• 1
  • 2
2010-06-14, 19:13
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Hej,

Det diskuteras mycket om dessa tv klubbar i de tv befintliga trdarna. Men jag saknar en trd dr vi kan diskutera de fundamentala skillnaderna mellan dessa tv.

Bda r till ytan rtt lika varann frn en lekmans gon sett. Men det finns ven sm skillnader som ven en lekman kan identifiera. Exempelvis s har jag aldrig sett en mrk medlem i HA.

Men vad finns det fr vriga fundamentala skillnader mellan dessa tv klubbar?

Skillnader som filosofi, medlemmar, vrden ja you name it. Vad skiljer dem egentligen t frnsett att de konkurrerar p samma marknader s att sga.
Citera
2010-06-15, 00:13
Medlem
kun6Sizes avatar
Som du sger finns vl mer utlnningar i BMC n HA.
Ntt som jag uppfattat det som r att HA r mer hemliga av sig bttre struktur.

HA medlemmar verkar ocks ha Motorcyklar som ett stort intresse nr vissa bmc medlemmar
ker runt i feta bilar istllet fr en Harley.

Det r i den uppfattningen jag har, rena spekulationer frn min sida. Rtta mig om jag har fel!
Citera
2010-06-15, 03:03
Medlem
MegaHeads avatar
Ha frsker gra kriminella av bikers. Bandidos frsker gra bikers av kriminella.
Citera
2010-06-15, 10:26
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaHead

Ha ha, det kanske ligger ngot i det du sger

I vrigt, s finner jag att BMC Sverige skiljer sig rtt s mycket frn BMC i andra lnder dr jag sett dem. I Sverige ser man mycket invandrare och mnga av dem ser inte alls ut som bikers. Medan jag exempelvis aldrig sett en frn BMC p gatan i varken Kpenhamn eller Helsingfors som inte ser ut som en biker.

I Finland och Kpenham ser jag BMC som en "respektabel" klubb. Respektabel utifrn perspektivet att de r 1%:are men ni frstr vad jag menar. Jag har helt enkelt ftt en serisare bild av dem i andra lnder n Sverige. Hr ser jag HA som den respektabla men i mnga andra lnder s r bda lika vletablerade och serisa.

Dock s fredrar jag helt vanliga bikers vilken dag som helst, framfr kriminella.
Citera
2010-06-15, 12:56
Medlem
SzkandaLs avatar
bilden jag har ftt av HA r helt klart att dom brinner fr sina bgar och inte har ngot emot att olja ner sina hnder fr att pilla med dom.
BMC turkar ker ju hellre runt i yamaha R1 och flashar i 270kmh (?)
sedan har jag helt klart ftt bttre bild av HA och R&W folk som oftast r trevliga och softa (iaf dom jag trffat) medan BMC och X killar ska se s jvla hrda ut och va gravallvarliga...
finns vl ingen anledning att g runt med ett warface 24/7? rcker vl med att visa vad man gr fr nr det vl gller.
Citera
2010-06-15, 14:42
Medlem
I mina gon r den stora skillnaden motorcyklarna och livsstilen runtomkring dem. HA r en bikerklubb med allt vad det innebr och som redan nmnts i trden s kan de flesta medlemmarna fra sig vl bland andra mnniskor om det behvs. Medlemmar ser det oftast inte som en ndvndighet att vara dryga, otrevliga och verspnda mot folk, de fr oftast den respekten de efterstrvar utan att ideligen behva upplysa sin omgivning om hur jvla labila och socialt inkompetenta de r.

Enligt min erfarenhet s kan man vnda p allt ovan nr det gller BMC Sweden. Internationellt sett (jag menar d USA, annars vet jag inte) s r det en annan femma men hur det "svenska" slddret kan f hlla p r fr mig en gta.
Citera
2010-06-16, 04:44
Medlem
Rigtig gode svar som jeg synes rammer rigtigt.

Dette citat rammer dog virkelig hovedet p smmet, og det kan tydeligt ses p de folk der kommer ind i de respektive grupper, Bandidos er mere end bande end en MC i mine jne:

Citat:
Citera
2010-06-16, 08:19
Medlem
BigB666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaHead

Ja vilket tv program var de nu i frn???????????????
BMC kr nog mc fler mil vart r n de flesta andrta klubbar men det verkar inte follk fatta. MMMMM p MC. Int efraktast det ditt p adra stt som en del folk gjort sig knnda fr att gra p ensama och i grupp unda vilka det kan vara.
Citera
2010-06-16, 09:09
Medlem
My name is Earls avatar
Strsta skillnaden r ju HA:s attityd dr de lgger sig i vad andra klubbar sysslar med, som de uttrycker det sjlva: "antingen r ni med oss eller emot oss" detta har aldrig funnits inom BMC, de har till mycket stor del sktt sitt eget, nt som jag respekterar mera n helylle nglarnas frsk att vara nn form fr bikerpolis. En person som BMC:s president Jim T. har jag 100ggr strre respekt fr n fjanten och ex.raggaren Thomas Mller exempelvis.
Citera
2010-06-16, 15:03
Bannlyst
Hells Angels har alltid ftt all medieuppmrksamhet.
Drfr brukar de som inte r insatta tro att HA r det riktiga bikergnget och de andra kopior.
Det r inte mnga som knner till att Outlaws startade lngt innan HA, till exempel.
Skillnaden mellan de stora klubbarna r ungefr som skillnaderna mellan de borgerliga partierna.
Senast redigerad av Navelfluff 2010-06-16 kl. 15:06.
Citera
2010-06-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigB666
MMMMM p MC. Int efraktast det ditt p adra stt som en del folk gjort sig knnda fr att gra p ensama och i grupp unda vilka det kan vara.

Va?

Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Strsta skillnaden r ju HA:s attityd dr de lgger sig i vad andra klubbar sysslar med, som de uttrycker det sjlva: "antingen r ni med oss eller emot oss" detta har aldrig funnits inom BMC, de har till mycket stor del sktt sitt eget, nt som jag respekterar mera n helylle nglarnas frsk att vara nn form fr bikerpolis. En person som BMC:s president Jim T. har jag 100ggr strre respekt fr n fjanten och ex.raggaren Thomas Mller exempelvis.

Viktig pong dr! Strsta skillnaden vet jag inte om det r men en skillnad r det helt klart. Deras sjlvptagna polisroll r vl bde bra och anus. Klart det r ngot irriterande nr storebror kommer in och utan vidare kommentarer avslutar en liten skitkonflikt men det har nog sparat mer brk n det skapat. Visst, mnga srade stoltheter men det r mnga gnger vrt priset kan jag tycka ven om nu inte HA gr det fr att vara bussiga. Att inte BMC kr storebrorsfasoner mot klubbar tycker jag mer cementerar min uppfattning om att de inte r ngon regelrtt bikerklubb i Sverige lngre, det beror knappast p dmjukhet eller att de inte gillar att bossa ver andra.
Citera
2010-06-16, 15:58
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
. Att inte BMC kr storebrorsfasoner mot klubbar tycker jag mer cementerar min uppfattning om att de inte r ngon regelrtt bikerklubb i Sverige lngre, det beror knappast p dmjukhet eller att de inte gillar att bossa ver andra.
De har ALDRIG frskt gra det varken i Danmark eller Sverige. HA stoppar inga konflikter, de skiter fullstndigt i vad andra klubbar gr sinsemellan, s lnge det inte rr dom personligt. Man kan inte vara kompis med HA.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in