2014-12-30, 23:41
Medlem
Redors avatar
Lever den där Tobleroneskandalen fortfarande kvar inom oss svenskar?
Helt seriöst så tycker jag media gick långt över gränsen när dem sabbade hennes karriär med deras massiva granskning och hårdhet. Är medias roll inte att informera och ge allmännheten information och upplysningar!?. Inte att gräva i politikers förfarande så djupt (för en sådan banal sak egentligen) att denne tvingas avgå och dessutom ge sig på hennes barn och tidigare pojkvänner.
Hon erkände ju sina misstag och hon betalade tillbaka varenda krona. Att det sen inleddes en förundersökning gällande trolöshet mot huvudman eller bedrägeri tycker jag var ännu mer oigenomtänkt. Hon hade ju inget uppsåt att förskingra pengar, hon var på toppen av sin politiska karriär, ett steg från att bli Sveriges första kvinnliga Statsminister och skulle hon verkligen ha velat sabba för sig själv genom att medvetet ha försökt lura skattebetalarna på pengar?!. och hade uppsåt nu funnits så inte fan hade det vart genom att köpa blöjor och toblerone på regeringskortet, och framförallt inte lämnat in kvitto på alla köp till ekonomiavdelningen efteråt. Journalisterna som var huvudmännen bakom Monas avgång gnuggade säkert händerna och fick sina egon stärkta den där dagen när hon annonserade att hon inte skulle ställa upp som partiledarkandidat och avgå som statsråd. Är det verkligen det man vill som journalist?
Citera
2014-12-30, 23:49
Medlem
Snuskklubbans avatar
Hennes politik är väldigt svag, de flesta litar inte på tomtar som ertappats med handen i skattevalvet, jag kan hitta en massa anledningar till att ogilla henne snarare än "är arabkramare".
Citera
2014-12-30, 23:59
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Lever den där Tobleroneskandalen fortfarande kvar inom oss svenskar?
Helt seriöst så tycker jag media gick långt över gränsen när dem sabbade hennes karriär med deras massiva granskning och hårdhet. Är medias roll inte att informera och ge allmännheten information och upplysningar!?. Inte att gräva i politikers förfarande så djupt (för en sådan banal sak egentligen) att denne tvingas avgå och dessutom ge sig på hennes barn och tidigare pojkvänner.
Hon erkände ju sina misstag och hon betalade tillbaka varenda krona. Att det sen inleddes en förundersökning gällande trolöshet mot huvudman eller bedrägeri tycker jag var ännu mer oigenomtänkt. Hon hade ju inget uppsåt att förskingra pengar, hon var på toppen av sin politiska karriär, ett steg från att bli Sveriges första kvinnliga Statsminister och skulle hon verkligen ha velat sabba för sig själv genom att medvetet ha försökt lura skattebetalarna på pengar?!. och hade uppsåt nu funnits så inte fan hade det vart genom att köpa blöjor och toblerone på regeringskortet, och framförallt inte lämnat in kvitto på alla köp till ekonomiavdelningen efteråt. Journalisterna som var huvudmännen bakom Monas avgång gnuggade säkert händerna och fick sina egon stärkta den där dagen när hon annonserade att hon inte skulle ställa upp som partiledarkandidat och avgå som statsråd. Är det verkligen det man vill som journalist?

Nu läcktes väl kontokortsuppgifterna (om jag kommer ihåg rätt) av socialdemokrater som inte ville se henne som partiordförande då de ansåg henne oförmögen att styra landet, än mindre vinna ett val.

Historien gav dem rätt.
Senast redigerad av hogerspoket 2014-12-31 kl. 00:00. Anledning: Språklig härdsmälta
Citera
2014-12-31, 00:11
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Nu läcktes väl kontokortsuppgifterna (om jag kommer ihåg rätt) av socialdemokrater som inte ville se henne som partiordförande då de ansåg henne oförmögen att styra landet, än mindre vinna ett val.

Historien gav dem rätt.

Det sägs så. Men ingen vet säkert varifrån uppgifterna kom..och eftersom en journalist aldrig avsljöar sin källa så lär det förbli en gåta vem som började det hela. Men oavsett så var hon trots allt inte värdig ett sådant avslut på sin karriär. Menar att om Ingvar nu hade förtroende för henne att ta över hans jobb så tillhör det väl god sed att övriga också accepterar och inte läcker skadlig info till media. Den som möjligen nu läckte sådan info till expressen begick en politisk våldtäkt. Man kan ju tycka en sak men att agera därefter är en annan.
Citera
2014-12-31, 00:28
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Det sägs så. Men ingen vet säkert varifrån uppgifterna kom..och eftersom en journalist aldrig avsljöar sin källa så lär det förbli en gåta vem som började det hela. Men oavsett så var hon trots allt inte värdig ett sådant avslut på sin karriär.

Menar att om Ingvar nu hade förtroende för henne att ta över hans jobb så tillhör det väl god sed att övriga också accepterar och inte läcker skadlig info till media. Den som möjligen nu läckte sådan info till expressen begick en politisk våldtäkt. Man kan ju tycka en sak men att agera därefter är en annan.

(infogat radbryt för att undvika ögon-AIDS av WoT)

Well. Kvittona kom inifrån kansliet. Var menar du att de skulle kommit ifrån annars?

Och jag, personligen, tycker att hon faktiskt fick det precis det eftermäle hon förtjänade - hon ledde S till deras sämsta val någonsin...

Att hon blir ihågkommen som en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa som inte klarade av att betala P-böter - det ligger lite i sakens natur om man är en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa som inte klar av att betala P-böter.

Om man inte är en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa som inte klarar av att betala P-böter blir det rimligen inte heller ens eftermäle. Oavsett vad 'Ingvar' tyckte om henne...

Jag tror dock att vi kommer att ha svårt att komma längre då du uppenbarligen tycker att lojalitet inom partiet är viktigare än att inte ha en en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa som inte klarar av att betala P-böter som partiledare.

Personligen tycker jag hon var det bästa som hänt S sedan uppkomsten av sagda parti. Även där tror jag vi är oense...

--
Ang. TS:
Hon har kommit till position inom partiet enkom genom sin bakgrund och sitt kön. Inget annat.

Detta i kombination med att hon är en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa som inte klarar av att betala P-böter medför att hon är föraktad av många.

Hatet kommer nog av att hon är så förbannat jävla självgod - vilket är dåligt i allmänhet, men katastrofalt om man är en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa som inte klarar av att betala P-böter...

'Om man är socialdemokrat, då tycker man att det är häftigt att betala skatt. För mig är skatt det finaste uttrycket för vad politik är.' - Eh, nä. Inte enligt mig.

'Jag tog ut ett förskott på lönen, och det kan väl de flesta göra.' - Eh, nä. De flesta råkar ganska illa ut om de skaffar sig förskott på lönen utan att fråga arbetsgivaren om det.

'Jag har ofta fått den frågan men jag kan inte komma på vad svensk kultur är. Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana ”töntiga” saker.' - Eh. Kvinnofrid instiftades enligt svensk historisk tradition av Birger jarl tillsammans med övriga så kallade fridslagar, kyrkofrid, hemfrid och tingsfrid. Dessa bekräftades sedan i Alsnö stadga från 1280... Det tycker jag är en fin svensk tradition...

'Regeringen är satanisk och elak, som inte höjer taket i A-kassan.' - Eh. Jag kan fan inte komma på något att säga här. Det är fan bara för mycket...

För fler pärlor som förklarar mångas hat kring hennes person se:
http://sv.wikiquote.org/wiki/Mona_Sahlin
Senast redigerad av hogerspoket 2014-12-31 kl. 00:48. Anledning: Exemplifiering
Citera
2014-12-31, 01:41
Medlem
Redors avatar
Citat:
(infogat radbryt för att undvika ögon-AIDS av WoT)

Well. Kvittona kom inifrån kansliet. Var menar du att de skulle kommit ifrån annars?

Och jag, personligen, tycker att hon faktiskt fick det precis det eftermäle hon förtjänade - hon ledde S till deras sämsta val någonsin...

Att hon blir ihågkommen som en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa som inte klarade av att betala P-böter - det ligger lite i sakens natur om man är en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa som inte klar av att betala P-böter.

Om man inte är en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa som inte klarar av att betala P-böter blir det rimligen inte heller ens eftermäle. Oavsett vad 'Ingvar' tyckte om henne...

Jag tror dock att vi kommer att ha svårt att komma längre då du uppenbarligen tycker att lojalitet inom partiet är viktigare än att inte ha en en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa som inte klarar av att betala P-böter som partiledare.

Personligen tycker jag hon var det bästa som hänt S sedan uppkomsten av sagda parti. Även där tror jag vi är oense...

--
Ang. TS:
Hon har kommit till position inom partiet enkom genom sin bakgrund och sitt kön. Inget annat.

Detta i kombination med att hon är en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa som inte klarar av att betala P-böter medför att hon är föraktad av många.

Hatet kommer nog av att hon är så förbannat jävla självgod - vilket är dåligt i allmänhet, men katastrofalt om man är en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa som inte klarar av att betala P-böter...

'Om man är socialdemokrat, då tycker man att det är häftigt att betala skatt. För mig är skatt det finaste uttrycket för vad politik är.' - Eh, nä. Inte enligt mig.

'Jag tog ut ett förskott på lönen, och det kan väl de flesta göra.' - Eh, nä. De flesta råkar ganska illa ut om de skaffar sig förskott på lönen utan att fråga arbetsgivaren om det.

'Jag har ofta fått den frågan men jag kan inte komma på vad svensk kultur är. Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana ”töntiga” saker.' - Eh. Kvinnofrid instiftades enligt svensk historisk tradition av Birger jarl tillsammans med övriga så kallade fridslagar, kyrkofrid, hemfrid och tingsfrid. Dessa bekräftades sedan i Alsnö stadga från 1280... Det tycker jag är en fin svensk tradition...

'Regeringen är satanisk och elak, som inte höjer taket i A-kassan.' - Eh. Jag kan fan inte komma på något att säga här. Det är fan bara för mycket...

För fler pärlor som förklarar mångas hat kring hennes person se:

Men att hon utmålades som allt det du nämnde berodde ju egentligen enbart på att hon var kvinna.
Ingen hade ju haft en tanke på att skriva så som tidningarna gjorde om det hade vart en man som gjort det där som hon gjorde. Hade någon vågat skriva så om Carl Bildt t.ex. Nej knappast. Journalister verkar ha en förkärlek till att ge sig på kvinnliga politiker främst och hårdast av någon anledning. Det var flera manliga politiker som också hade använt regeringens kort på ett sådant sätt men det var det ingen som brydde sig om eftersom all fokus var på vice statsministern vid den tidpunkten.
Hon kanske inte var en bra kandidat till Statsministerposten, det vill jag låta vara osagt och folk får gärna tycka åt alla möjliga håll men oavsett vad hon gjorde eller inte gjorde i form av obetalda p-böter osv så har väl alla politiker mer eller mindre skelett i garderoben. Jag förstår bara inte varför några obetalda p-böter eller hennes privata ekonomi är så intressant för journalister och andra att framhäva som att hon då skulle vara olämplig som politiker och med alla medel måste bort.
Nu är visserligen politiken jävligt smutsig när det kommer till sånt här. Men låt säga att det hade kommit fram att Reinfeldt köpt en ostmacka och en kaffe med regeringes kort, inte fan hade det blivit något av det som jag nämnde tidigare. Mona må ha lett Sossarna till sämsta valet någonsin, men Ingvar tog Sverige ur finanskrisen på 90-talet.
Citera
2014-12-31, 03:42
Medlem
----.----s avatar
Jag gillar inte Mona Sahlin pga att hon vann i domstolen mot min favorittidning, Svenska Hustler:

(FB) Svenska Hustler 1992

Sedan varför så många "hatar henne". Jag kan tro att det beror på hennes översittarattityd och att hon är politisk hal och ganska manipulativ. Hon är verkligen en fullblodspolitiker och en fullblodssosse, makten och politiska karriären är #1.
Citera
2014-12-31, 03:52
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Men att hon utmålades som allt det du nämnde berodde ju egentligen enbart på att hon var kvinna.

Att hon utmålades som en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa som inte klarade av att betala P-böter berodde naturligtvis inte primärt på att hon var kvinna.

Utan primärt pga:

Möjligen kan det dock det faktum att SAP inte var redo för en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa till statsminister som dessutom var kvinna ha bidragit till den interna läckan.

Givet Geijer-affären och Palmes agerande däruti så kan du ha rätt i att man hade mäktat med en en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa som inte klarar av att betala P-böter på partiledarposten om han var man i partiet.

Men faktum är att läckan kom inifrån. Och genusproblematiken, i den mån den existerade, var intern inom partiet. Det hade fan inget med journalistiken att göra.

Helt jävla otroligt - högerspöket försvarar Expressen- och AB-ordbajsarluder från sexismanklagelser från en socialdemokratisk dogmatiker... Det är ju inte som att jag håller dessa ordbajsarluder särskilt högt... Men, de är iaf inte fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopor.

Citat:
Ingen hade ju haft en tanke på att skriva så som tidningarna gjorde om det hade vart en man som gjort det där som hon gjorde. Hade någon vågat skriva så om Carl Bildt t.ex. Nej knappast.
Eh jo. Det kan du ge dig fan på. Littorin-affären? Ringer det någon liten marginell klocka?

Citat:
Journalister verkar ha en förkärlek till att ge sig på kvinnliga politiker främst och hårdast av någon anledning.
Mjaha. Så är det kanske. Eller så är det som så att journalister älskar scoop? Att fälla en statsministerkandidat smakar fågel...

Kan du dra dig till minnes Rosengren/TCO-affären?

Citat:

Det var flera manliga politiker som också hade använt regeringens kort på ett sådant sätt men det var det ingen som brydde sig om eftersom all fokus var på vice statsministern vid den tidpunkten.
Kan så vara. Var det någon av dem som planerade att axla statsministerposten?

Citat:
Hon kanske inte var en bra kandidat till Statsministerposten, det vill jag låta vara osagt och folk får gärna tycka åt alla möjliga håll men oavsett vad hon gjorde eller inte gjorde i form av obetalda p-böter osv så har väl alla politiker mer eller mindre skelett i garderoben.
Ja. Skillnaden ligger väl i 'mer' eller 'mindre'. Hur gick det för ministrarna som hade tabbat sig i Reinfeldt I? Vill minnas att en av dem avgick pga obetald TV-licens...

Citat:
Jag förstår bara inte varför några obetalda p-böter eller hennes privata ekonomi är så intressant för journalister och andra att framhäva som att hon då skulle vara olämplig som politiker och med alla medel måste bort.
Här ser vi uppenbarligen väldigt olika på saker och ting. 'Några' = 98...

Och landet bör lämpligen inte ledas av någon som vare sig är kapabel att betala p-böter eller inte kan hantera sin privatekonomi.

Citat:
Inför valet av ny partiledare för Socialdemokraterna avslöjade Expressens politikreporter Leif Brännström i flera artiklar att Mona Sahlin för privata ändamål använt det kontokort hon hade tillgång till i tjänsten. Hon hade köpt varor, hyrt bilar för privat bruk samt tagit ut kontanter på kortet. Sammanlagt rörde det sig om privata utgifter till ett värde av 53 174 kronor. Bland de inköpta varorna fanns två Toblerone, vilket gav upphov till namnet tobleroneaffären. Sahlin hade lämnat in kvitton på utläggen och reglerat dessa i efterhand. Mona Sahlin kallade det förskott på lönen.
...
Vid ett tillfälle förklarade Sahlin kortanvändandet med att "jag tog ut ett förskott på lönen, och det kan väl de flesta göra." Samtidigt framkom också uppgifter om svartbetalad dagmamma, en obetald TV-licensavgift och 98 obetalda parkeringsböter av vilka 32 hade gått till kronofogden för indrivning, samt en obetald cykel hon köpt till sin dotter.

Jag, personligen, slipper gärna en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa som inte klarar av att betala P-böter eller cyklar på statsministerposten.

Men det är ju jag det. Och uppenbarligen delades den uppfattningen av någon/några inom partiet...

Samt en inte försumbar mängd av det svenska folket. En icke-relativ majoritet tom...
Citat:
...den 14 oktober, publicerade Göteborgs-Posten en Sifoundersökning som visade att 66 procent av befolkningen ansåg att Mona Sahlin var olämplig som statsminister...

Citat:
Nu är visserligen politiken jävligt smutsig när det kommer till sånt här. Men låt säga att det hade kommit fram att Reinfeldt köpt en ostmacka och en kaffe med regeringes kort, inte fan hade det blivit något av det som jag nämnde tidigare.

Nej. Det hade det förmodligen inte. Hade han privathandlat för femtiotretusenetthundrasjuttiofyra (53 174) kronor på regeringskortet, haft nittioåtta (98) obetalda parkeringsböter och underlåtit att betala en (1) cykel han köpt till sin dotter hade det förmodligen rönt ett visst mått av medialt intresse. Tror jag iallafall...

Citat:
I oktober 1995 rapporterade dock tidningen Expressen att Sahlin 1990–1991, då hon var arbetsmarknadsminister, vid flera tillfällen använt statens kontokort för utlägg av privat natur till ett värde av 53 174 kronor.

Citat:
Mona må ha lett Sossarna till sämsta valet någonsin, men Ingvar tog Sverige ur finanskrisen på 90-talet.

Och vad, in the name of Zeus butthole, har detta Mona Sahlins intrinsiska förmåga att fuska, pladdra, hyckla, bedra och vara en genuint inkompetent sopa som inte klarar av att betala P-böter att göra?

Nåväl. Ska du fortsätta hävda att Sahlin blev behandlad som hon blev för att hon var kvinna eller accepterar du att hon fick den behandling hon förtjänade i egenskap av fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa?

Som utöver att ha använt ett kort på otillbörligt sätt, summan var som sagt 53174:- (vilket blir en jävla massa ostmackor och rätt många kilo mungoutbajsat lyxkaffe) hade svartbetalad dagmamma, en obetald TV-licensavgift och 98 obetalda parkeringsböter (av vilka 32 hade gått till kronofogden för indrivning), samt en obetald cykel hon köpt till sin dotter.

Persoligen tänker jag att någon som säger att:
Citat:
Om man är socialdemokrat, då tycker man att det är häftigt att betala skatt. För mig är skatt det finaste uttrycket för vad politik är...
...åtminstone inte borde anlita svart arbetskraft.

Om man nu inte är en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa. Alldeles oaktat den fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopan könstillhörighet.

Tycker du inte att det är dags för dig att stryka flagg och erkänna propagandanederlag snart?

Men visst - jag kommer att bemöta dina vidare amsagor då det är viktigt att Sverige aldrig glömmer att Mona Sahlin, till syvende & sist, är en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa.

Vilket också är den skundära anledningen till att jag hatar henne. Inte misogyni.

Den primär är dock som sagt detta:
Citat:
Jag har ofta fått den frågan men jag kan inte komma på vad svensk kultur är. Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana ”töntiga” saker

Mona, utöver att du är en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent och tillika kulturmarxistisk sopa; så är du äckligt historielös, obildad och en av de absolut sämsta politiker Sverige skådat någonsin.

Västgötalagen & fridslagarna, ditt jävla stolpskott. Allemansrätten, ditt spån. Tvåhundra år av fred, ditt jävla ålarens.

Näthat:

Gott nytt år.

Ps. Om jag verkar ha gått 'over the top' så är det för att det är närmare ett kvarts sekels uppdämt hat som släppts loss i ett par fb-inlägg. Gud så skönt det var att få det ur sig.

Ska vi ta Palme, Reinfeldt och Göran Persson härnäst?
Ds.
--
Alla siffror och citat tagna härifrån:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mona_Sahlin
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tobleroneaffären
Senast redigerad av hogerspoket 2014-12-31 kl. 04:28.
Citera
2014-12-31, 03:54
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ----.----
Jag gillar inte Mona Sahlin pga att hon vann i domstolen mot min favorittidning, Svenska Hustler:

(FB) Svenska Hustler 1992

Sedan varför så många "hatar henne". Jag kan tro att det beror på hennes översittarattityd och att hon är politisk hal och ganska manipulativ. Hon är verkligen en fullblodspolitiker och en fullblodssosse, makten och politiska karriären är #1.

Håller du med om att hon är en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa?
Citera
2014-12-31, 19:11
Medlem
Redors avatar
Citat:
Att hon utmålades som en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa som inte klarade av att betala P-böter berodde naturligtvis inte primärt på att hon var kvinna.

Utan primärt pga:

Möjligen kan det dock det faktum att SAP inte var redo för en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa till statsminister som dessutom var kvinna ha bidragit till den interna läckan.

Givet Geijer-affären och Palmes agerande däruti så kan du ha rätt i att man hade mäktat med en en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa som inte klarar av att betala P-böter på partiledarposten om han var man i partiet.

Men faktum är att läckan kom inifrån. Och genusproblematiken, i den mån den existerade, var intern inom partiet. Det hade fan inget med journalistiken att göra.

Helt jävla otroligt - högerspöket försvarar Expressen- och AB-ordbajsarluder från sexismanklagelser från en socialdemokratisk dogmatiker... Det är ju inte som att jag håller dessa ordbajsarluder särskilt högt... Men, de är iaf inte fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopor.

Eh jo. Det kan du ge dig fan på. Littorin-affären? Ringer det någon liten marginell klocka?

Mjaha. Så är det kanske. Eller så är det som så att journalister älskar scoop? Att fälla en statsministerkandidat smakar fågel...

Kan du dra dig till minnes Rosengren/TCO-affären?

Kan så vara. Var det någon av dem som planerade att axla statsministerposten?

Ja. Skillnaden ligger väl i 'mer' eller 'mindre'. Hur gick det för ministrarna som hade tabbat sig i Reinfeldt I? Vill minnas att en av dem avgick pga obetald TV-licens...

Här ser vi uppenbarligen väldigt olika på saker och ting. 'Några' = 98...

Och landet bör lämpligen inte ledas av någon som vare sig är kapabel att betala p-böter eller inte kan hantera sin privatekonomi.

Jag, personligen, slipper gärna en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa som inte klarar av att betala P-böter eller cyklar på statsministerposten.

Men det är ju jag det. Och uppenbarligen delades den uppfattningen av någon/några inom partiet...

Samt en inte försumbar mängd av det svenska folket. En icke-relativ majoritet tom...

Nej. Det hade det förmodligen inte. Hade han privathandlat för femtiotretusenetthundrasjuttiofyra (53 174) kronor på regeringskortet, haft nittioåtta (98) obetalda parkeringsböter och underlåtit att betala en (1) cykel han köpt till sin dotter hade det förmodligen rönt ett visst mått av medialt intresse. Tror jag iallafall...

Och vad, in the name of Zeus butthole, har detta Mona Sahlins intrinsiska förmåga att fuska, pladdra, hyckla, bedra och vara en genuint inkompetent sopa som inte klarar av att betala P-böter att göra?

Nåväl. Ska du fortsätta hävda att Sahlin blev behandlad som hon blev för att hon var kvinna eller accepterar du att hon fick den behandling hon förtjänade i egenskap av fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa?

Som utöver att ha använt ett kort på otillbörligt sätt, summan var som sagt 53174:- (vilket blir en jävla massa ostmackor och rätt många kilo mungoutbajsat lyxkaffe) hade svartbetalad dagmamma, en obetald TV-licensavgift och 98 obetalda parkeringsböter (av vilka 32 hade gått till kronofogden för indrivning), samt en obetald cykel hon köpt till sin dotter.

Persoligen tänker jag att någon som säger att:

...åtminstone inte borde anlita svart arbetskraft.

Om man nu inte är en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa. Alldeles oaktat den fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopan könstillhörighet.

Tycker du inte att det är dags för dig att stryka flagg och erkänna propagandanederlag snart?

Men visst - jag kommer att bemöta dina vidare amsagor då det är viktigt att Sverige aldrig glömmer att Mona Sahlin, till syvende & sist, är en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent sopa.

Vilket också är den skundära anledningen till att jag hatar henne. Inte misogyni.

Den primär är dock som sagt detta:

Mona, utöver att du är en fuskande, pladdrande, hycklande, inkompetent och tillika kulturmarxistisk sopa; så är du äckligt historielös, obildad och en av de absolut sämsta politiker Sverige skådat någonsin.

Västgötalagen & fridslagarna, ditt jävla stolpskott. Allemansrätten, ditt spån. Tvåhundra år av fred, ditt jävla ålarens.

Näthat:

Gott nytt år.

Ps. Om jag verkar ha gått 'over the top' så är det för att det är närmare ett kvarts sekels uppdämt hat som släppts loss i ett par fb-inlägg. Gud så skönt det var att få det ur sig.

Ska vi ta Palme, Reinfeldt och Göran Persson härnäst?
Ds.
--
Alla siffror och citat tagna härifrån:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mona_Sahlin
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tobleroneaffären

Men visst minns jag alla andras "affärer" Littorin och Rosengren t.ex och Bildts Lundin Oil t.ex men som det inte blev så mkt med. Dessa herrars affärer tycker jag är av betydligt allvarligare grund än den lilla sak som Mona fick sluta för. Hon fick betala ett högt pris för en så pass liten grej egentligen.
Ponera att hon faktiskt hade försökt lura till sig pengar, och inte som nu av misstag använt kortet till mer än det var avsett för och hon fick stämpeln som slarvig, inkompetent, och oaktsam.. hade det vart bättre? Då hade ju iaf allt som sagt och skrivits varit sant och hon hade förmodligen också blivit straffad för det.
Citera
2014-12-31, 19:22
Medlem
Big.Bangs avatar
För att hon är en falsk kärring. Snälla Mona Muslim flytta till Holma så får din önskevärld, men lämna politiken.
Citera
2014-12-31, 19:39
Medlem
rumpgass avatar
Därför att hon är ett fuskande inkompetent stolpskott som inte har en aning om vad det innebär att arbeta för brödfödan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in