Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-14, 23:41
Medlem
Zomrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semiretarded
någon som har testat det än?

fungerar det bra? många buggar etc.
om jag tex skulle använda detta som "riktigt os" kommer det gå eller är det för o stabilt än?

Jag håller på och testar för fullt, dock så leker jag inte systemutvecklare utan leker bara runt och lär känna moljön lite. "Känner" lite på det så att säga. Kör det som mitt enda OS på min laptop, men den tramsar jag mest bara med ändå, har den vid sidan av för att köra spotify och facebooka och skit medans jag tex spelar spel.

Tycker att det känns som ett ganska soft os ändå, jag gillar faktiskt startmenyn med alla appar (dom kallar det så va?) Har gjort en sektion för firefox, spotify, vlc osv, sen en för systemmek, typ monitorinställningar och liknande och en för newsfeed och en socialmadia-grej som var med från början.

Dock ser det ut som fan när man öppnar skiten från början, fick avinstallera och unpinna det mesta för att sedan lägga till det jag ville ha. Sen växlar man ju väldigt lätt och arbetar mycker i den gamla explorermiljön (nej inte internet explorer )

Alla program jag har testat hittills har fungerat, men skype krashar när jag loggar in, skall kolla om jag kan lösa det på ngt sätt. Men annars fugerar vlc, winrar, spotify osv utan problem (vad jag har märkt hittills)
Citera
2011-09-15, 00:38
Medlem
Någon som får windows 8 att funka på vmware? Mitt kraschar vid uppstart
Citera
2011-09-15, 09:31
Bannlyst
Funderar på att installera developer review men först undrar jag om man kan installera det på ett usbminne så man kan göra både Windows 8 och 7
Citera
2011-09-15, 10:34
Bannlyst
Hur fasen skapar man egna genvägs apps på den nya startmenyn ?
Citera
2011-09-15, 10:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Radioactiive
Funderar på att installera developer review men först undrar jag om man kan installera det på ett usbminne så man kan göra både Windows 8 och 7
¨

göra - köra menade jag
Citera
2011-09-15, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radioactiive
¨

göra - köra menade jag

Går nog inte nu men ska gå senare tydligen http://www.idg.se/2.1085/1.403949/windows-8-ska-kunna-koras-direkt-fran-ett-usb-minne
Citera
2011-09-15, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGroen
Går nog inte nu men ska gå senare tydligen http://www.idg.se/2.1085/1.403949/windows-8-ska-kunna-koras-direkt-fran-ett-usb-minne

Men vet du om det kommer till RC?
Citera
2011-09-15, 17:46
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zomrazil
Varför det? Har alltid hatat skiten, men berätta gärna vad det är som gör att du gillar tjänsten, så kanske jag ger den en ny chans

Jag har alltid tyckt att kritiken emot Bing har varit så sjukt obefogad. Det har bara blivit som så att "Men Google är ju bäst" "Vadå Bing? Google är ju bäst!!". Det spelar liksom ingen roll om Google Search skulle balla ur, och det fanns otroligt mycket bättre alternativ, Google skulle liksom fortfarande vara bäst hos dessa hjärntvättade individer.

Jag tycker Bing ger mer varierade resultat vid sökning. På Google är standard #1 Wikipedia, 2# Wikipedia på engelska, och så vidare.. Bing ger ofta lite mer obskyra förslag som kan ge mer matnyttig information. Sedan är som någon nämnt Bing Maps bättre än Google Maps. Sedan tycker jag bildsök-lösningen är smartare. Även bättre translate-funktion har de, även om jag använder sådant sällan.

Sen tycker jag det är sunt att variera sig. Varför använda Google för att alla andra gör det? Självklart använder jag Google ibland, de är bättre på långa sökningar med många nyckelord, men Bing blir ständigt bättre på det där.

Notera att jag inte har något emot Google som så. Använder bla. Gmail som primär mailservice. Även Google Docs används ibland.
Citera
2011-09-15, 18:36
Medlem
Sainsburyss avatar
Hur känns det att använda Windows 8, rent spontant? Förutom alla buggar och så vidare, är det ett kul operativsystem? Jag tycker det ser sjukt roligt ut att använda, och det får mig att tänka på Windows Phone 7. Tror ni Windows 8 boostar försäljningen av WP7-telefoner?

Kan ni inte lägga upp lite varierade och roliga screenshots från W8?
Citera
2011-09-15, 20:33
Medlem
SarneyBtinsons avatar
Loving it! Har installerat på min laptop och det flyter på fint. Här kommer lite screenshots, vill ni ha fler så säg till!

http://www.megaupload.com/?d=EQFA7ZQG
Citera
2011-09-15, 21:03
Medlem
gotos avatar
Tittade lite på dev-preview i VBox. Det verkar vara som Windows med ett pekskärmslager över. Samma sak med kontrollerna i VStudio. Blir spännande att se vad dom gör med C++ och det där API:et alla pratar om.

Annars är det inte särskilt imponerande, men det är ju som sagt bara en preview.
Citera
2011-09-15, 21:53
Medlem
SarneyBtinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobban
Hur fasen skapar man egna genvägs apps på den nya startmenyn ?
Högerklicka på genvägen på tex skrivborded och ta "pin to start menu"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in