Flashback bygger pepparkakshus!
2010-06-15, 07:22
Medlem
min dator är väldigt seg, borde köpa minne har jag hört, men har inte haft råd el tillfälle...

när jag öppnaraktiviteshanterarren är de ofta avg i början på de program som tar mest plats, stänger jag det är datorn okej,

så jag undrar..finns det nåt okej program gratis som tar mindre plats som inte vill man ska betala me jobbiga popups ect..?
Citera
2010-06-15, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieFucker
min dator är väldigt seg, borde köpa minne har jag hört, men har inte haft råd el tillfälle...

när jag öppnaraktiviteshanterarren är de ofta avg i början på de program som tar mest plats, stänger jag det är datorn okej,

så jag undrar..finns det nåt okej program gratis som tar mindre plats som inte vill man ska betala me jobbiga popups ect..?

AVG har fungerat bra för mig. Om din dator är seg tipsar jag om att frigöra mer minne, släng onödiga skitprogram, diskdefragmentera och diskrensa oftare. Se till att inte tillåta pop-ups. När jag hade AVG hade jag inga problem med pop-ups. Gå igenom om du verkligen inte har en infektion i datorn.
Citera
2010-06-15, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pierso
AVG har fungerat bra för mig. Om din dator är seg tipsar jag om att frigöra mer minne, släng onödiga skitprogram, diskdefragmentera och diskrensa oftare. Se till att inte tillåta pop-ups. När jag hade AVG hade jag inga problem med pop-ups. Gå igenom om du verkligen inte har en infektion i datorn.
har gjort det... degraffat, uninstallerat skit, kollat spy cease, virussökning...

har en grej som ploppar upp en hel del.. rundll.exe eller va den heter vill sig inte....
försökt få den fixad med lyckas inte.. tips på det?

kan ha nåt me den att göra?

behöver oavsett hjläp me rundll även om de inte hör ihop... ♥
Citera
2010-06-15, 07:55
Medlem
Citat:
har gjort det... degraffat, uninstallerat skit, kollat spy cease, virussökning...

har en grej som ploppar upp en hel del.. rundll.exe eller va den heter vill sig inte....
försökt få den fixad med lyckas inte.. tips på det?

kan ha nåt me den att göra?

behöver oavsett hjläp me rundll även om de inte hör ihop... ♥

Får du popups från just AVG (tveksam)? Ställ in "Tillåt ej popups".

Kolla upp "rundll.se" vad det är. Har du kollat det med "Malware" också ?
Citera
2010-06-15, 10:51
Moderator
rancors avatar
Flyttat från IT-säkerhet till Datornanvändning - Windows

// rancor
Citera
2010-06-15, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pierso
Får du popups från just AVG (tveksam)? Ställ in "Tillåt ej popups".

Kolla upp "rundll.se" vad det är. Har du kollat det med "Malware" också ?
enej jag menar jag inte får det av AVG men ja vet de finns gratis program som vill manska uppdater/gradera och betala å skit.. då kommer ju såna: vill du oxå ha ******? för att göra din dator säkrare.. typ..

malware? nä... e de ett program eller?
Citera
2010-06-15, 21:18
Medlem
Plottis avatar
Citat:
enej jag menar jag inte får det av AVG men ja vet de finns gratis program som vill manska uppdater/gradera och betala å skit.. då kommer ju såna: vill du oxå ha ******? för att göra din dator säkrare.. typ..

malware? nä... e de ett program eller?

Malware är lite allt möjligt. Trojaner, virus etc. Läs här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Malware

Minne är bland dom billigaste sakerna du kan köpa till en PC. Oftast så får du gratis minnen av kompisar/företag. Det blir alltid över. Och har du testat att stänga av så att AVG inte startar med datorn? Se om det går snabbare.

Gå in på 'kör' och sen så skriver du "msconfig". Sedan går du in på "startup" eller på svenska, "uppstart".

Vill du göra Windows XP snabbare kan du alltid följa denna underbara tråd, skapad av mig:

https://www.flashback.org/t888654
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in