• 1
  • 2
2010-06-09, 16:33
Medlem
cmdQs avatar
Alkohol fritt rave natten till igår, bara lite lustgas
drog 32 patroner hade on i örat tisdagsmorgon, kraftigt lock inget balanssinne alls tog taxi till vårdcentralen, fick dropp och syrgas febern steg med 0.5 grader/minut, vid 39, anländer prio 1 ambulansen vaknar upp på St: Görans akutmottagning blöder ur örat har andningsmask på mig, dropp i båda armarna och massor med människor som står böjda över mig och talar om saker jag inte förstår, vaknade några timmar senare, fick veta att min trummhinna hade exploderat pga ett okännt undertryck i mitt huvud,
-Vad tog du i natt???
-Lite lustgas..
-Hur mycket???
-typ 3 lådor...
-Hur många patroner???
-ca 30...
-Gör aldrig det igen !!!

Jag fick komma hem för en timme sen ca, någon annan som fått 42graders feber, hjärtsvikt och sprängda trumhinnor av lustgas?

Jag kommer iallafall ALDRIG inhallera någon mer gas i min kropp
Citera
2010-06-09, 16:39
Medlem
aldrig hört om nått liknande faktiskt. det kan inte ha varit att det va för hög musik på ravet eller nått?
Citera
2010-06-09, 16:54
Bannlyst
Shit, aldrig hört talas om detta fenomen.
Hur är det med örat nu? Gör det ont eller något?
Citera
2010-06-09, 17:12
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zmutser
aldrig hört om nått liknande faktiskt. det kan inte ha varit att det va för hög musik på ravet eller nått?
nope, ganska normalt
Citera
2010-06-09, 17:14
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalviaN
Shit, aldrig hört talas om detta fenomen.
Hur är det med örat nu? Gör det ont eller något?
Känner inget längre balanssen är tillbaka, och febern är borta men smärtan är borta pga att jag äter fyra STORA piller/dag som heter eller iallafall uttalas kåvepein.
och ska göra det i 10 dagar framöver under den tiden måste jag ta det lugnt med alkoholen
Citera
2010-06-09, 17:16
Bannlyst
Låter konstigt. Själv sprängt trumhinnan så vet hur ont det gör, hade då varit och badat, snubblade på en brygga vilket resulterade i att jag landade med örat först mot vattenytan. Fick stadigt ökande feber under flera timmar i samband med att det gjorde mer och mer olidligt ont tills den till slut sprängdes under natten. Kan du under rusets gång slagit i örat på något sätt som kan ha orsakat sprängningen? Vet att lustgas bara sitter i några sekunder så vore ju konstigt om det vore så, men är ju bra att utesluta att det inte är ett slag eller en liknande som är orsaken.

Med det sagt så vet jag flera som känner av konstiga saker i öronen när man tar lustgas, rymdskepp i öronen skulle kunna beskriva känslan. Har aldrig riktigt tänkt på varför så många känner av liknande känslor där men det kanske blir ett ganska kraftigt tryck på trumhinnan om man inhalerar stora mängder lustgas. Är man t.ex. för djupt under vattnet kan ju trycket göra att trumhinnan sprängs, men känns inte speciellt troligt att man skulle kunna åstadkomma lika kraftigt tryck genom att inhalera gas. Kan syrebrist ha orsakat någon okontrollerad spänning eller liknande?
Citera
2010-06-09, 17:31
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggato
Låter konstigt. Själv sprängt trumhinnan så vet hur ont det gör, hade då varit och badat, snubblade på en brygga vilket resulterade i att jag landade med örat först mot vattenytan. Fick stadigt ökande feber under flera timmar i samband med att det gjorde mer och mer olidligt ont tills den till slut sprängdes under natten. Kan du under rusets gång slagit i örat på något sätt som kan ha orsakat sprängningen? Vet att lustgas bara sitter i några sekunder så vore ju konstigt om det vore så, men är ju bra att utesluta att det inte är ett slag eller en liknande som är orsaken.

Med det sagt så vet jag flera som känner av konstiga saker i öronen när man tar lustgas, rymdskepp i öronen skulle kunna beskriva känslan. Har aldrig riktigt tänkt på varför så många känner av liknande känslor där men det kanske blir ett ganska kraftigt tryck på trumhinnan om man inhalerar stora mängder lustgas. Är man t.ex. för djupt under vattnet kan ju trycket göra att trumhinnan sprängs, men känns inte speciellt troligt att man skulle kunna åstadkomma lika kraftigt tryck genom att inhalera gas. Kan syrebrist ha orsakat någon okontrollerad spänning eller liknande?

Något våld mot örat kan jag nog avskriva, det skulle jag minnas,
Dock så skrev de i min journal att jag hade mycket dålig syre upptagningsförmåga, därför som de satte in syrgas. körde ganska många patroner på rad för att effekten skulle sitta i längre, det kanske hade påverkan att örat inte fick vila mellan patronerna.
Citera
2010-06-09, 17:57
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Nästa gång imploderar väll hela huvudet
Citera
2010-06-09, 18:01
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpirituzSancti
Nästa gång imploderar väll hela huvudet

Det blir ingen näsa gång för min del.
Citera
2010-06-09, 18:05
Medlem
BigBillyBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
Det blir ingen näsa gång för min del.

Låter bra, kör i munnen
Citera
2010-06-09, 18:10
Medlem
BenAsslicks avatar
Heh, låter ju som om du skulle ha fått något läckage som fick lustgasen att komma inpå insidan av öronlocket på dig

Men hursomhelst så är det aldrig bra att kedjedra lustgas från patroner, kroppen behöver syre mer än du behöver berusning.
Dock så kan man göra detta om man har en AGAtub med gas, då den är utblandad med syre.
(Och jag vet att du antagligen inte behöver veta detta längre, men resten av fb kan vara intresserade)
Citera
2010-06-17, 23:27
Medlem
majamajas avatar
tog du 32 patroner på en gång? utan att vänta emellan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in