• 1
  • 2
2010-06-15, 23:44
Medlem
Någon som använder sig av romerska ringar då ni tränar.
Jag flyttade till oslo och hittade ett gym som har ett flertal olika " romerska ringar".
Men jag skulle gärna behöva lite tipps på olika bra övningar man kan använda sig av.

Armhävning på låga ringar samt pullupps är de övningar ja testade fram tills jag fick idée brist.
någon som har några bra och seriösa förslag?
Citera
2010-06-15, 23:47
Medlem
BengtZzs avatar
Varför vill du använda romerska ringar för att träna?
Citera
2010-06-15, 23:59
Medlem
CBSativas avatar
Du kan ju köra dips också bla. Egentligen borde du bara lära dig massa coola grejer du kan göra med ringarna så du kan flasha om det någonsin skulle installeras ringar på beachen.

Det kommer krävas träning men om du lär dig stora korset så har du något att spexa med, det är inte att leka med.
Citera
2010-06-16, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz

För att det är så ruggit bra träning, tex. 1 armhävning i romerska ringar är 10gånger effektivare än 1 vanlig armhävning på marken
Citera
2010-06-16, 00:55
Medlem
Highsounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exriment
För att det är så ruggit bra träning, tex. 1 armhävning i romerska ringar är 10gånger effektivare än 1 vanlig armhävning på marken

källa?
Citera
2010-06-16, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz

Citat:
Ursprungligen postat av CBSativa
Du kan ju köra dips också bla. Egentligen borde du bara lära dig massa coola grejer du kan göra med ringarna så du kan flasha om det någonsin skulle installeras ringar på beachen.

Det kommer krävas träning men om du lär dig stora korset så har du något att spexa med, det är inte att leka med.

här är svaret på varför ja vill använda mig av romerska ringar
http://www.youtube.com/watch?v=N_X2s...eature=related
Citera
2010-06-16, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highsound
källa?

nja jag har testat själv. Och det är en jävla skillnad. Den tar så otrolig mycket mer, och eftersom det blir sådan obalans i ringarna så suger det kraften ur musklerna mycket hårdare än vad det gör när man är på platt fast mark.
Citera
2010-06-16, 01:08
Medlem
Highsounds avatar
Någonting säger mig att fria vikter ger bättre resultat än några ringar, men jag är nog bara ytterst trångsynt.
Citera
2010-06-16, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highsound
Någonting säger mig att fria vikter ger bättre resultat än några ringar, men jag är nog bara ytterst trångsynt.

Precis känns rätt lönlöst att diskutera med någon trångsynt person. jag inte uppnå ett resultat som en uppblåst gymmuskelknutte som var modernt på 90-talet, utan jag vill få en smidig kropp, mängden uppblåst muskelmassa är inte intressant.
Fria vikter är självklart inte nått jag utesluter bara för jag vill lägga in romerska ringar i min träning. Dock att bara ligga å pumpa på gymmet känns så jävla omotiverande för mig
Citera
2010-06-16, 02:38
Medlem
Nuke-it-alls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exriment
Precis känns rätt lönlöst att diskutera med någon trångsynt person. jag inte uppnå ett resultat som en uppblåst gymmuskelknutte som var modernt på 90-talet, utan jag vill få en smidig kropp, mängden uppblåst muskelmassa är inte intressant.
Fria vikter är självklart inte nått jag utesluter bara för jag vill lägga in romerska ringar i min träning. Dock att bara ligga å pumpa på gymmet känns så jävla omotiverande för mig

Kan du förklara vad du menar med "uppblåst muskelmass"?
Citera
2010-06-16, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuke-it-all
Kan du förklara vad du menar med "uppblåst muskelmass"?

Han menar att han inte vill ha "jättestora" muskler. Dock är han lite vilsen just nu med ringarna. ; )
Senast redigerad av MRZnr1 2010-06-16 kl. 07:25.
Citera
2010-06-16, 11:07
Medlem
BengtZzs avatar
wow..... Men visst kör du på dina ringar då. (y) lycka till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in