2010-06-12, 22:28
Medlem
Thelightbluebirds avatar
En kompis har nyligen byt sitt badkar mot dusch. I hans fall tog även vaktmästarn hand om karet. Kan man kräva att dom har hand om karet under tiden? För va annars skall man ställa det. Har bara en liten vind och där går det inte in.

Då jag bor i hyreshus måste jag väl ställa tillbaka karet då jag flyttar? Kompisen har f.ö Poseidon, jag har Bostadsbolaget.
Citera
2010-06-12, 22:33
Bannlyst
Släng ut skiten och säg att lägenhetn var så när du flyttade in!

Så gjorde jag med en dörr jag satt igen, styrelsen hade en inspektion av min lägenhet och reagerade rätt så kraftfullt över att en dörr saknades. Jag sa att det alltid varit så och att de som ägde lägenheten innan mig måste ha gjort det.

Då det var två svartingar som bott här innan så svalde de betet och jag var fri från ansvar!

Så gör precis som du vill och se gladut!
Citera
2010-06-12, 22:34
Bannlyst
I det hyreshuset jag bor i fick man ta bort badkaret själv och sedan kom någon av bostadsbolagets vaktmästare och hämtade karet efter jag ställt det på vinden och märkt upp det. Dom blev bara glada över att jag inte ville ha mitt badkar kvar. Dessutom minskar risken för vattenskador och det går inte åt lika mycket vatten vilket spar på miljön
Senast redigerad av Bengt-Martin 2010-06-12 kl. 22:37.
Citera
2010-06-12, 22:47
Medlem
Thelightbluebirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Släng ut skiten och säg att lägenhetn var så när du flyttade in!

Jag tror dom märker om man slängt ut ett badkar än en dörr.

Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Martin
I det hyreshuset jag bor i fick man ta bort badkaret själv och sedan kom någon av bostadsbolagets vaktmästare och hämtade karet efter jag ställt det på vinden och märkt upp det. Dom blev bara glada över att jag inte ville ha mitt badkar kvar. Dessutom minskar risken för vattenskador och det går inte åt lika mycket vatten vilket spar på miljön

Låter bra. Ska höra med mitt då. Då vi har samma så bör dom väl köra samma.

På vilket sett minskar vattenskador? Du menar om man badar och man råkar tappa typ en hammare så det spricker och vattnet rinner ut?
Citera
2010-06-12, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thelightbluebird

På vilket sett minskar vattenskador? Du menar om man badar och man råkar tappa typ en hammare så det spricker och vattnet rinner ut?
Kanske skulle skrivit ut att det var Akelius jag hyr hos. Men det borde nog funka lika bra för dig.
Citera
2010-06-12, 22:57
Medlem
Thelightbluebirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Martin
Kanske skulle skrivit ut att det var Akelius jag hyr hos. Men det borde nog funka lika bra för dig.

Ok men om poseidon och ditt gör så så bör väl BB göra samma. Annars hotar jag att kasta dig på dom
Citera
2010-06-12, 22:57
Bannlyst
Citat:
Jag tror dom märker om man slängt ut ett badkar än en dörr.

Kör badkaret till tippen på en gång då, hyr en lastbil för timme och saken är klar! Det är jäklar vad ni krånglar till det. Okej attdet är en hyreslägenhet men det är ju du som bor där och då borde du vara nöjd med din lägenhet!

Om de skulle krångla så köp ett bättre beganat badkar eller något från en byggmarknad fö 2-3 tusen och saken är klar!

Ni verkar vara ett gäng fegisar och snåljoppar som inte har råd till en bostadsrätt! Själv tycker jag det är vansiningt att betala hyra till en hyrevärd varenda månad!

Bättre att ta ett lån och betala till sig själv i det långa loppet och med lite tur så ökar bostaden i värde under de år du bor där!
Citera
2010-06-12, 23:10
Medlem
Thelightbluebirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Kör badkaret till tippen på en gång då, hyr en lastbil för timme och saken är klar! Det är jäklar vad ni krånglar till det. Okej attdet är en hyreslägenhet men det är ju du som bor där och då borde du vara nöjd med din lägenhet!

Om de skulle krångla så köp ett bättre beganat badkar eller något från en byggmarknad fö 2-3 tusen och saken är klar!

Ni verkar vara ett gäng fegisar och snåljoppar som inte har råd till en bostadsrätt! Själv tycker jag det är vansiningt att betala hyra till en hyrevärd varenda månad!

Bättre att ta ett lån och betala till sig själv i det långa loppet och med lite tur så ökar bostaden i värde under de år du bor där!

Då jag saknar jobb får jag bara bidrag som räcker precis var månad. Hade gärna haft en bostadsrätt. Men utan jobb så blir det svårt. Och jobb ser svårt ut. Då ingen vill anställa mig som det är nu så lär jag inte få bostadsrätt dom närmsta åren heller. Så därför är jag "feg" och "snål". Hoppas det är förståeligt.
Citera
2010-06-12, 23:16
Bannlyst
Citat:
Då jag saknar jobb får jag bara bidrag som räcker precis var månad. Hade gärna haft en bostadsrätt. Men utan jobb så blir det svårt. Och jobb ser svårt ut. Då ingen vill anställa mig som det är nu så lär jag inte få bostadsrätt dom närmsta åren heller. Så därför är jag "feg" och "snål". Hoppas det är förståeligt.

Jo, då är det lite tufft att köpa sig en lägenhet om man är ung och arbetslös. Dock så kan det i vissa fall vara en bättre och billigare affär att köpa en lägenhet. Hyran kan vara billig och ränra tillsammans med amorteringar behöver ibland inte bli dyrare än det du betalar i hyra. Men det är ett moment 22 egetligen! Kan du om möjligt inte skaffa någon som går o borgen för dig, det blir lättare så!

Hur som helst så hoppas jag att du snart får ett arbete och kan byta upp dig till en bostadsrätt så att du betalar amorteringarna till dig sjäv!

Jag hade tur, jag tog mina sparpengar för 10 år sedan och kpte mig en lägenhet för 45k som idag är värd betydligt mer!

Lycka till med jobb och bostad!
Citera
2010-06-12, 23:22
Medlem
Thelightbluebirds avatar
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem