2016-05-18, 10:09
Medlem
orrtupps avatar
Inte kan man hata Mona, hon är som hon är. Däremot är jag väldigt arg på de cyniska kollegorna som gång på gång placerar henne på de höga poster som hon inte klarar av. Jag är också arg på de lika cyniska och korkade journalisterna som blåser upp hennes ego genom att oupphörligt berömma henne trots att hon i verkligheten inte har åstadkommit ett smack!

Det är också extra grymt att sätta henne i positioner där hon har möjligheter att fuska och förskingra, det är som att fresta en nykter alkoholist med sprit.

Nej, Mona borde ha varit en undersköterska vid en vårdcentral någonstans i stället. Jag kan se henne framför mig dricka kaffe och pladdra i personalrummet och hur hon smiter ut och röker så fort det drar ihop sig till jobb.

Okey, inte kul för övrig personal och patienter men det hade varit mycket bättre för Sverige och Mona hade nog varit lyckligare. Dessutom hade det då funnits mycket mer pengar till personal inom vården så det hade även varit bättre för personalen och patienterna i alla fall!
Citera
2016-05-18, 12:05
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Inte kan man hata Mona, hon är som hon är.

Nog kan man om man försöker. För Mona Sahlin är inte utan resultat i sitt värv trots omdömena om oduglighet. Hon är i högsta grad delansvarig för den låtgåiga våldsamma samhällsutveckling vi ser i dag, vilken fick gro under den blöta unkna kvävande filt som konceptet med Strukturell Diskriminering lade över vetenskap, diskussion, politik, iom sin utnämning av Massoud Kamali till regeringsens särskilda utredare om vem som bar skuld till invandringsproblematiken förutom invandrare.

Allt kring detta är det flummigaste jag kan åminna mig i svensk politik. Alla var offer för institutionaliserade rasistiska strukturer, även de som förment agerade rasistiskt, och få pekades således ut som ansvariga för handlingar av rasistisk natur. Det var "strukturer", implicerat svenskheten. Sedan lossnade det som bekant för rasistfingret. Det var också under denna period som Mona var trött på att åka taxi med strukturellt undanskuffade läkare. För det gjorde hon ju så ofta så att hon hann bli trött på det. Det var här det började poppa upp statsunderstödda pellajönsiga rasismletarorganisationer som ytterligare förledde uppmärksamheten åt fel håll. Flera dyrbara år gick åt helvete pga Mona Sahlin.
Citera
2016-05-18, 16:08
Medlem
Nu har jag inte träffat fru sahlin personligen, men eftersom jag är uppväxt i samma miljö har jag vänner,släktingar etc som har träffat henne och de äro alla överens om vilken fin och trevlig människa det är.

Dock när man gräver lite djupare så verkar det som hennes personlighet är som vilket driven dörrnasare som helst.

Hon inleder konversationen med lite kallprat,fiskar efter lite information som hon kan använda lite senare, eller till och med om man skulle råka på henne vid ett annat tillfälle.
Precis när samtalet börjar tunna ut, så kommer det en fråga på det som du tidigare delade med dig av men som du redan glömt bort, och du blir bara så upplyft av att Mona av alla också gått och tänkt på precis samma sak.
Trots allt så verkar det som att hon är genuint engagerad men har en arrogans mot alla som inte håller med henne, kan ju vara ett arbetshandikapp när man omgett sig av ja-sägare i 30 år!
Citera
2016-05-19, 12:38
Medlem
Inte alls konstigt hon lever under hot och vet hur man för sig säkert, finns kurser i det. På den maktnivå hon tagit sig upp skyddar man varandra eftersom man vet hur man gör för att ta sig upp till en maktposition (du vet inte därför kommer du inte dit). I makten vet man hur man manipulerar folket, man har paktat för att göra konkurenter illa (kolla göran perssons maktsällskap och hur gott de har det idag, expressen beskriver). När du jobbar dig upp mot makt bevisar du dig för dina företrädare att du är av rätta virket (vanligtvis att kunna sänka personers möjligheter, görs även i media) steg för steg öppnas dörrar för nya metoder som du ska kunna visa dig behärska. Samtidigt som du får nya öppnade dörrar måste du stänga för fel personer efter dig, när du får makt öppnar du för lojala stödpersoner för dig "vi skyddar varandra". I nyhetsmedia är detta A och O för att komma upp i agendadrivande nivå och bli chef, sittande chefer pekar ut lämpliga objekt i vikarieskörden "den där får du öva dig på att krossa", "försök att få den där att se ut som en arbetsplatsflörtis/rasist/homohatare/kvinnofientlig". Media är en tvådimensionel yta (du ska inte veta det smutsiga spelet bakom)som ska beröra din hjärna utan att du känner det, beröringarna får dig att flytta dina värderingar i den riktning agendadrivande experter vill. Man får verkligen hoppas att någon i den agendadrivande horden har lite vett i huvudet, annars hoppas jag Allah hava sitt förbarmande över oss.
MS har gjort mycket bra förutom några små tabbar men det har alla makthavare gjort.
Citera
2016-05-19, 15:57
Medlem
Y2Ws avatar
Jag tror YTTERST få hatar Måna, igen jag känner tar henne på allvar utan man skrattar lätt åt henne istället och tycker synd om henne - att man sätter en så ointelligent och inkompetent person på höga poster hela tiden.

Däremot finns det skäl att hata de som ger henne dessa poster, för de är ju fullt medvetna om vilken clown hon är.
Citera
2016-05-21, 18:49
Medlem
Jag kan ärlig säga att jag hatar kärringen. Jag har aldrig träffat henne men det gör absolut ingen skillnad. Om jag såg henne spontanantända skulle jag inte ödsla mitt piss på henne för att släcka.
Citera
2016-05-25, 19:17
Medlem
Tänker mig att hon i mitt kompisgäng skulle vara den som brukar "fucka up" men som man ändå kan prata med när man har det svårt.

Jobbig i längden, man får hålla lagom distans. prata aldrig politik (eftersom hon inte är så påläst på det området). Däremot Musik, matlagning och kanske USA.
Citera
2016-05-26, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Jag tror YTTERST få hatar Måna, igen jag känner tar henne på allvar utan man skrattar lätt åt henne istället och tycker synd om henne - att man sätter en så ointelligent och inkompetent person på höga poster hela tiden.

Däremot finns det skäl att hata de som ger henne dessa poster, för de är ju fullt medvetna om vilken clown hon är.

Jodå,,

Det är lätt att hata en så inkompetent människa som nästan blev statsminister, som surfat på staten, era, våra, mina, skattepengar i nära fyrtio år.

Mest för hon fortfarande är maktfullkomlig.

Hon har alltid varit det med sina brister och att hon är fullständigt oduglig men med stöd och ni vet vilket.

Hon kommer att få refererat från någon undre medarbetare, vilket hat hon utsetts här (hon kommer aldrig läsa på flashback.

Därför skall hon älskas ända till Chile. Här har inget att göra.

Hon tycker inte om Svenskar, det är fastlagt. Hon tycker nog inte om Sverige heller. Gröna träd. fält, åkrar som svajar för vinden i första skörden.
Finare md öken och minfält. De har ju så mycket mer.. .Areberna och inte minst, gulligull, kurderna.

Midsommar är bara löjligt..

Kort sagt i sammanfattning är det är MS ett sänke, av värsta sort.
Senast redigerad av Lagring 2016-05-26 kl. 01:59.
Citera
2016-05-26, 15:45
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
Jodå,,

Det är lätt att hata en så inkompetent människa som nästan blev statsminister, som surfat på staten, era, våra, mina, skattepengar i nära fyrtio år.

Mest för hon fortfarande är maktfullkomlig.

Hon har alltid varit det med sina brister och att hon är fullständigt oduglig men med stöd och ni vet vilket.

Hon kommer att få refererat från någon undre medarbetare, vilket hat hon utsetts här (hon kommer aldrig läsa på flashback.

Därför skall hon älskas ända till Chile. Här har inget att göra.

Hon tycker inte om Svenskar, det är fastlagt. Hon tycker nog inte om Sverige heller. Gröna träd. fält, åkrar som svajar för vinden i första skörden.
Finare md öken och minfält. De har ju så mycket mer.. .Areberna och inte minst, gulligull, kurderna.

Midsommar är bara löjligt..

Kort sagt i sammanfattning är det är MS ett sänke, av värsta sort.

Jag ser Måna lite som en hund, det är ägarens ansvar när hunden biter någon för den har inte möjlighet att ta konsekvensen av sina egna handlingar.
Citera
2016-05-26, 16:09
Medlem
En bättre fråga är väl: Varför hatar inte ALLA Mona Sahlin?
Citera
2016-05-29, 08:29
Medlem
Europes avatar
Jag skulle nog snarare säga att jag äcklas och mår illa av henne. Visst anser jag att hon har gjort sig skyldig till samma saker som många andra ledande sjuklöverister, som t.ex. landsförräderi och beivra folkmordspolitiken mot svenskarna, samt att hon bör precis som de andra förhoppningsvis en gång ställas inför rätta och få det straff som tillkommer de som har utfört det absoluta, värsta brottet som man kan tänkas göra sig skyldig till. Men...jag kan faktiskt inte påstå att jag verkligen hatar henne. Jag tål henne inte, men jag hatar nog inte henne heller. Förvisso är det väl av en så ytlig orsak att hon framstår som tragikomisk på vissa sätt.

Däremot hatar jag verkligen Reinfeldt (som var hennes huvudsakliga motståndare när hon var partiledare och strävade efter statsministerposten). Bokstavligen. Kanske för att han inte förefaller vara (helt) efterbliven, utan förmodligen verkligen är helt rutten rakt igenom.
Senast redigerad av Europe 2016-05-29 kl. 08:31.
Citera
2016-05-29, 09:32
Medlem
SeverianTheLames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag skulle nog snarare säga att jag äcklas och mår illa av henne. Visst anser jag att hon har gjort sig skyldig till samma saker som många andra ledande sjuklöverister, som t.ex. landsförräderi och beivra folkmordspolitiken mot svenskarna, samt att hon bör precis som de andra förhoppningsvis en gång ställas inför rätta och få det straff som tillkommer de som har utfört det absoluta, värsta brottet som man kan tänkas göra sig skyldig till. Men...jag kan faktiskt inte påstå att jag verkligen hatar henne. Jag tål henne inte, men jag hatar nog inte henne heller. Förvisso är det väl av en så ytlig orsak att hon framstår som tragikomisk på vissa sätt.

Däremot hatar jag verkligen Reinfeldt (som var hennes huvudsakliga motståndare när hon var partiledare och strävade efter statsministerposten). Bokstavligen. Kanske för att han inte förefaller vara (helt) efterbliven, utan förmodligen verkligen är helt rutten rakt igenom.

Mona Sahlin förkroppsligar hela det politiska Sverige. Hon är född med föräldrar som varit politiskt aktiva inom socialdemokratin på hög nivå och har genom sitt nätverk och förmodligen stora förmåga till att spela det partipolitiska spelet lyckats nå de högsta nivåerna. Hon blev nästan statsminister.

Hon gör det så jävla uppenbart hur svensk partipolitik fungerar, med parasitsnabelen i det offentliga kombinerat med hennes bristande kognitiva förmåga och benägenhet att friskt ta för sig av alla förmåner utan att insikten att det hon gör är högst omoraliskt. Hennes uttalande från kontokortsskandelen visar hur genomrutten och hagalen hon är.

Kärringen är genomkorrupt. Jag hoppas att hon återkommer efter sin senaste time-out så att fler svenskar kan beskåda hennes show och ställa frågan hur det egentligen står till med detta landets clowner till politiska ledare.
Senast redigerad av SeverianTheLame 2016-05-29 kl. 09:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in