2010-06-15, 23:37
Medlem
KlisterKarlsons avatar
Länk till BT

Är det någon som har mer info om detta?

Skall ha varit ett oroligt område, vad är det för område?

Gärningsmännen är kända av polisen sedan tidigare står det, är det någon som vet vem dom är och vad dom har för specialitet inom brottets bana?

Givetvis undrar man ju oxå om gärningsmännen är av någon viss grupp.
Det finns väl t.ex. nån MC-klubb i S-ljunga som har problem att följa lagarna...
Citera
2010-06-15, 23:38
Medlem
korqs avatar
Har tyvärr ingen info, men har det inte varit väldigt många gamlingar som blivit attackerade nyligen ? Trist är det iallafall.
Citera
2010-06-15, 23:40
Medlem
Penetreights avatar
Är det Ahmad Akhile som är ute på vift igen?
Citera
2010-06-15, 23:47
Medlem
BaalZeBubs avatar
Är det återigen frågan om en gm som antingen är en abnorm svensk eller en helt vanlig invandrare?
Citera
2010-06-16, 00:02
Medlem
cochrans avatar
Det var i Svenljunga som c:a 1,5 miljoner skattekronor ödslades vid eftersöket av "försvunnen" flicka i maj. Finns det flyktingboende där? Kan det ha något samband?

Jag spekulerar nog för vidlyftigt. Det kan givetvis vara eländiga "inhemska" brottslingar.

Polisen har i alla fall gripit två misstänkta. Hoppas de får sitt straff (om de är skyldiga) och den gamle mannen därigenom litet upprättelse.
Citera
2010-06-16, 00:11
Medlem
Paradocss avatar
Det lär inte vara knarkare, de skulle se till att få med sig nåt av värde.

Hos mig piper kulturberikar-larmet. Två mot en 80-åring! Att de började hoppa på honom redan vid hans bil och sedan följer efter pekar på invandrare.

Någon från Svenljunga som kan hjälpa till med detaljer. Adresser. Området
Citera
2010-06-16, 00:24
Medlem
Mandelbrots avatar
Det skall visst handla om två drogpåverkade män, 24 resp. 32 år gamla.
Hur kan man sparka en liggande 80-åring i huvudet???
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3782052
Citera
2010-06-16, 00:38
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Det skall visst handla om två drogpåverkade män, 24 resp. 32 år gamla.
Hur kan man sparka en liggande 80-åring i huvudet???
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3782052

Hur kan BT hänga ut droganvändare på detta sätt!? Det finns jättemånga droganvändare som sköter sig och vill göra rätt för sig. Vad vore svenskt kultur- och musikliv utan droganvändarna? Tänk vad mycket fantastiskt Alexander Bard, Tommy Körberg, Ulf Lundell, Johannes Brost och Torsten Flink har gjort för Sverige. Och dessutom vet vi inte alls om drogerna spelade någon som helst roll i just detta fallet. Vi måste utgå ifrån att det i grunden bara handlar om ett möte mellan människor. (obs raljerande och ironisk!)

Vad kommer de att få för straff? 8 månader?

Blir de häktade får vi väl ut namnen.
Citera
2010-06-16, 00:45
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Hur kan BT hänga ut droganvändare på detta sätt!? Det finns jättemånga droganvändare som sköter sig och vill göra rätt för sig. Vad vore svenskt kultur- och musikliv utan droganvändarna? Tänk vad mycket fantastiskt Alexander Bard, Tommy Körberg, Ulf Lundell, Johannes Brost och Torsten Flink har gjort för Sverige. Och dessutom vet vi inte alls om drogerna spelade någon som helst roll i just detta fallet. Vi måste utgå ifrån att det i grunden bara handlar om ett möte mellan människor. (obs raljerande och ironisk!)

Vad kommer de att få för straff? 8 månader?

Blir de häktade får vi väl ut namnen.

Jovisst! En pudrad nos kan ha sin tjusning men det är att sparka en liggande 80-årig man som gör mig förbannad. En möjlig förklaringsmodell söker jag kanske i bruket av vissa droger, särskilt när ordet drogpåverkade nämns i samband med ett brott mot en liggande åldring. Har jag förutfattade meningar?
Citera
2010-06-16, 00:52
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Jovisst! En pudrad nos kan ha sin tjusning men det är att sparka en liggande 80-årig man som gör mig förbannad. En möjlig förklaringsmodell söker jag kanske i bruket av vissa droger, särskilt när ordet drogpåverkade nämns i samband med ett brott mot en liggande åldring. Har jag förutfattade meningar?

Nejdå - jag drog bara en parallell till att media aldrig publicerar etnicitet när det gäller brottslighet.

Givetvis spelar droger in i brottslighet. Särskilt amfetamin.

Lika givet är att kulturell bakgrund spelar in vid brottslighet. De kan ha den uppfattningen att Den starkes rätt gäller eller att person utanför den egna klanen är villebråd. Kvinnor som går lättklädda och inte tillhör din kultur eller religion är fritt fram att våldta.
Citera
2010-06-16, 01:50
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Nejdå - jag drog bara en parallell till att media aldrig publicerar etnicitet när det gäller brottslighet.

Givetvis spelar droger in i brottslighet. Särskilt amfetamin.

Lika givet är att kulturell bakgrund spelar in vid brottslighet. De kan ha den uppfattningen att Den starkes rätt gäller eller att person utanför den egna klanen är villebråd. Kvinnor som går lättklädda och inte tillhör din kultur eller religion är fritt fram att våldta.

Har hört att "gobbe" lyckas förvränga hjärnan rätt duktigt på folk också Alkohol också i fel strupar.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-06-16, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Penetreight
Är det Ahmad Akhile som är ute på vift igen?

Tror fan det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in