Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-15, 18:03
  #1
Medlem
chocolatesauces avatar
Tjena, är ganska ny inom poker och framför allt internetpoker så har en fråga till er inbitna (och andra som vet).

Finns det något snitt man borde ha på att se floppen genom en turnering?
Alltså för att förklara bättre kan man säga att om du har spelat 100 händer i flera turneringar, hur många gånger borde man i genomsnitt gå med för att se floppen. Det beror ju självklart på hur bra kort man får för gång till gång men jag vill veta för att jag vet inte hur kräsen jag är med korten.

Jag tycker var femte-sjätte hand låter lagom men jag vet inte.

Vad har ni för snitt eller bryr ni er inte ens om det?

Jag kanske bara sitter här och överanalyserar. Haha!
Citera
2010-06-15, 18:14
  #2
Medlem
UAAs avatar
Det är bra att analysera i poker. Och det är en bra fråga du ställer.
Jag tror det är viktigare hur du ser floppen snarare än hur många gånger.

Försök vara den som höjer innan floppen och låt andra syna. Detta för att det ger dig chansen att vinna mörkarna utan vidare kamp, och detta är viktigt. Speciellt i turneringar.

Då du väl höjer, se till att du gör det så nära dealer-knappen som möjligt. Helst direkt på den eller cut-off (platsen direkt till höger om knappen) Detta för att det då är färre som agerar efter dig, samt att om du skulle få syn så har du en bra position inför resten av handen.

Ju sämre till du sitter, desto bättre hand behövs för att spela.

Men en tumregel är att om du inte är säker på om du skall spela handen, så lägg den.
Citera
2010-06-15, 18:23
  #3
Medlem
chocolatesauces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Det är bra att analysera i poker. Och det är en bra fråga du ställer.
Jag tror det är viktigare hur du ser floppen snarare än hur många gånger.

Försök vara den som höjer innan floppen och låt andra syna. Detta för att det ger dig chansen att vinna mörkarna utan vidare kamp, och detta är viktigt. Speciellt i turneringar.

Då du väl höjer, se till att du gör det så nära dealer-knappen som möjligt. Helst direkt på den eller cut-off (platsen direkt till höger om knappen) Detta för att det då är färre som agerar efter dig, samt att om du skulle få syn så har du en bra position inför resten av handen.

Ju sämre till du sitter, desto bättre hand behövs för att spela.

Men en tumregel är att om du inte är säker på om du skall spela handen, så lägg den.

Tack ska du ha för ett jättebra svar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback