29, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cal-Gustf
Därför:
"Sesammottagningen Göteborg: Drop in-mottagning För akuta fall med symtom (ej kondylom)"

Fortfarande helt sjukt att vi har ett sånt här kommunistsystem för att få tag på lite jävla vårtmedel. Och att det fortfarande inte finns någon SERIÖS aktör som säljer receptfritt på nätet är skrattretande.

goldpharma.com <- dyrare men du slipper jiddra med bångstyriga sjuksköterskor och läkare.
Citera
2011-01-03, 23:08
Medlem
http://www.apple-cider-vinegar-benefits.com/removal-of-warts-using-apple-cider-vinegar.html
Citera
2011-10-22, 17:43
Medlem
sprita av området, hetta upp ett gem sen bränner du bort dem själv. känns knappt och fungerar kanon.
var noga med att sprita området de närmsta dagarna bara...
Citera
2011-10-22, 18:19
Medlem
går det inte att få en telefontid hos doktorn. förklara att du fått det diagnostiserat som kondylom förut av annan läkare men att det nu kommit tillbaka och nu har slut på medlet mot det. många medeciner skriver läkarna ut utan undersökning då, om det inte är farlig medecin så klart.
Citera
2012-05-04, 21:19
Bannlyst
Hur har det gått? Försöker själv få tag utan läkares inblandning!
Citera
2013-01-11, 23:55
Medlem
Kondylom - receptfritt?

Jag har utvecklat en vårta mitt på penisskaftet.
Först var den minimal, knappt kännbar. Så jag trodde det var något annat.

Nu har den dock vuxit sista veckorna och är tydlig nu även för utomstående betraktare.
Den måste bort.

Har bara utvecklat en och tycks inte få fler för det har gått en tid.
Kroppen ska ju tydligen ordna det där själv med tiden, men jag vill ta bort den omgående.

Finns det något receptfritt för att ta bort den?
Antar att vanligt vårmedel inte är att rekommendera?
Hittade via Apotekets sajt Wartex och Condyline, men det framgick inte om det var recept eller ej - bara att det inte gick att köpa online.

Någon som vet?
Eller måste jag hala fram den och få saken konstaterad hos doktorn?
Känns spontant lite onödigt när det är tämligen uppenbart...

Annars skär jag lös den med rakblad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in