2010-06-15, 22:16
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Beställde häromdagen två stycken Steelseries Sebiria v2, ett stycke vit och ett stycke röd version. Mitt exemplar, det vita, fungerar smärtfritt men min kompis mic fungerar inte, dock har han ljud. Han testade det på en annan dator och där fungerar både ljud och mic. Han har förövrigt Windows XP.

Skillnaden är att jag bara kopplade in mitt och så fungerade det medan han var tvungen att använda sig utav något logitechprogram (följde med vid köp utav det ljudsystem han använder) och välja mic/högtalarenhet. Programmet i fråga heter "Realtek hd audio manager" och jag misstänker att problemet har något med det att göra. Finns det någon som har erfarenhet utav det här och kan tipsa om någon bra lösning?

(Det är bara med det här headsetet det strular, fungerar bra med andra micar)
Citera
2010-06-15, 22:42
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Har ett problem till, min mic sprakar helt oförklarligt när jag talar och när jag inte talar (i både TS och Skype). Det sprakande ljudet hörs i princip konstant. Vad beror det på?

Edit: Ikonen för att jag pratar i TS lyser hela tiden, därför borde TS registrera att jag pratar hela tiden. Bruset/sprakandet försvinner inte om man höjer tröskelvärdet för vad som uppfattas utav micen heller.

Edit 2: Efter att ha uppdaterat drivrutinerna till mitt ljudkort, SB Audigy 2 ZS [B400] så fungerar inte micen alls. Snälla flashback, hjälp
Senast redigerad av BigAndAlmighty 2010-06-15 kl. 23:23.
Citera
2010-06-16, 00:22
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Mod får gärna ändra rubrik till Siberia.
Citera
2010-06-16, 17:04
Medlem
Försök ändra mikrofonförstärkningen i Ljud alternativen på kontrollpanelen, du har förmodligen +30dB inställt.
Citera
2010-06-19, 03:47
Bannlyst
Jag hade exakt samma problem förut med mitt nya Steelseries Siberia V2 Headset, när jag inte hittade någon lösning till det så ominstallerade jag mitt OS och allt funkade felfritt (Dock inte den snabbaste vägen att bli av med problemet antar jag)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in