2010-06-07, 19:47
Medlem
kan denne må hända vara j**** L******* eller alias Qp j**** L*******

http://st.nu/start/sundsvall/1.2084020-dramatisk-polisjakt-i-sundsvall
Citera
2010-06-07, 20:13
Medlem
M.Skillts avatar
Vilka juveler, nåja... Missbrukare kan man nog inte räkna med att de ska uppföra sig bättre än så där.

/Micke
Citera
2010-06-07, 20:15
Medlem
zuttilis avatar
Mordförsök på en polisman och du väljar denna topic? Skulle helst se någon utan dyslexi och med kompetens skapa denna tråden. F.ö så är det mycket möjligt att denne är GM.

Edit: Var fel kille jag tänkte på. Så, vem är denne man? Vem är QP?
Senast redigerad av zuttili 2010-06-07 kl. 20:26.
Citera
2010-06-07, 20:37
Medlem
reffis avatar
Poliserna i Sundsvall börjar nästan gå för långt... igår voltade en polisbil i Gångviken och i eftermiddag var det fullt pådrag med dragna vapen i Ljustadalen. Fort som fan kör dem också på gångvägar, bostadsområden och ja, överallt! Bara en tidsfråga innan nåt barn är med i en olycka! (poliserna alltså).
Citera
2010-06-07, 21:00
Medlem
Krombacherns avatar
"Ingen person uppges ha skadats fysiskt. Mc-polisen befinner sig nu i stödsamtal."

Samtalar de om stödet han hade på MC'n??

Han kanske får gå en kurs i hur många skott det var i pistolen.

"Nej, det är inte din farfars gamla sjörövarpistol. Du kan avfyra mer en ett skott och den är inte mynningsladdad. "

Jaha...
Citera
2010-06-07, 21:02
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Poliserna i Sundsvall börjar nästan gå för långt... igår voltade en polisbil i Gångviken och i eftermiddag var det fullt pådrag med dragna vapen i Ljustadalen. Fort som fan kör dem också på gångvägar, bostadsområden och ja, överallt! Bara en tidsfråga innan nåt barn är med i en olycka! (poliserna alltså).
För att citera en av de mer kända poliserna här i stan efter att jag ifrågasatt varför de stormade min lägenhet med buller och bång, helt i onödan. "De måste ju få ha lite roligt de oxå, det händer ju så lite här." (Fanns givetvis lite humor i hans sätt att säga det, men nog är det en hel fel sanning i det oxå.)
Samma sak gäller nog i de fall du tar upp, dvs att man laddar ur när tillfälle ges.
Citera
2010-06-07, 21:18
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
För att citera en av de mer kända poliserna här i stan efter att jag ifrågasatt varför de stormade min lägenhet med buller och bång, helt i onödan. "De måste ju få ha lite roligt de oxå, det händer ju så lite här." (Fanns givetvis lite humor i hans sätt att säga det, men nog är det en hel fel sanning i det oxå.)
Samma sak gäller nog i de fall du tar upp, dvs att man laddar ur när tillfälle ges.

Absolut, det må stämma! Men vad jag förstått så har Sundsvalls Polisen begärt förstärkning och hyrt in nån superpolis från Stockholm som nu har hittat både det ena och andra att hugga tag i.

Men som jag uppfattar det så hänger dagens händelser ihop med gårdagens (då polisbilen voltade).
Citera
2010-06-07, 21:27
Medlem
H8reds avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7259725.ab

Mc-polis påkörd av flyktbil

Tre troligen narkotikapåverkade vettvillingar försökte köra över mc-polisen vars motorcykel mossades.

I nödvärn öppnade polisen eld mot flyktbilen.

Dessförinnan hade de hotat personal på Willys med yxa.

Polisen kallade på måndagseftermiddagen till Birsta norr om Sundsvall där flera personer uppträdde hotfullt med en yxa mot personal på livsmedelsbutiken Willys. Innan polisen hann fram hade personerna smitit iväg i en personbil. Flera polispatruller deltog i pådraget.

Öppnade eld
När en mc-polis fick kontakt med den misstänkta bilen backade den med full kraft rakt på polisen. Motorcykeln blev rejält skadad, men polismannen undkom oskadd. När personerna i bilen försökte fly avlossade polisen ett pistolskott mot bilens bakdäck.

Tre greps
Flera polispatruller tog upp jakten på bilen som stoppades i Sundsbruk. Tre personer, två män och en kvinna, greps misstänkta för olaga hot och mordförsök. Alla tre är kända av polisen sedan tidigare. Enligt st.nu får mc-polisen stödsamtal.
Citera
2010-06-07, 21:37
Medlem
karbolexans avatar
Kan hålla med om att topicen var lite ogenomtänkt.

Någon som vet vilken åldersgrupp det handlar om?

Magkänslan säger att det är några yngre som flippat på div. droger, nojat och i ren rädsla för att arresteras försökt backa på MC-polisen så att han ej kunnat fortsätta jakten på de tre.

Tror dock det om-rubriceras till misshandel och drograttfylla istället för försök till mord.
Senast redigerad av karbolexan 2010-06-07 kl. 21:47.
Citera
2010-06-07, 22:35
Medlem
dekanmis avatar
Ingen som vet vilka de tre personerna är?
Citera
2010-06-07, 22:51
Medlem
Såg två män och en kvinna i stan vid 15:30 tiden. Dessa kom från torget skränandes mot mc parkeringen Esplanaden vid vängåvan.
Männen verkade vara mer på fyllan, medan kvinnan verkade mer påverkad av nåt annat? Hon beklagade sig högt till någon 3:e person som verkar vara osynlig att det inte stod några coola mc där.
Jag kikade väl inte speciellt på dom heller, utan hade min ordinära svensson stil, och kollade åt annat håll med fördomsfulla tankar

Dessa var i 35-45års åldern. Blir inte förvånad om det var dessa som lyckades med detta.
Citera
2010-06-07, 23:03
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ron_hoegom
Såg två män och en kvinna i stan vid 15:30 tiden. Dessa kom från torget skränandes mot mc parkeringen Esplanaden vid vängåvan.
Männen verkade vara mer på fyllan, medan kvinnan verkade mer påverkad av nåt annat? Hon beklagade sig högt till någon 3:e person som verkar vara osynlig att det inte stod några coola mc där.
Jag kikade väl inte speciellt på dom heller, utan hade min ordinära svensson stil, och kollade åt annat håll med fördomsfulla tankar

Dessa var i 35-45års åldern. Blir inte förvånad om det var dessa som lyckades med detta.

Ja, kanske. Fast det du beskriver låter mer som ett par "lokala alkisar" från navet. De brukar väl inte hålla till ute i Birsta? Fast, ptja. Jag vet ju inte alls. Man blir ju nyfiken på vilka det är, men det kommer ju alltid fram tillslut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in