2010-06-19, 12:53
Medlem
Brookuss avatar
Ja vad tycker ni?

Vore kul att höra lite nysvenska reflektioner och åsikter kring kungahuset.

De nysvenskar jag talat med om detta har varit enhälligt negativa!
Citera
2010-06-19, 13:42
Bannlyst
Dom är ju för fan värdelösa. Jag skiter fullständigt i dom, jävla bidragstagande.

Hallå, jag kämpar 10 ggr hårdare än dessa svin och dom får 1000 ggr mer än jag? Världen är rättvis, funderar på att gå underground och jobba me maffian, jag tycker det är lika rätt som att ha monarki i Sverige, hej och hopp nåra skitkorvar sitter och gör ingenting och får 10000000000 kronor varje år hahahaha!
Citera
2010-06-19, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Ja vad tycker ni?

Vore kul att höra lite nysvenska reflektioner och åsikter kring kungahuset.

De nysvenskar jag talat med om detta har varit enhälligt negativa!

Moarkin i detta land är ett skämt. Tidningar följer ivrigt vartenda detalj som pågår i bidragstagarnas liv och försöker få de att se "spännande" ut. Men i en demokrati vill man fan inte ha någon familj som har ärvt tronen bara för att de är inte "vanliga" människor som resten av oss. Men om de ska insistera att de är "kungliga" eller vad de nu kallas, så ska de fan ha sina egna pengar att spendera.

Det som är mer skrattretande är att deras rötter är från frankrike och andra länder! Så ni menar att ingen av dem är etnisk svensk?

Hur resonerar typ rasister när landets ansikte inte är svensk?.
Citera
2010-06-19, 14:53
Medlem
Stryp-Enoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyclectic
Det som är mer skrattretande är att deras rötter är från frankrike och andra länder! Så ni menar att ingen av dem är etnisk svensk?

Hur resonerar typ rasister när landets ansikte inte är svensk?.

Ganska löjligt resonemang. Du menar att vi som är "rasister" har något emot andra européer som kulturellt ligger nära oss? Stöter du ofta på svenskar som är negativt inställda till tyskar, holländare, fransmän, danskar etc?

Citat:
Ursprungligen postat av Hyperactivesonic
Hallå, jag kämpar 10 ggr hårdare än dessa svin och dom får 1000 ggr mer än jag? Världen är rättvis, funderar på att gå underground och jobba me maffian, jag tycker det är lika rätt som att ha monarki i Sverige, hej och hopp nåra skitkorvar sitter och gör ingenting och får 10000000000 kronor varje år hahahaha!

Antar en hormonstinn arabisk tonåring talar eller? Är själv ingen fantast av monarki men detta sätt som du uttrycker dig på är minnst sagt extremt infantilt och fjantigt.
Citera
2010-06-19, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyperactivesonic
Dom är ju för fan värdelösa. Jag skiter fullständigt i dom, jävla bidragstagande.

Instämmer helt. Jobbar å sliter i en skitig fabrik under 20,000, vilket knugen å gänget tjänar detta månads belopp på en halvtimme..(tror jag)
Citera
2010-06-19, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hackelsta
Instämmer helt. Jobbar å sliter i en skitig fabrik under 20,000, vilket knugen å gänget tjänar detta månads belopp på en halvtimme..(tror jag)
Exakt. Löjligt att folk fortfarande försvarar monarkin.
Citera
2010-06-19, 15:39
Medlem
Guteborgssyndromets avatar
Jag var för monarkin. Det tillhörde den svenska folksjälen. Monarkin var ett med Sverige. Det var traditioner och värderingar. Plikter, heder och ära.

Men jag har nu ändrat mig. Daniel Westling, en enkel småstadspojke gjorde prinsessans trosor blöta. Och hovet tvingas till att acceptera honom. Kungen adlar honom och allt är frid och fröjd?

Vad i helvete är då poängen med ett kungahus? Om traditionerna och plikterna försummas för att någon entreprenör manipulerar prinsessan? Hennes plikt till Sverige och traditionen?

Då är monarkin bara en enda stor familj som lever på bidrag i form av slott!
Citera
2010-06-19, 15:55
Bannlyst
Avskyr monarkin, svennar hatar blattar, ändå har dom en hora som drottning som inte kan ren svenska, och dessutom inte har nått med sverige att göra. Sverige är största dubbelmoral landet som nånsin funnits,
Citera
2010-06-19, 16:43
Medlem
cp-apas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyperactivesonic

De får 1000 gånger mer än dig för att de drar in 1000 gånger mer till statskassan och näringslivet än vad du gör, svårt att fatta?
Citera
2010-06-19, 18:23
Medlem
Mehrs avatar
Jo, jag gillar väl monarkin. Tycker den funkar som en fin kultursymbol. Själva kungafamiljen kanske inte är den bästa men allvarligt talat så är det väl mer historien till kungafamiljen som är det relevanta när man ser på dem...

Dessutom vem fan bryr sig om Danne är en "Boy from the hood". Han är ju inte neger i alla fall och det är det enda som är viktigt i slutet på dagen...

Detta med att man gnäller över de pengarna som kungafamiljen får är så typiskt svenskt. De enda som gnäller mer är väl bidragsblattar. Svenskt som nysvensk avundsjuka när den är som allra bäst...

OT: Brookus, din förra avatar var betydligt bättre...

Citat:
Ursprungligen postat av colibri
Silvia är tyska och vit
Din mamma är en blattehora och du är ett blattesvin.

Silvia själv är en rasblandning mellan tyska och en latino...
Senast redigerad av Mehr 2010-06-19 kl. 18:26.
Citera
2010-06-19, 18:32
Medlem
Meloveyoulongtimes avatar
Givetvis ogillar de flesta blatteslödder vårt fina kungahus, liksom allt annat löst pack som tillåts prångla ut sina osmakliga och på alla sätt värdelösa åsikter till allmänheten helt utan repressalier.
Avund är föga förvånande den enda orsaken till detta, långa utläggningar om ideologiska eller principiella skäl till trotts.

Blattar, svenska republikaner och liberaler (läs förvirrat vitt skräp med storhetsvansinne) sitter i samma båt och har smaklösheten såväl som dårskapen gemensamt. Tvi!
Citera
2010-06-19, 18:36
Medlem
Mehrs avatar
colibri

Klarar du inte av att prata som vanligt folk eller, för att låtsas vara vit så beter du dig allt mer som ett "MENA-slödder" än vad jag gör.

Gällande Silvia och hennes "rasbastardgener" så har du denna tråd. Jag uttryckte dock aldrig heller något om att hon var blatte så grattis för att vara fullständigt värdelösa på att diskutera sakfrågor.
https://www.flashback.org/t932248
Senast redigerad av Mehr 2010-06-19 kl. 18:43.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in