2010-06-12, 22:08
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
nej det är att spotta i "vissa" användares ögon.

Alla ska som sköter sig ska ha glädje av ett forum, må vara sportfåne eller alkoholfåne, är den ena gruppen värd mer än den andra ?

Ska den ena grupperingen få "chatta" och inte den andra... regler borde gälla för alla

Du menar att du inte får använda forumet ifall du inte får ha en chatttråd om fylleri?
Citera
2010-06-12, 22:09
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Då får jag väl göra ett till taffligt försök då.

Matchprat anses tillföra något till forumet, samma sak gällde inte chatttrådarna i laidback.
Matchprat är inget chattforum, däremot kräver vi inga intentioner på att diskutera i dom trådarna.
Det visas mest med att det är en topic i varje tråd och det är den aktuella matchen, inlägg som handlar om annat raderas som OT.

Jag förstår att det sticker i ögonen på vissa men helt ärligt så skiter jag i det. Det finns som Orzion sa, undantag överallt och detta är ett i raden.
Mm denna gången så var det inte så taffligt

Personligen så skiter jag totalt i sportchatten* så länge den inte generar postcount.
*Det är hårklyveri det är helt klart en chat även om man kallar det matchprat, men det är en annan historia
Citera
2010-06-12, 22:13
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Du menar att du inte får använda forumet ifall du inte får ha en chatttråd om fylleri?

ehm.. nej .. läs om och läs rätt

Regler ska tillämpas konsekvent, de ska inte bara gälla för vissa ..I detta fallet fylletråden som blev bannad, emedan sportchattade får fortsätta utan åtgärd

förstår du nu ?
Citera
2010-06-12, 22:16
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
ehm.. nej .. läs om och gör rätt

Regler ska tillämpas konsekvent, de ska inte bara gälla för vissa ..I detta fallet fylletråden som blev bannad, emedan sportchattade får fortsätta utan åtgärd

förstår du nu ?

Det är ingen tråd som blivit bannad. Det beslutades att chattrådarna i laidback skulle låsas och att man istället fick chatta på IRC'n. Det är alltså inga regler som legat bakom beslutet så jag förstår inte vilka regler du menar vi inte är konsekventa med?

Ifall du vill ha det till att alla trådar ska behandlas lika så tror jag du ska nyktra till, läsa igenom lite olika delar av forumet och då kommer du förstå att detta inte är första gången som trådar behandlas annorlunda och det kommer inte vara den sista.
Citera
2010-06-12, 22:21
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Det är ingen tråd som blivit bannad. Det beslutades att chattrådarna i laidback skulle låsas och att man istället fick chatta på IRC'n. Det är alltså inga regler som legat bakom beslutet så jag förstår inte vilka regler du menar vi inte är konsekventa med?

Ifall du vill ha det till att alla trådar ska behandlas lika så tror jag du ska nyktra till, läsa igenom lite olika delar av forumet och då kommer du förstå att detta inte är första gången som trådar behandlas annorlunda och det kommer inte vara den sista.

Nu har du tittat lite för djupt i glaset

Se inlägg https://www.flashback.org/sp23666979

det måste du hålla med om det är chatt, chattrådar ska vara förbjudna enligt admins direktiv ..

fattar du nu ?
Citera
2010-06-12, 22:29
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Nu har du tittat lite för djupt i glaset

Se inlägg https://www.flashback.org/sp23666979

det måste du hålla med om det är chatt, chattrådar ska vara förbjudna enligt admins direktiv ..

fattar du nu ?

Det första exemplet är OT.
Resten är ontopic och uppfyller kraven som vi ställer på inläggen i matchprat.

Det du vill är att jämställa detta med en tråd som innehöll fyllesnack helt utan topic så nej, jag fattar inte hur det kan se att detta skulle vara samma sak.
Citera
2010-06-12, 22:34
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:

Det du vill är att jämställa detta med en tråd som innehöll fyllesnack helt utan topic så nej, jag fattar inte hur det kan se att detta skulle vara samma sak.

du är ju för dum, och därtill jävligt trög

fylletråden hade topic, alkohol och fylla.. . vilket var det som diskuterades

förstår du nu
Citera
2010-06-12, 22:40
Medlem
epost72s avatar
Citat:

Jag ska inte bråka alltför mycket med dig iom att matchchat tydligen är sanktionerat av admin, men du måste väl ändå hålla med om att det är chatkaraktär på många av inläggen i matchchatten?
Citera
2010-06-12, 22:40
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
du är ju för dum, och därtill jävligt trög

fylletråden hade topic, alkohol och fylla.. . vilket var det som diskuterades

förstår du nu

Jag förstår att du har en annan åsikt än vad jag har.
Du har fått ett svar på varför det är som det är, ifall du sen inte accepterar det så får du helt enkelt skicka ett PM till någon av våra snälla admins så kan dom säkert svara dig på ett mindre dumt och trögt sätt.
Citera
2010-06-12, 22:44
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag ska inte bråka alltför mycket med dig iom att matchchat tydligen är sanktionerat av admin, men du måste väl ändå hålla med om att det är chatkaraktär på många av inläggen i matchchatten?

Visst finns det vissa inlägg som lutar åt chatthållet men jag tycker det är en stor skillnad att tillåta detta inom ett väldigt smalt topic som en fotbollsmatch än att ha en öppen evighetstråd där fulla användare kan skriva av sig.

Det jag tycker är roligt är att detta endast kommer upp till diskussion när det är något stort mästerskap i någon sport och när trycket på dessa trådar är enormt. Som jag sagt massvis med gånger, jämför en normalomgång i elitserien med dagens matcher i fotbolls VM så ser man skillnaden ganska rejält.
Citera
2010-06-12, 22:44
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Jag förstår att du har en annan åsikt än vad jag har.
Du har fått ett svar på varför det är som det är, ifall du sen inte accepterar det så får du helt enkelt skicka ett PM till någon av våra snälla admins så kan dom säkert svara dig på ett mindre dumt och trögt sätt.

Nej jag startar en tråd här på om flashback... det borde du väl förstå att är kanalen för återkoppling till användare och vettiga admins

mitt råd till dig är, gå till sängs och sov fyllan av dig så kommer du fatta så mycket mer imorgon
Senast redigerad av ugge_das_boot 2010-06-12 kl. 22:52.
Citera
2010-06-12, 22:54
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Nej jag startar en tråd här på om flashback... det borde du väl förstå att är kanalen för återkoppling till användare och vettiga admins

mitt råd till dig är, gå till sängs och sov fyllan av dig så kommer du fatta så mycket mer imorgon

Vill du få ett svar från någon admin rekommenderar jag dig starkt att sicka ett PM istället för att starta en tråd här. Oddsen att du får svar via PM är betydligt högre än att du får det via en tråd du startat här. Så följ SweTechs råd och sicka ett PM till admin om du fortfarande är missnöjd med motiveringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in