2016-10-23, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Ja och det är det som stör mest med Mona Toblerone. Hon får vara hur inkompetent och ansvarslös som helst och ändå bli ekonomiskt oberoende på skattemedel.

Det är mer förödande i längden med inkompetenta politiker än att de då och då nafsar åt sig en hacka ur den offentliga skålen för privat konsumtion. Jag försvarar absolut inte Monas kreditkortstricksande eller MMA-resan, men det kostar mycket mer i längden att ha okunniga schajasar som statsråd, landshövdingar, GDar eller ambassadörer.

Det tragiska med Sverige är att det i princip inte går at få en politiker utsparkad pga grav inkompetens i ämbetet här, det är först när de snott pengar från den offentliga potten för någon slags privat lyxkonsumtion som media är vana vid att trycka upp ett drev som kan tvinga fram personens avgång.
Citera
2016-11-05, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är mer förödande i längden med inkompetenta politiker än att de då och då nafsar åt sig en hacka ur den offentliga skålen för privat konsumtion. Jag försvarar absolut inte Monas kreditkortstricksande eller MMA-resan, men det kostar mycket mer i längden att ha okunniga schajasar som statsråd, landshövdingar, GDar eller ambassadörer.

Det tragiska med Sverige är att det i princip inte går at få en politiker utsparkad pga grav inkompetens i ämbetet här, det är först när de snott pengar från den offentliga potten för någon slags privat lyxkonsumtion som media är vana vid att trycka upp ett drev som kan tvinga fram personens avgång.

Kan väl så vara. Men för mig hade det inte gjort SÅ stor skillnad om hon varit kompetent på ett eller annat område. Vilket hon inte är iofs. Men det är den arroganta stilen som är det värsta. Hon verkar ju inte ha någon moral alls. Det där intresset för MMA är bara pinsamt. Hoppas att det här leder till att barn till sossar har SVÅRARE att bli politiker i framtiden i stället för tvärtom. Räkmackor nej tack.
Citera
2016-11-08, 20:15
Bannlyst
Mona Sahlin har alltid svärtat ned Ingvar Carlsson utan att jag tror att Ingvar förstår varför. Han drog fram henne och har aldrig tagit avstånd från henne. Konstig människa den där Ingvar Carlsson.
Citera
2016-11-14, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Mona Sahlin har alltid svärtat ned Ingvar Carlsson utan att jag tror att Ingvar förstår varför. Han drog fram henne och har aldrig tagit avstånd från henne. Konstig människa den där Ingvar Carlsson.

Lite förstår han nog eftersom han frågade henne om det var någon som pressade henne på pengar. Men han borde ju tagit sin hand ifrån henne långt tidigare. Men det är väl så att har man sett en liten jänta växa upp så vill man inte tro något ont om henne. Det är därför jag tycker att det borde finnas e spärr mot att politikers barn själva blir politiker. De ska ha högre krav på sig än andra både när det gäller kompetensen och den privata moralen.
INTE LÄGRE.
Citera
2025-03-24, 18:30
Moderator
Diagorass avatar
Sammanfogat tre trådar med liknande frågeställning

/ mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto