2010-07-02, 11:23
Medlem
Skrik & Paniks avatar
TS, det här berör mig verkligen. Jag förstår hur jobbigt det måste vara och har egentligen inget bra svar att ge dig. Eftersom du har kontaktat honom utan att få någon respons är nog ett kvitto på hans inställning...tråkigt nog.
Du har gjort vad du kan och det kan ingen ta ifrån dig, tänk på det.
Citera
2010-07-02, 12:53
Medlem
Suecotes avatar
Det låter som att du har problem och inbillar dig att din pappa kan vifta med trollstaven och göra ditt liv perfekt. Om du inte träffat karln på över 20 år har du ingen aning om vad han är för en figur. Du har helt enkelt byggt upp en fantasibild av en prins på vit springare som kan svepa upp dig och ta med dig till Sagolandet. Sluta dagdrömma och ta tag i dina problem istället, vill han inte ha kontakt med dig får du helt enkelt acceptera det. Jag har aldrig träffat min far, jag har gjort ett försök att ta kontakt men fick aldrig någon respons, det är bara att gilla läget och get on with your life.
Citera
2010-07-02, 14:33
Medlem
Manuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Du vet att det är en väldigt stor chans att din pappa inte gjort något fel alls utan att det är din mor som ljugit och baktalat honom konstant, sammtidigt som han verkligen vill vara med dig men det är hon som har lyckats hålla honom borta?

ps. dessa ovanstående fakta gäller INTE om din farsa är en neger, utan är baserade på en vit förälder.

Nja, TS skrev ju i ett inlägg "Så en morgon, fick ja följa med hem till min mor, där han förklarade för henne att han flyttade och att jag var hennes nu.". Om hon nu minns rätt (hon var ju mycket ung) så tycker inte jag det låter som modern motarbetat en förkrossad far som bara vill träffa sitt barn.
Citera
2010-07-02, 22:39
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malijali
Nä, går inte att få bort har ja läst på nätet. Så är ja hans enda barn, är livrädd för att få hem ett papper som kallar mig till bodelning eller att ha hand om hans begravning...

Eftersom han har en begränsad tid kvar så är det viktigt att du ändå tar kontakt med honom i hans livs slutskede för att även kunna få ett avslut på dina egna problem. Även om du bara träffar honom några gånger vid dödsbädden så är det ändå en väldigt stor skillnad gentemot att vara helt frånvarande och sen få dödsbudet utan återvändo.

Din pappa kan i varje fall inte göra dessa 23 år ogjorda och kan aldrig utgöra den fadersgestalt du behöver. Du behöver helt enkelt bli vuxen och frigöra dig från behovet av föräldrar, oavsett om de finns eller ej och det är ingen enkel process.
Citera
2010-10-08, 13:24
Medlem
malijalis avatar
Nu har min pappa gått bort. Han har varit död i 1 mån, och det har varit både upp och ner med känslor sedan dess.. Både att jag ångrar att inte tagit kontakt, men också att jag är glad att ja skippa det.
Endel saker har jag fått veta om honom, te.x att han haft mitt mobil nummer sparat alla dessa år, trots att han vägrat ringa. Detta gör ju att jag önskar att jag hört av mej, men samtidigt hade ja inte fått veta om han inte gått bort.

Detta väcker dock några nya frågor; Hur gör jag som hans enda arvinge? Hans sambo hävdar att inget testamente finns, och att det kan ta upp imot ett år innan bodelningsmannen hör av sig, är det sant? jag gick inte på begravningen heller, så vet inte vem som håller i det. Sambon å jag hatar varann måste jag tillägga....
Citera
2010-10-08, 19:40
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Nu har min pappa gått bort. Han har varit död i 1 mån, och det har varit både upp och ner med känslor sedan dess.. Både att jag ångrar att inte tagit kontakt, men också att jag är glad att ja skippa det.
Endel saker har jag fått veta om honom, te.x att han haft mitt mobil nummer sparat alla dessa år, trots att han vägrat ringa. Detta gör ju att jag önskar att jag hört av mej, men samtidigt hade ja inte fått veta om han inte gått bort.

Detta väcker dock några nya frågor; Hur gör jag som hans enda arvinge? Hans sambo hävdar att inget testamente finns, och att det kan ta upp imot ett år innan bodelningsmannen hör av sig, är det sant? jag gick inte på begravningen heller, så vet inte vem som håller i det. Sambon å jag hatar varann måste jag tillägga....

I huvudsak är hälften av deras gemensamma bo nu din egendom.
Allt som din far efterlämnade är nu din egendom.

Bevaka din rätt och tillåt inte att sambon att skingra boet på din bekostnad.

Citera
2010-10-08, 21:31
Medlem
Showme1s avatar
Citat:

Beklagar sorgen....

Fanns det någon dödsannons och har du sparat den så står det ju uppgifter om vilken begravningsbyrå som var med, iaf oftast.

Svaret ovan har du fått bra svar, så se till att du får det du har rätt i och beklagligt att hans sambo inte kan se dig som en del av honom!

Lycka till med allt!
Citera
2010-10-08, 22:50
Medlem
pungluders avatar
Citat:
Sitter hemma i natten, och längtar efter min pappa. Han har aldrig varit där för mig och alla hans ersättare har svikit i långa loppet. Brukar slå upp hans namn på eniro, vet att han finns, ganska nära, men han älskar mig helt enkelt inte. Spelar ingen roll hur bra jag är, spelar ingen roll hur mycket bra saker ja gör. Bara för mig en gåta, att jag inte skulle va okej.
Googlade också "att inte ha någon pappa", första länken gick till en blogg med en tjej som spotta och fräste över gnället hon hörde från folk utan en pappa. Hon skrev att hon växt upp alldeles perfekt med bara hennes mamma.
Varför känner jag inte lika? Är jag dömd att va pappas flicka utan pappa? Å hur ska man kunna hitta en partner utan en ordentlig måttstock? Är det så att allt hänger på arvslaget, uppväxten, eller kan man finna lycka likväl utan?

bullshit, jag är uppväxt utan pappa , å det är kung
Citera
2010-10-19, 15:39
Medlem
malijalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Beklagar sorgen....

Fanns det någon dödsannons och har du sparat den så står det ju uppgifter om vilken begravningsbyrå som var med, iaf oftast.

Svaret ovan har du fått bra svar, så se till att du får det du har rätt i och beklagligt att hans sambo inte kan se dig som en del av honom!

Lycka till med allt!

Jag fick dödsannonsen hem skickad, så fick jag tag i en jurist på fonus som verkar toppen så kan
slappna av lite mera iallafall
Citera
2010-10-19, 15:42
Medlem
malijalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungluder
bullshit, jag är uppväxt utan pappa , å det är kung

Jamen kan ju inte va pechie för alla....
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in