Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-16, 01:40
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SarneyBtinson
Loving it! Har installerat på min laptop och det flyter på fint. Här kommer lite screenshots, vill ni ha fler så säg till!

http://www.megaupload.com/?d=EQFA7ZQG
Tack för skärmdumparna!
Laddat hem 32-bitars. ett par frågor: Tangentbordsstöd? Vill gärna använda åäö...,
Är er erfarenhet att drivisar till Vista/7 är användbara i regel?
Citera
2011-09-16, 05:30
Medlem
Zomrazils avatar
Citat:
Loving it! Har installerat på min laptop och det flyter på fint. Här kommer lite screenshots, vill ni ha fler så säg till!

http://www.megaupload.com/?d=EQFA7ZQG

Hur fick du skype att fungera, om det nu för det? Kraschar hela tiden vid inloggning för mig.

När du hade uppe flashback, hur fick du webbläsaren sådär och sedan sökfältet nere i botten?

Hur fick du väderappsgrejen att ligga i vänstra delen av explorer-miljön? Är den "fast" där?
Citera
2011-09-16, 11:25
Medlem
SarneyBtinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Tack för skärmdumparna!
Laddat hem 32-bitars. ett par frågor: Tangentbordsstöd? Vill gärna använda åäö...,
Är er erfarenhet att drivisar till Vista/7 är användbara i regel?

Du kan ändra så att tangentbordet är Svenskt ja

Citat:
Ursprungligen postat av Zomrazil
Hur fick du skype att fungera, om det nu för det? Kraschar hela tiden vid inloggning för mig.

När du hade uppe flashback, hur fick du webbläsaren sådär och sedan sökfältet nere i botten?

Hur fick du väderappsgrejen att ligga i vänstra delen av explorer-miljön? Är den "fast" där?

Jag har 32-bitars versionen,
Skype fungerade bara av sig själv. Laddade hem den senaste skype versionen och allt fungerade.

Det är metro-versionen av internet explore. Det andra är google chrome(desktop).

Du kan flytta alla appar genom att klicka och dra.
Citera
2011-09-16, 11:48
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrooveMerchant
Det finns ingen beta ännu, däremot kan du ladda ner en förhandstitt för utvecklare från http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/apps/br229516

Det finns tre versioner att välja på.
  1. Windows Developer Preview with developer tools English, 64-bit (x64) - 64-bitarsversion med utvecklingsverktyg.]
  2. Windows Developer Preview English, 64-bit (x64) - 64-bitarsversion utan utvecklingsverktyg.
  3. Windows Developer Preview English, 32-bit (x86) - 32-bitarsversion utan utvecklingsverktyg.

Jag håller för tillfället på att installera 32-bitarsversionen på en VirtualBox.
Har installerat 64-bitarsversionen utan verktygen, det ser väl ut som Windows 7 plus det fula och osmakliga "Metro" användargränssnittet.

Bortsett från att det hängde sig igår när jag skulle installera så har jag inte märkt av några buggar hittills.

Enhetshanteraren har fått sig ett rejält lyft faktiskt, och av någon anledning får jag lite högre rating på både min processor och RAM, så jag antar att Microsoft har optimerat Windows 8 för AMD Phenom II X6.

Hur länge kan man använda denna preview? Tills Windows 8 släpps eller?

Edit:

Märkte precis att mIRC inte fungerar som det skall... och trots att man sätter Media Player Classic Home Cinema som standardspelare så är det fortfarande Windows Media Player som är låst till de olika filformaten.
Senast redigerad av EliasAlucard 2011-09-16 kl. 12:27.
Citera
2011-09-16, 12:32
Medlem
Är det någon som har fått windows 8 att funka i virtualbox? Det hänger sig under installationen för mig hela tiden
Citera
2011-09-16, 13:33
Medlem
Koncentrerats avatar
Har kört W8 halva dagen nu, och jag upplever det som riktigt skönt, och fungerar ganska bra! Synd däremot är att internet kommer och går lite då och då, trots senaste drivrutinerna. Men, det är ju inte ens ett alpha, så det lär förbättras! Som någon också kommenterade, så har enhetshanteraren fått en riktigt upplyft, med att man nu bl a kan se prestandan hos hårddisken med
Mozilla firefox, skype och spotify funkar kanon också! (kör detta på en HP Mini 5101)
Citera
2011-09-16, 14:56
Medlem
R4xx0rs avatar
Jag kommer ladda ner denna version ikväll och kommer då troligtvis att dualboota med Win7 om jag inte slänger in det i en virtuell maskin.
Citera
2011-09-16, 15:04
Medlem
Koncentrerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentrerat
Har kört W8 halva dagen nu, och jag upplever det som riktigt skönt, och fungerar ganska bra! Synd däremot är att internet kommer och går lite då och då, trots senaste drivrutinerna. Men, det är ju inte ens ett alpha, så det lär förbättras! Som någon också kommenterade, så har enhetshanteraren fått en riktigt upplyft, med att man nu bl a kan se prestandan hos hårddisken med
Mozilla firefox, skype och spotify funkar kanon också! (kör detta på en HP Mini 5101)

Glömde tillägga att jag tycker Windows 8 drar mer ström än Windows 7, min batteritid har blivit 1-2 timmar mindre med samma inställningar.
Citera
2011-09-17, 00:34
Medlem
Såg fram emot Windows 8, men upptäckte att de gjort om startmenyn. Varför förstår jag inte riktigt då den alltid fungerat bra. Nu är den värdelös.

Trodde Windows 8 skulle vara Windows 7 möter Metro i en fin blanding, där man kör Metro och lite W7 när man sitter med en tablet och Windows 7 när man kör desktop. Uppenbarligen är det Metro i alla lägen med Windows 7 påklistrat i bakgrunden för att det måste finnas där.

För att enligt mig ha lyckats enormt med användargränssnittet och funktionaliteten med Windows 7 (att maximera och halvera fönster genom att dra dem till olika sidor är det smartaste systemet jag någonsin upplevt), så verkar Windows 8 slänga allt det åt sidan för att satsa på den idiotiska smartphone-marknaden.
Senast redigerad av hakkzpets 2011-09-17 kl. 00:44.
Citera
2011-09-17, 01:14
Medlem
Zomrazils avatar
Citat:
Du kan ändra så att tangentbordet är Svenskt ja

Skype fungerade bara av sig själv. Laddade hem den senaste skype versionen och allt fungerade.

Det är metro-versionen av internet explore. Det andra är google chrome(desktop).

Skype fungerar kanske för att jag har 64bitars, harr har sökt forum om andra som har samma problem, dock funksr inte deras lösningar (än).'

Internet xplorer vill inte har fullscrreen på displayen, med sökpisset längst ned. skall pröva med crome.

Vart skall jag dra appen från, och till vart?

Ps, jag är eftervlivendatorwise i allenhet, även i övrigt annars med, så jag ursäktar mig i förväg för min idioti.
Citera
2011-09-17, 20:20
Medlem
Zomrazils avatar
Citat:

Kunde inte editera av ngn anledning, så nu när jag nyktrat till så editerar jag mitt inlägg genom att citera det i stället. Så här skall det stå egentligen:

Citat:
Ursprungligen postat av Zomrazil
Skype Fungerar kanske inte med skype för att jag har 64bitars, har har sökt på lite forum och läst om andra som har samma problem, dock fungerar inte deras lösningar (än).

Internet explorer vill inte har fullscrreen på displayen, med sökpisset längst ned. skall pröva med crome. (funkade inte heller)

Vart skall jag dra appen från, och till vart? Kan ju flytta runt dom som jag vill, det vet jag men hur får man ut dom på skrivbordet?

Ps, jag är eftervliven datorwise i allmänhet, så jag ursäktar mig i förväg för min idioti.

Kanske blev lite lättare att fatta nu
Citera
2011-09-18, 12:35
Medlem
NixZt0rms avatar
Ursäktar för newbifråga men installerade w8 rätt över w7 och nu kan jag inte få skiten att boota w7 -.-

Någon som kan hjälpa mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in