2010-06-15, 20:32
Medlem
Hej

jag lever på aktivitetsstöd via försäkringskassan,, och har även ansökt om försörjningsstöd för denna månad, och ska göra det i framtiden också om det blir svårt ekonomiskt..

nu äre så.. att morsan har bokat och betalat en semester till mig som jag ska åka på i slutet av månaden.. borta en vecka,, hon bokade och betalade också ännu en i mitten av juli,, borta en vecka igen...

semester e nåt jag meddelar arbetsförmedlingen/försäkringskassan om,, och jag får självklart ej ersättning för dom dagarna jag är borta,,, men en fråga är dock,,, kommer socialförvaltningen (som betalar ut försörjningsstöd) acceptera detta? eller kommer jag få totalt avslag från deras håll? eller avdrag? eller hur blir det??

jag kan ju inte bara be morsan trycka upp flygbiljetten som hon bokat till mig i röven...
Citera
2010-06-15, 20:54
Medlem
varför meddelande försäkringskassan?

soc lär ge dig avslag!
Citera
2010-06-15, 21:24
Medlem
Citat:
varför meddelande försäkringskassan?

soc lär ge dig avslag!

jag vill ju inte ljuga på närvaro-rapporterna.. :/
Citera
2010-06-15, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysprylen
jag vill ju inte ljuga på närvaro-rapporterna.. :/
call in sick, tror du kan glömma soc om du ska på semester.. då ska du behöva ljuga för dom istället
Citera
2010-06-15, 21:50
Medlem
Citat:
call in sick, tror du kan glömma soc om du ska på semester.. då ska du behöva ljuga för dom istället

om man "calling in sick" så krävs läkarintyg för att styrka detta..

varför ska ja ljuga för soc? e väl mer logiskt att få avdrag istället för totalt avslag,,, jag kan ju tom bevisa att det inte var jag som betalade semestern...
Citera
2010-06-15, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysprylen
om man "calling in sick" så krävs läkarintyg för att styrka detta..

varför ska ja ljuga för soc? e väl mer logiskt att få avdrag istället för totalt avslag,,, jag kan ju tom bevisa att det inte var jag som betalade semestern...

du kommer få avslag av soc om du säger du ska på semester och inet får cash av försäkrimgskassan, sånafall ska du va inskiven på ams å va där flera gånegr i veckan, va sjukskriven eller gå på nån av deras mongo verksamheter..

nån annan får gå in här... orkar inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in