2010-06-07, 19:02
Medlem
kaaanjags avatar
Någon här som har erfarenhet av öppen vården på hudiksvalls sjukhus?!
Eller kan berätta om öppen vård överhuvudtaget, hur det är och så, vad man får och inte får göra?
Citera
2010-06-07, 21:14
Bannlyst
Öppenvården i allmänhet: Man får ingen nämnvärd hjälp. Det enda de glatt erbjuder är att prata med en läkare angående medicinering så att de snabbt blir av med dig. Att läkaren börjar med att skriva ut fullkomligt verkningslösa preparat är väl bara ett komiskt inslag i misären.
Citera
2010-06-07, 21:25
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinz-Guderian
Öppenvården i allmänhet: Man får ingen nämnvärd hjälp. Det enda de glatt erbjuder är att prata med en läkare angående medicinering så att de snabbt blir av med dig. Att läkaren börjar med att skriva ut fullkomligt verkningslösa preparat är väl bara ett komiskt inslag i misären.
Jag håller med. Det beror ju givetvis på vilken läkare man har då det gäller medicinutskrifter, men rent generellt är det dock som du säger. Jag fick alprazolam och zopiklon utskrivet första gången jag träffade en läkare i Hudiksvall, mot min PÅ-, GAD-, och sömnproblematik, men jag gissar att jag är en av de få.
Citera
2010-06-07, 22:00
Medlem
kaaanjags avatar
Men jag fick citaolpram förut och det funkade och nu vill jag börja igen.
Men jag får biverkningar såsom självmordstankar och så, och dom har nu erbjudit sig att lägga in mig på deras öppenvård så det finns folk runtomkring dygnet runt och det är ju bara positivt

Och det finns kanske möjlighet att äta stesolid i samband med inkörningsperioden men jag är lite tveksam till det, vad tycker ni?!
Citera
2010-06-07, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaaanjag
dom har nu erbjudit sig att lägga in mig på deras öppenvård

Tror du menar slutenvård.
Citera
2010-06-07, 22:58
Medlem
kaaanjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinz-Guderian
Tror du menar slutenvård.

Nej, öppen? det var vad dom sa
Citera
2010-06-08, 00:53
Medlem
kaaanjags avatar
Tror det blev en missuppfattning det fanns både och där.
Sluten vård och öppen vård, vad jag fattade skillnaden var,
var att på sluten så bestämmer dom i princip allt åt dig medans
du på öppen vård får ta promenader och det finns allmänt rum man kan hänga i..

Men det är ju alltid intressantare att få lite kommentarer av människor som har suttit just på en sådan avdelning så om någon vet dela gärna med er!
Citera
2010-06-08, 14:12
Medlem
Ramas avatar
När trådskaparen beskriver det hela så låter det som en resa till Mallorca, Stesoliden är bufféerna på hotellet och det allmäna rummet är hotellets aktiviteter med morgongympa med aktivitetsledarna.

Det är bra att trådskaparen uppsöker vård om han är i behov av det, dock kan man fråga sig om han verkligen har rätt inställning för att tillfriskna om han tillfrågar recensioner av psyket och undrar vad utbudet av mediciner blir.
Citera
2010-06-08, 20:30
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rama
När trådskaparen beskriver det hela så låter det som en resa till Mallorca, Stesoliden är bufféerna på hotellet och det allmäna rummet är hotellets aktiviteter med morgongympa med aktivitetsledarna.

Det är bra att trådskaparen uppsöker vård om han är i behov av det, dock kan man fråga sig om han verkligen har rätt inställning för att tillfriskna om han tillfrågar recensioner av psyket och undrar vad utbudet av mediciner blir.
Trådskaparen har inte frågot efter "utbudet" av mediciner, inte ens någonting liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in