2023-02-27, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Tack, jag mår bra om än trött, jag var helt slut efter matchen och orkade inte skriva mer på tangentbordet, dels pga resultatet och det osannolika sista setet i synnerhet, plus att matchen pågick så länge så den gick in i Supersport-racet på Phillip Island med Niki Tuuli, som i sin tur fick rödflaggas 5 varv i förtid eftersom två knasiga kalkoner eller liknande enorma övergödda ankor kom in på banan och vaggade runt som två pensionärer på söndagspromenad. Finns ingen bana på roadracing-kalendern som har så mycket fågelincidenter som Phillip Island, så jag borde väl varit mer förberedd.

Edit: Cape Barren-gäss var det tydligen, men mina kunskaper om fjädriga flygfän är inte uppe på fågelskådarnivåer ännu, även om jag planerat ta upp den hobbyn inom några år.

https://twitter.com/TheFunSlimeSli/status/1629794504667455488
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Knasiga kalkoner! Övergödda ankor! Skönt att alla inblandade verkar ha klarat sig helskinnade/helfjädrade.
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Pippisarna förstörde racet och Tuuli's möjlighet att klättra mer placeringar, han var på G vid tillfället, så jag hoppas dom är nackade, plockade, grillade och uppätna vid det är laget.
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag som trodde att du var djurvän . Eller stannar det vid gulliga djurmaskotar?
Hahaha, jag kanske överreagerade lite, jag är en djurvän av rang när det gäller maskotar, söta/lurviga djur, fåglar generellt(ej fiskmåsar då jag var med om en incident för ca 25år sedan som krävde klorintvätt av vita kläder efter att ha blivit jagad genom halva stan av några som var ute efter mig, mina vänner som jag hade kontaktat telefonledes efter hjälp hittade mig gömd i en buske under en bro där jag fylld av alkoholpåverkad skräck hade sökt skydd) och blåvalar(även om jag ibland tycker vithajen borde utrotas, men det kan hänga ihop med att jag är färgad av mitt cineastiska intresse), fast sen måste man ibland avliva och grilla vissa djur av barmhärtighet, och dessa gäss kan blivit förstörda av skräcken, även om dom såg ganska harmoniska ut på videobilderna. Var sak har dock sin plats och en roadracingbana under ett Supersport-race md ett nordiskt hopp är inte platser för harmoni!

Ska tilläggas att Tuuli har inte klarat sig felfri från sporten, han fick amputera tre tår förra året efter en olycka under en Supersport-helg, men han är finne, därmed värpt och uppvuxen i en bastu så sånt berör väl inte så mycket.

Påminner mig även om en annan fågelincident under ett Indycar-race för ca tio år sedan, då dom fick rödflagga träningen pga en ankfamilj:

https://abcnews.go.com/US/video/red-flag-ducks-halt-indycar-practice-19300976
https://www.sbnation.com/indycar/2013/5/31/4384432/literal-duck-dynasty-halts-friday-practice-session-at-belle-isle-video
Citera
2023-03-25, 07:12
Medlem
Släpp ut dom för fan
Citera
2023-03-25, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assloe

Jag har länge funderat på gäss och ankor, så i förra veckan slog jag till..
Vi är Sthlmare som bor på en liten hästgård i Skåne där vi har höns, hästar, hundar och katt. (och barn=)

Jag älskar fjäderfä och har pratat om gäss och ankor jättelänge, min sambo har varit skeptisk eftersom hon är livrädd för gäss och tycker att eftersom vi redan har höns behöver vi inte ankor.

MEN i förra veckan efter några veckors planerande skaffade jag ett gäng ällingar (ankungar) och uppfödaren hade även gässlingar så vad tusen jag slog till på två sånna också.

Nu till problemet: jag har inte sagt något till min sambo utan de är gömda i ett uthus på tomten och så fort hon åker hemifrån springer jag ut till dem och tar ut dem i gräset. Hur fasen ska jag göra? Jag har extrema våndor för att berätta detta för chefen!

Säg att du trodde det var ankor 😉
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in