• 2
  • 3
2010-06-17, 11:36
Medlem
epost72s avatar
Vem ska du stämma om det som någon här påstår inte stämmer och att du trots allt får impotens, lungcancer eller något annat som kan relateras till rökningen.

Nej det är inte på något vis säkert att röka lite
Citera
2010-06-17, 12:35
Medlem
Marcens avatar
Alla känner vi någon gamling som röker/har rökt enorma mängder under lång tid, men ändå tycks må alldeles utmärkt. Således kan man inte dra alla över en kam och säga att man dör av rökning.

Dock ökar risken för diverse åkommor självklart statistiskt sett.

Min morfar rökte t ex i 60 år. Alltid en cigg i handen. Idag är han nästan 90 år och knatar runt i skogen och hugger ved hela dagarna.
Citera
2010-06-17, 16:13
Medlem
Doffhausens avatar
90 år gammal och hugger ved?

Vad har han för jävla gener igentligen?

On-topic:

Röker du en cigg om dagen kommer du knappast känna av det. Det beror även på hur fysiskt bra du mår överhuvudtaget. Hostar du och kan knappt andas, men röker ändå är det en självklarhet att du ska lägga av helt.
Citera
2010-06-17, 22:09
Medlem
flumtracks avatar
Du kommer inte lyckas hålla dig till 5 cigg om dagen
Citera
2010-06-18, 02:06
Medlem
Rökte mitt sista paket idag, ska sluta nu
Citera
2010-06-18, 13:43
Medlem
Me0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Alla känner vi någon gamling som röker/har rökt enorma mängder under lång tid, men ändå tycks må alldeles utmärkt. Således kan man inte dra alla över en kam och säga att man dör av rökning.

Dock ökar risken för diverse åkommor självklart statistiskt sett.

Min morfar rökte t ex i 60 år. Alltid en cigg i handen. Idag är han nästan 90 år och knatar runt i skogen och hugger ved hela dagarna.
Tänk då hur mycket mer pigg han hade varit om han inte hade rökt alls...
Citera
2010-06-18, 18:05
Medlem
Det är farligt att dricka alkohol eller att röka cigg... spelar ingen roll hur mkt/lite du dricker eller röker , så är det ändå farligt.

OT : dock anser jag att dricka är farligare än att röka , med tanke på det är lättare att saker händer om du dricker alkohol för stor mängd än att du röker ett paket under en dag eller att dricka 1 liter vodka på en dag för då lär du åka till sjukhuset
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in