2010-06-12, 18:36
Medlem

Jag har länge funderat på gäss och ankor, så i förra veckan slog jag till..
Vi är Sthlmare som bor på en liten hästgård i Skåne där vi har höns, hästar, hundar och katt. (och barn=)

Jag älskar fjäderfä och har pratat om gäss och ankor jättelänge, min sambo har varit skeptisk eftersom hon är livrädd för gäss och tycker att eftersom vi redan har höns behöver vi inte ankor.

MEN i förra veckan efter några veckors planerande skaffade jag ett gäng ällingar (ankungar) och uppfödaren hade även gässlingar så vad tusen jag slog till på två sånna också.

Nu till problemet: jag har inte sagt något till min sambo utan de är gömda i ett uthus på tomten och så fort hon åker hemifrån springer jag ut till dem och tar ut dem i gräset. Hur fasen ska jag göra? Jag har extrema våndor för att berätta detta för chefen!
Citera
2010-06-12, 18:38
Bannlyst
haha, vafan. hon lär ju bli mer sur över att du är en toffel som smusslar än själva gåseriet.
Citera
2010-06-12, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helfyllekille
haha, vafan. hon lär ju bli mer sur över att du är en toffel som smusslar än själva gåseriet.

Ja men jag kommer ju ljuga och säga att jag skaffat dem dan innan den dagen som jag berättar givetvis...
Citera
2010-06-12, 18:42
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assloe

Jag har länge funderat på gäss och ankor, så i förra veckan slog jag till..
Vi är Sthlmare som bor på en liten hästgård i Skåne där vi har höns, hästar, hundar och katt. (och barn=)

Jag älskar fjäderfä och har pratat om gäss och ankor jättelänge, min sambo har varit skeptisk eftersom hon är livrädd för gäss och tycker att eftersom vi redan har höns behöver vi inte ankor.

MEN i förra veckan efter några veckors planerande skaffade jag ett gäng ällingar (ankungar) och uppfödaren hade även gässlingar så vad tusen jag slog till på två sånna också.

Nu till problemet: jag har inte sagt något till min sambo utan de är gömda i ett uthus på tomten och så fort hon åker hemifrån springer jag ut till dem och tar ut dem i gräset. Hur fasen ska jag göra? Jag har extrema våndor för att berätta detta för chefen!

Var bor du?
Hade varit kul och sticka ut till dig och öppna dörren när din chef är hemma
Citera
2010-06-12, 18:43
Medlem
säg att alla är ankor
Citera
2010-06-12, 18:46
Medlem
Släpp ut dem och säg att de bara kom hit. Hur veeeet jag inte
Citera
2010-06-12, 18:46
Medlem
Ovcharkas avatar
Gud vad bögiga män är som kallar sin fru för "regeringen" och "chefen". Släpp ut gässen och ge henne en smäll om hon opponerar sig.
Citera
2010-06-12, 18:48
Medlem
Dr.hankeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Gud vad bögiga män är som kallar sin fru för "regeringen" och "chefen". Släpp ut gässen och ge henne en smäll om hon opponerar sig.

kan inte annat än att hålla med, vafan skulle det göra för henne att du skaffade några små kalle anka bara?
Citera
2010-06-12, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka

Håller helt och fullt med dig. Kanske inte en smäll, men annars så.
Citera
2010-06-12, 19:03
Medlem
Ondves avatar
Måla röd tuppkam på dem och säg att det är höns!
Citera
2010-06-12, 19:06
Bannlyst
stäng in sambon i uthuset
Citera
2010-06-12, 19:07
Medlem
Fan vilka fantastiska tips jag får! Mer sånt, framförallt det med röd kam på en liten dunig anka!

Ps Ovcharka. Jag har inte sagt att jag inte är bögig. Ibland är jag rädd för tanten
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in