2011-11-11, 17:09
Medlem
En sak som jag åkt dit för och kan erkänna här är inget grovt men våldsamt motstånd i mina unga dar. Tydligen så var jag så våldsam att förstärkning fick komma från annan ort. Påföljden blev nog 80 dagsböter.
När jag sen började plugga jobbade jag extra på ett städföretag som städar hos överklassen. Den högsta chefen för företaget var den före detta polischefen eller något sådant (minns ej exakt). Han ville att alla skulle lämna utdrag ur brottsregistret och då hade jag bara den punkten. Eftersom att han varit snutchef tyckte han att det var så allvarligt att jag blev avskedad.

Men det gjorde inget för jag berättade för några som jag städade hos och de anställde mig svart istället:-D

Det värsta jag utfört är jag förvisso stolt över och har berättat för vissa arbetsgivare men jag skriver inte det här för då är det lätt att veta vem jag är... Interpol blandades in men jag fick ett väldigt sjysst straff. 300 kr till Brottsoffermyndigheten och villkorligt:-)

Alla trodde att skadeståndet på drygt en miljon (för ca 13 år sen) skulle tas upp civilrättsligt, därför fick jag inga böter. Men det togs aldrig upp:-D

Ha ha ha!
Citera
2014-07-06, 02:20
Medlem
Nicke1234s avatar
Rån...
Citera
2014-07-06, 02:25
Medlem
carl.j.douglass avatar
Rånade en videobutik...
Citera
2014-07-06, 04:11
Medlem
BoyzNTheHoods avatar
en grej som kom ända upp i aftonbladet
Citera
2014-07-06, 10:53
Bannlyst
misshandel på en liten tönt, snatteri,inbrott, med nada konsekvenser egentligen
Citera
2014-07-10, 01:12
Medlem
Snattade lite smågodis när jag var 12 och skulle vara häftig.
Citera
2014-07-10, 12:48
Medlem
Håll i er nu, för nu pratar vi om grov kriminalitet... Känsliga personer varnas!

Åkte hem från jobbet. Låg på motorvägen och hann upp en lastbil jag tänkte köra om, men det gick inte. För i vänsterfilen låg en svart BMW ( ) som "cruisade" i c:a 90-100 km/h. Jag saktade ner och la mig bakom på gott avstånd och blinkade med helljuset (tyvärr var det dagtid, så det märkte nog inte blattarna) och tutade. Funkade inte, de verkade ha någon sorts fest i bilen och var inte så uppmärksamma. Gav upp till slut, gick tillbaks till högerfilen och körde om dem på insidan. Lugnt och kontrollerat...

Sedan såg jag växelvis blått-rött ljus i backspegeln, och blev stannad på vägrenen (SHIT!) - det var en civil polisbil! Körkort - ja. Nykter - ja. Ägare av fordonet - ja. Skattad & försäkrad - ja. Och jag förstod ju att jag hade gjort fel (jag kan trafikreglerna) och skrev på en bot om 600 kronor. När vi var färdiga med själva byråkratin så sa en av poliserna "det var synd att du gjorde som du gjorde, för vi har haft koll på den där bilen (BMW:n) ett tag nu".

Jag fick se deras (traffipax-)video av mitt trafikbrott, och inte någon gång överskred jag hastighetsgränsen 110 km/h. Så det var inte därför jag blev stoppad.

600 kronor är inte så mycket, men jag var mest orolig för att jag inte skulle bli godkänd som övnings-handledare för mina barn som då närmade sig "övningskörningsåldern" 16. Jag var helt kallsvettig, och (skäms lite..) vågade inte berätta det för våra barns mor. Sov dåligt en lång tid, men helt i onödan. Naturligtvis fick jag handledarbevis...
Citera
2014-07-20, 03:39
Medlem
Hm.. Jag är svennebanan, snäll och hederlig utav mig, röstar på Sd och tycker att polisen har för få befogenheter att göra något av patrasket som sunkar ner sverige, syftar speciellt på blattar, zigenare och polska dieseltjuvar.

Visst, man har hittat på lite småhyss:

Nedskräpning.
Urinerat på offentliga platser.
Kört som en biltjuv, en del gånger avställd med körförbjud.
Rökt på hasch, weed och käkat svamp.
Langat rusdrycker från tyskarnas land.
Klotter och mindre skadegörelser.
Inbrott i sunkigare företagslokaler och halvt öde lokaler.
Erfaren dieselslangare, samt krängt mitt överskott.
Rattfylla.
Svarttaxi.
Stulit verktyg, husvagnar, en båtmotor(som senare såldes till en snut), samt sålt knyckta cyklar.
Eldat ner ödehus.

Jag har endast torskat på mindre fortkörningar och parkeringsböter. Inte ens besökt en fyllecell.
Visst har snuten stannat mig och frågar vad jag gör och är på väg när jag surrar omkring mitt i natten, men slinker alltid undan. Kan bero på att jag är svensk och ser ut som en fornnordisk prins, och så skall det vara enligt mig. Polisen får gärna trakassera blattar, och tillåta lite extra inkomst vid sidan om svenssonjobbet för oss vita, jag betalar ju endå skatt.
Citera
2014-07-20, 16:53
Medlem
methlabs avatar
Grov narkotika brott, grov rån, grov misshandel x antal gånger
Aldrig torskat för något grovt endast haft ett par kortare volter för någon misshandel här o där
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in