2010-06-09, 19:55
Medlem
zuttilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Visst har även jag fällt nån mindre begåvad kommentar, minns en polis i Stockholm som var extra jävlig och i stridens hetta så lovade jag väl att stå utanför polishuset när han gick av sitt skift. Otroligt korkat gjort kan väl erkännas, för i grund och botten gör de ju bara sitt jobb.

Min tanke gick mest till de mongon som sitter och snackar vitt och brett om hur de minsan skulle straffa varenda polis som fanns ... om inte ... bla bla bla ... Små jävla skitungar som förmodligen skulle skita i byxorna om de fick kika in i en mynning från polisens tjänstevapen. Och med det sagt vill jag hävda att det är tramsigt att begära skyddad identitet, då det inte finns något reelt hot i den här stan. Men förmodligen är väl "Tuffe batong" bara tuff när han en uniform och ett tjänstevapen.

/Micke

Exakt min mening. Men som inom alla yrkesgrupper så finns det ju idioter, så att säga alla poliser är idioter är inte sant. Självklart finns det bra polis och dålig polis, samma som det finns bra affärsman och dålig affärsman. Inget man kommer ifrån.
Citera
2010-06-09, 19:59
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Håller med om det du sagt, men det kan ju finnas skäl att gå under jorden, om man jobbat från insidan i ett större gäng och fått golarstämpeln på sig. Nu händer det tyvärr allt för sällan i Sverige.
Nog fasiken är det så, men då är ju hotbilden verklig. Samma tror jag att det kan finnas skäl att vara anonym för en polis i storstäderna. Men i Sundsvall? Nä, blir bara pinsamt underhållande.

/Micke
Citera
2010-06-09, 20:02
Medlem
Citat:
Nog fasiken är det så, men då är ju hotbilden verklig. Samma tror jag att det kan finnas skäl att vara anonym för en polis i storstäderna. Men i Sundsvall? Nä, blir bara pinsamt underhållande.

/Micke

Sant.

Det ger bara extra cred åt gloparn i stan, så de får lite hår på bröstet. Helt onödigt.
Citera
2010-06-09, 20:07
Medlem
zuttilis avatar
För att komma tillbaka till topic! 21-åringen ska väl enligt källor vara Lind? Och om det är hans flickvän som nämns så är inte det heller så svårt att lista ut! Vem är 27-åringen?
Citera
2010-06-09, 20:18
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuttili
För att komma tillbaka till topic! 21-åringen ska väl enligt källor vara Lind? Och om det är hans flickvän som nämns så är inte det heller så svårt att lista ut! Vem är 27-åringen?
Hörde ett namn, men kom faen inte ihåg så det var nog ingen "kändis". Att jag kommer ihåg Lindh är för att det ryktas om att det var den saten som gjorde inbrott på mitt kontor, den lilla pissråttan. Spela tuff som satan men när jag ringde upp honom för att stämma möte, då hade han tydligen fullbokat schema i flera veckor framöver, han och Reinfeldt har tydligen samma schema om man ska tro honom.

/Micke
Citera
2010-06-09, 20:19
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Finns det bilder på dessa på nätet?
Citera
2010-06-09, 20:26
Medlem
zuttilis avatar
Citat:
Hörde ett namn, men kom faen inte ihåg så det var nog ingen "kändis". Att jag kommer ihåg Lindh är för att det ryktas om att det var den saten som gjorde inbrott på mitt kontor, den lilla pissråttan. Spela tuff som satan men när jag ringde upp honom för att stämma möte, då hade han tydligen fullbokat schema i flera veckor framöver, han och Reinfeldt har tydligen samma schema om man ska tro honom.

/Micke

Ditt kontor ligger väl bergsgatan om jag rätt?
Citera
2010-06-09, 20:30
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ditt kontor ligger väl bergsgatan om jag rätt?
Låg på bergsgatan, nu är det ett städföretag där. Nu har jag flyttat in det i en anekterad bunker, better safe then sorry, som det heter så vackert på engelska.

/Micke
Citera
2010-06-09, 20:35
Medlem
zuttilis avatar
Citat:
Låg på bergsgatan, nu är det ett städföretag där. Nu har jag flyttat in det i en anekterad bunker, better safe then sorry, som det heter så vackert på engelska.

/Micke

Haha, varför jag frågade var för att det var ett jävla liv om det där. Men det är det väl jämt när saker händer kring han.
Citera
2010-06-09, 20:53
Medlem
ogifts avatar
Citat:

/Micke

Den lilla slingan lät fint
Citera
2010-06-09, 21:45
Medlem
trickydicks avatar
Bilder och namn, nån bör väl ha en facebook och kanske finnas på nätet…
Citera
2010-06-10, 07:59
Medlem
tojjo88s avatar
Dagens nyheter:

http://st.nu/start/sundsvall/1.2089715-valdsmannen-begarda-haktade
http://dagbladet.se/nyheter/sundsvall/1.2089664-digert-brottsregister-hos-misstankt-21-aring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in