2010-06-17, 00:21
Medlem
HopeYouGuessedMyNames avatar
Halloj!

Nu är det så att jag ska på anställningsintervju på CSN om några veckor. Det enda jag vet om CSN-lönerna är att de är individuella. Jag är en nyexaminerad, 26 år gammal beteendevetare. Vilken lön skulle vara rimlig för mig, enligt er uppfattning?
Citera
2010-06-17, 02:53
Medlem
nillodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HopeYouGuessedMyName
Halloj!

Nu är det så att jag ska på anställningsintervju på CSN om några veckor. Det enda jag vet om CSN-lönerna är att de är individuella. Jag är en nyexaminerad, 26 år gammal beteendevetare. Vilken lön skulle vara rimlig för mig, enligt er uppfattning?

Beteendevetare, då borde du väl veta hur man ska bete sig på en arbetsintervju? :P
Vad är det för tjänst? Så man får lite mer riktmärke för löner.
Citera
2010-06-17, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nillodill
Beteendevetare, då borde du väl veta hur man ska bete sig på en arbetsintervju? :P
Vad är det för tjänst? Så man får lite mer riktmärke för löner.

Ändlöst humoristiskt, men om du lägger ifrån dig limpåsen en stund och läser vad som står i mitt förra inlägg så kommer du upptäcka att jag aldrig frågade hur man ska bete sig. Och det säger sig självt vilken tjänst det är. CSN säljer inte dammsugare, de utreder studiestödsärenden.
Citera
2010-06-17, 14:11
Medlem
nillodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HopeYouGuessedMyName
Ändlöst humoristiskt, men om du lägger ifrån dig limpåsen en stund och läser vad som står i mitt förra inlägg så kommer du upptäcka att jag aldrig frågade hur man ska bete sig. Och det säger sig självt vilken tjänst det är. CSN säljer inte dammsugare, de utreder studiestödsärenden.

Surt sa räven.
Som du ser på Saco (http://www.saco.se/templates/Ocupati...&el=Elementary) verkar ingångslönen ligga på 22.000:-, och utvecklingen tio år senare har då lett till en lön mellan ungefär 26.000 - 35.000 :-.
Då du söker jobb på Csn får du väl dra av några tusenlappar i varje ända, då det är statligt.

Därav kan du väl kanske begära en 20.500:- i ingångslön och räkna med att ligga kring 25.000:- om tio år då.
Citera
2010-06-17, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nillodill
Därav kan du väl kanske begära en 20.500:- i ingångslön och räkna med att ligga kring 25.000:- om tio år då.

Mm det är riktigt synd om stackarna som fastnar på en statlig myndighet i tio år och inte lyckas få en högre befattning under denna period, men min situation är en annan. Jag börjar på ett forskningsinstitut med starka kopplingar till näringslivet i november och kommer tjäna få 32000 där, så CSN-jobbet är bara en övergångslösning, men självklart vill man få ut så mycket som möjligt. Så Sacos genomsnitt säger egentligen inte så mkt eftersom kategorin beteendevetare domineras av folk som läst väldigt flummiga ämnen, som sociologi, socialantropologi etc. Som tur är tillhör jag en mkt konkurrenskraftigare grupp inom denna kategori.

Jag får se hur det blir, tack för infon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in