2010-11-13, 18:41
Medlem
Sia-Inters avatar
Absolut inte. T.ex. så tog Derbybiljetterna till morgondagens möte slut igår. Håller man sig vaken timmarna som biljetterna ska släppas via Milan/Inters hemsida så får man biljetter allt som oftast. Annars finns det många företag som säljer till matcherna, förjävla dyrt om man jämför med de normala priserna. Jag själv ska nog ner på det derbyt så vi kan väl höras av när det börjar dra ihop sig
Citera
2010-11-13, 20:16
Medlem
-
Senast redigerad av Depee 2010-11-13 kl. 20:31.
Citera
2010-11-13, 20:31
Medlem
Biljetter till Dortmunds hemmamatcher, någon som har något bra tips eller egen erfarenhet?
Citera
2010-11-15, 00:06
Medlem
gudadottirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Depee
Biljetter till Dortmunds hemmamatcher, någon som har något bra tips eller egen erfarenhet?

Biljetter reserverar du på internet.
Sidan är tyvärr på tyska men det är inte så svårt. Är ingen hejare på tyska själv heller så.
När du betalat och valt utlandsbeställning, så kan du hämta ut biljetter 2timmar före match.
Man hämtar ut dom vid stadion, den norra delen, finns det en egen vagn för sådana biljetter.

Att hitta på stadion är hur lätt som helst, det är dock omöjligt att få biljetter till klacken (südtribune).

Länk till biljettshoppen https://www.eventimsports.de/shops/index.php3?wes=&shopid=20&state=1
Citera
2010-11-15, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gudadottir
Biljetter reserverar du på internet.
Sidan är tyvärr på tyska men det är inte så svårt. Är ingen hejare på tyska själv heller så.
När du betalat och valt utlandsbeställning, så kan du hämta ut biljetter 2timmar före match.
Man hämtar ut dom vid stadion, den norra delen, finns det en egen vagn för sådana biljetter.

Att hitta på stadion är hur lätt som helst, det är dock omöjligt att få biljetter till klacken (südtribune).

Länk till biljettshoppen https://www.eventimsports.de/shops/index.php3?wes=&shopid=20&state=1
Kanon! Men hur är det biljetter som man vill beställa till en match i februari? För på den sidan du länka till kan man bara beställa för 2 matcher just nu. Sen hur tog du dig dit? Bil? Flyg? Tåg? Båt?
Citera
2010-11-15, 20:01
Medlem
gudadottirs avatar
Citat:
Kanon! Men hur är det biljetter som man vill beställa till en match i februari? För på den sidan du länka till kan man bara beställa för 2 matcher just nu. Sen hur tog du dig dit? Bil? Flyg? Tåg? Båt?

Du ser när vilka matcher som släpps när, på denhär sidan: http://www.bvb.de/?%86%98_%1B%E7%F4%9D
När biljetterna släpps så går du in på den sidan jag länkade i förra posten och beställer biljetterna.
Jag tog mig med flyg dit, lättast så.
Ryan Air flyger till flera orter i Tyskland men Dusseldorf ligger närmast Dortmund.
Citera
2010-11-15, 23:11
Medlem
Citat:
Du ser när vilka matcher som släpps när, på denhär sidan: http://www.bvb.de/?%86%98_%1B%E7%F4%9D
När biljetterna släpps så går du in på den sidan jag länkade i förra posten och beställer biljetterna.
Jag tog mig med flyg dit, lättast så.
Ryan Air flyger till flera orter i Tyskland men Dusseldorf ligger närmast Dortmund.
Ah där ser man. Tror du det går att få biljetter till derbyt eller är det helt kört? Tog du tåget från Dusseldorf sen eller?
Citera
2010-11-16, 15:17
Medlem
gudadottirs avatar
Citat:
Ah där ser man. Tror du det går att få biljetter till derbyt eller är det helt kört? Tog du tåget från Dusseldorf sen eller?
Har gjort lite olika, hyrbil och sånt. Men tåg är att föredra, tar inte ens en timme.
Att få biljetter till derbyt mot Schalke är VÄLDIGT svårt, men eftersom man ser på hemsidan när biljetterna släpps så, finns ju en chans om man beställer direkt.

Lycka till!
Citera
2010-11-16, 16:00
Medlem
Markmags avatar
Citat:

Är det bara säsongskort, eller tar dem slut direkt?
Hade varit en upplevelse att besöka Südtribune i framtiden.
Citera
2010-11-16, 20:46
Medlem
gudadottirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markmag
Är det bara säsongskort, eller tar dem slut direkt?
Hade varit en upplevelse att besöka Südtribune i framtiden.

Är nog säsongskort som gäller för att få plats där.
Men att ha sittplats precis bredvid är mycket mäktigt med.
Eller vafan, att bara vara där är en upplevelse i sig.
Citera
2010-11-17, 15:10
Medlem
Markmags avatar
Citat:
Är nog säsongskort som gäller för att få plats där.
Men att ha sittplats precis bredvid är mycket mäktigt med.
Eller vafan, att bara vara där är en upplevelse i sig.

Ja, det har man hört en del om. Hade varit mäktigt.
Blir en resa dit inom kort.
Citera
2010-11-22, 20:26
Medlem
CL-finalen. Går det ens att få biljetter och vad kommer dessa i så fall gå på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in