2010-06-10, 12:00
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojjo88
Dagens nyheter:

http://st.nu/start/sundsvall/1.2089715-valdsmannen-begarda-haktade
http://dagbladet.se/nyheter/sundsvall/1.2089664-digert-brottsregister-hos-misstankt-21-aring

Citat:
Den andra mannen är 21 år och bosatt i en by utanför Sundsvall.
Åh herre gud vad taskig koll tidningarna har, han bor ju för baske mig nästan i centrum. Olaga hot och grov misshandel är det vad man får som missbrukare om man försöker köra över en polis?

Jag delade ut ett par proppar och blir misstänkt för våld mot tjänsteman (grovt brott). Det här jävla landet.

/Micke
Citera
2010-06-10, 12:08
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Åh herre gud vad taskig koll tidningarna har, han bor ju för baske mig nästan i centrum. Olaga hot och grov misshandel är det vad man får som missbrukare om man försöker köra över en polis?

Jag delade ut ett par proppar och blir misstänkt för våld mot tjänsteman (grovt brott). Det här jävla landet.

/Micke

Men han ju ursprungligen från Gudmundsbyn (stavning?) och kanske fortfarande står skriven där?
Citera
2010-06-10, 12:12
Medlem
Hubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Men han ju ursprungligen från Gudmundsbyn (stavning?) och kanske fortfarande står skriven där?

Bingo!
Citera
2010-06-10, 12:16
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Iof sant, han lär väl inte vilja ha sin riktiga adress känd, då han har ett par ovänner här i stan.

/Micke
Citera
2010-06-10, 13:27
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H8red
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7259725.ab

Mc-polis påkörd av flyktbil

Tre troligen narkotikapåverkade vettvillingar försökte köra över mc-polisen vars motorcykel mossades.

I nödvärn öppnade polisen eld mot flyktbilen.

Verkar vara lite motsägelsefulla uppgifter om man verkligen körde på MC´n eller bara försökte?

Nån som vet? Annars är det ofta något som polisen anger som skäl för att man skall ha rätt att
få använda skjutvapen.
Citera
2010-06-10, 13:55
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Verkar vara lite motsägelsefulla uppgifter om man verkligen körde på MC´n eller bara försökte?

Nån som vet? Annars är det ofta något som polisen anger som skäl för att man skall ha rätt att
få använda skjutvapen.
Nja, var nog så att vår vän på motorcykeln blev lite byxis när de inte stannade. För kör du över en motorcykel med en vanlig bil, kommer du nog inte så långt sen när den ligger och skramlar under bilen.

Förmodligen så backade de mot honom, polisen hoppar av motorcykeln drar vapen och skjuter när han tror att de ska ramma honom, vilket inte sker och det är därför man inte åtalar för dråpförsök.

/Micke
Citera
2010-06-10, 22:53
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Nja, var nog så att vår vän på motorcykeln blev lite byxis när de inte stannade. För kör du över en motorcykel med en vanlig bil, kommer du nog inte så långt sen när den ligger och skramlar under bilen.

Förmodligen så backade de mot honom, polisen hoppar av motorcykeln drar vapen och skjuter när han tror att de ska ramma honom, vilket inte sker och det är därför man inte åtalar för dråpförsök.

/Micke

Jojo...dock är det ju jävligt vanligt att poliser medvetet ljuger om detta för att rättfärdiga att
man avlossat sitt vapen eftersom polisen inte får göra det för att stoppa en flykt

Så därför är jag väldigt tveksam om polisen verkligen blev byxis.
Citera
2010-06-11, 13:19
Medlem
tojjo88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Håller med om det du sagt, men det kan ju finnas skäl att gå under jorden, om man jobbat från insidan i ett större gäng och fått golarstämpeln på sig. Nu händer det tyvärr allt för sällan i Sverige.

Inte vet jag när han skulle fått eventuell skyddad id, men för ca ett år sedan satt han i tv och kommenterade nåt jag inte kommer ihåg nu.
Citera
2010-06-11, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojjo88
Inte vet jag när han skulle fått eventuell skyddad id, men för ca ett år sedan satt han i tv och kommenterade nåt jag inte kommer ihåg nu.

Var det samma polis?

Mitt inlägg var snarare en bekräftelse på att jag tycker det är lite fjantigare att få skyddsprogram och ny identitet mot toffliga Sundsvallknarkare, än att ha infiltrerat blåst något av Sveriges största MC-gäng.

Jag har ingen aning om vem polisen är, och så är det väl tänkt att det skall vara. Givetvis skall även Sundsvallpolisen få skyddad identitet om så krävs, men i detta fall tycktes det mig som om det var överdrivet.

Jag kan iofs ha helt fel. Ber om ursäkt i sådana fall. Jag hävdar bara min rätt om jag är 100% säker.
Citera
2010-06-11, 15:45
Medlem
tojjo88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Var det samma polis?

Ja, samma polis som det sägs sköt mot AL och 26-åringen. Vet någon vem den 26-årige timråbon är?
Citera
2010-06-12, 16:29
Medlem
zuttilis avatar
Har hört att 26åring ska kallas "psykos Niklas", vem det är återstår att se. Nån som vet vem denne Niklas är?
Citera
2010-06-12, 17:56
Medlem
Winkelslips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuttili
Har hört att 26åring ska kallas "psykos Niklas", vem det är återstår att se. Nån som vet vem denne Niklas är?

Smeknamnet å åldern passar väl bra in på Niklas H#glin. Vet inte alls om han är inblandad, men känns ju inte helt omöjligt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in