2010-07-24, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av autoapan
Jag tycker nog att kvinnor är allmänt mer öppna för kommunikation över huvud taget. Jag vet inte om det är så många kvinnor som skriver trådar som säger "det är självklart att det är hokus pokus och du är dum i huvudet". Jag tycker det verker vara mer män som är tvärsäkra på sin sak.
jo, det är inte väldigt kvinnligt med tjejer som är tvärsäkra och säger rakt vad de tycker.

det beror ursprungligen på våra könsorgan. män har en mer rak och hård kön, därför säger de saker också rakare och hårdare. tjejer har en mjuk, därför är de mjukare och känsligare..
Citera
2010-07-24, 18:00
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Men kvinnor är mer öppna för allting...
Nu tror jag inte på vad du säger, men om du har rätt så har kvinnor svårare än män att ta till sig reell och verifierad fakta. Kvinnor går mer på känn, magkänsla och vad de tror är bra.
Citera
2010-07-24, 18:03
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
...det beror ursprungligen på våra könsorgan. män har en mer rak och hård kön, därför säger de saker också rakare och hårdare. tjejer har en mjuk, därför är de mjukare och känsligare..
Det är antagligen anledningen till att tjejer är både djupare och blödigare också. En del påstår att vissa kvinnor är "hala", det finns det i så fall också orsak till.
Citera
2010-07-24, 21:13
Medlem
Spillras avatar
Jag tror att många kvinnor över 30-35, för det är vad jag har sett oftast, som börjar med new age, intalar sig att de har förmåga att spå framtiden och allt vad det är, gör det för att ha en viss "aura av mystik" över sig.
Alla vet, eller bör veta, att kvinnor över 30 tappar all eventuell mystik de en gång hade.
Citera
2010-07-24, 21:21
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spillra
Alla vet, eller bör veta, att kvinnor över 30 tappar all eventuell mystik de en gång hade.
Har hört att det är något hormon(?) som gör att kvinnor blir "bittrare" med åldern och män "blödigare". Har inte letat, men kul om någon kan hitta något som verifierar det.
Citera
2010-07-25, 03:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Har hört att det är något hormon(?) som gör att kvinnor blir "bittrare" med åldern och män "blödigare".
det kvinnliga könshormonet östrogen minskar med åldern, på samma sätt som det manliga könshormonet testosteron för män minskar med åldern. ju äldre man blir, destå mer man blir som ett barn, för att som en barn har man också väldigt lite såna hormoner.
Citera
2010-07-26, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Nu tror jag inte på vad du säger, men om du har rätt så har kvinnor svårare än män att ta till sig reell och verifierad fakta. Kvinnor går mer på känn, magkänsla och vad de tror är bra.

Jag diskuterade inte någon specifik nyhet lr fakta, det tror jag är ytterst individuellt..
Jag anser att kvinnor generellt tar till sig alla former av nyheter och trender medan män över 30 år blir kontroversiella överlag.
Kvinnor pratar om att man får så ett frö hos sin karl, hon föreslår något nytt och han halvdissar det, sen går det några dagar och så kommer han och föreslår detsamma och beter sig som att det var hans idé. Om hon skrattande påpekar att det var det hon sa för några dagar sedan så brukar han förneka det..

Många kvinnor i 50 års åldern som separerar efter långa förhållanden går till målarfirmor och beställer lila köksluckor och högblanka svarta möbler osv.. De påpekar att "nu ska de äntligen få sätta lite färg och inreda lite vågat".. Källa, målarfirman..
Citera
2011-02-05, 16:44
Medlem
Neighbourhoodspacemans avatar
Nej, det tror jag inte. Däremot tror jag att kvinnor talar mer om någonting som dom har upplevt, mer än männen gör altså.
Citera
2011-02-09, 10:52
Medlem
Tanter som ska vara lite "fräcka" när de blir äldre är för roliga alltså...
Blir oftast helt fel.
Citera
2011-02-09, 14:42
Medlem
WilliamControls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neighbourhoodspaceman
Nej, det tror jag inte. Däremot tror jag att kvinnor talar mer om någonting som dom har upplevt, mer än männen gör altså.

Det tror jag också på! Män vill mer ha en naturlig förklaring till sina upplevelser medan kvinnor tolkar det som något paranormalt - men om det är naturligt eller inte är det ju ingen som vet men tror att kvinnor inte är lika rädda för att "göra bort sig" om man säger så.

I väldigt många spökprogram som Det okända osv. ser man ju hur mannen alltid nekar att händelserna är övernaturliga medan kvinnorna starkt tror på att det är något övernaturligt - och ofta är det så också att männen varit med om liknande saker men tolkat det på ett helt annat sätt.
Citera
2011-02-09, 15:10
Medlem
blowns avatar
Jag tror att kvinnor kan vara mer öppna för sånt här, eftersom de rent generellt behöver mer bekräftelse än män, och därför söker sig till sammanhang där man lättare kan få bekräftelse. Det sociala spelet är så viktigt att man undermedvetet påverkar sig själv att tro på saker för att passa in. Man söker gärna en hierarkisk ledare/grupp och sen anpassar man sig.

Sen tror jag även, som någon skrev, att det kan ha med logik att göra. Kvinnor agerar mycket efter känslor och impulser medan män agerar efter sina principer och logik.

Än så länge är inte spöken logiskt, och är det som jag tror, så kommer det inte bli det heller
Citera
2011-02-09, 15:16
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Jag tror att kvinnor kan vara mer öppna för sånt här, eftersom de rent generellt behöver mer bekräftelse än män, och därför söker sig till sammanhang där man lättare kan få bekräftelse. Det sociala spelet är så viktigt att man undermedvetet påverkar sig själv att tro på saker för att passa in. Man söker gärna en hierarkisk ledare/grupp och sen anpassar man sig.

Sen tror jag även, som någon skrev, att det kan ha med logik att göra. Kvinnor agerar mycket efter känslor och impulser medan män agerar efter sina principer och logik.

Än så länge är inte spöken logiskt, och är det som jag tror, så kommer det inte bli det heller

På temat: Googlade lite efter relevant information inom ämnet och fick upp det här resultatet:

http://vackrakvinnor.blogspot.com/2011/01/harmoni-utan-hierarki-och-smaatande.html

Känns som ett lämpligt exempel på den ärketypiska moderna kvinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in