• 1
  • 2
2010-06-07, 11:28
Medlem
Tehoes avatar
Jag köpte en MBP 13" för ca 2 månader sedan.
Här om dagen såg jag att dom precis just förra månaden har släppt en ny "version" av den.
Jag blev jättearg.

Så nu vill jag veta om man för en lite billigare peng kan typ skicka in sin mac någonstans och få den uppgraderad?

Det skulle vara awesome.
Citera
2010-06-07, 11:32
Medlem
flipper1446s avatar
Sälj och köp en ny. Enklast och billigast.
Citera
2010-06-07, 11:51
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tehoe
Jag köpte en MBP 13" för ca 2 månader sedan.
Här om dagen såg jag att dom precis just förra månaden har släppt en ny "version" av den.
Jag blev jättearg.

Så nu vill jag veta om man för en lite billigare peng kan typ skicka in sin mac någonstans och få den uppgraderad?

Det skulle vara awesome.

Vad är det du vill uppgradera? Det inbyggda grafikchipet? Batteriet? Minnet? CPUn?
Citera
2010-06-07, 11:56
Medlem
Tehoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinen
Vad är det du vill uppgradera? Det inbyggda grafikchipet? Batteriet? Minnet? CPUn?

Alltså jag tänkte mer på uppgradera till den senaste generationen av MBP. Alltså nytt moderkort med nya 320M, dubbel ram, dubbel HD och snabbare processor.

Batteriet skiter jag egentligen i eftersom det redan är så jävla lång batteritid.
Citera
2010-06-07, 12:04
Medlem
zodiac08s avatar
Citat:
Alltså jag tänkte mer på uppgradera till den senaste generationen av MBP. Alltså nytt moderkort med nya 320M, dubbel ram, dubbel HD och snabbare processor.

Batteriet skiter jag egentligen i eftersom det redan är så jävla lång batteritid.

Självklart kan du uppgradera din Macbook, problemet är att det kommer kosta dig mer än om du köper en ny =)

Sälj den "gamla" och köp nya istället om du har behov av det. Själv så har jag både nya och gamla och märker ingen direkt pang skillnad i prestanda i mitt dagliga arbete
Citera
2010-06-07, 12:08
Bannlyst
sälj köp ny!
Citera
2010-06-07, 12:10
Medlem
Tehoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zodiac08
Självklart kan du uppgradera din Macbook, problemet är att det kommer kosta dig mer än om du köper en ny =)

Sälj den "gamla" och köp nya istället om du har behov av det. Själv så har jag både nya och gamla och märker ingen direkt pang skillnad i prestanda i mitt dagliga arbete

Okej det är så alltså... Men jag köpte den som sagt bara för någon månad sedan och är jävligt nöjd med den. Det är bara själva grejjen med att den är såpass ny och bara månaden efter kommer dom och släpper en mycket bättre dator för samma pris.

Det är väl mer en principsak mer än att jag behöver en bättre dator. Det skulle väl vara hårddisken och ram-minnet isåfall. Behöver inte bättre grafik eftersom jag aldrig spelar på datorn.

Jag tror jag slopar idén med att uppgradera den.

Tack för svar
Citera
2010-06-07, 12:31
Medlem
K0rns avatar
13 tummaren har väl inte ändrats mycket nu den senaste tiden? det är väl bara 15 och 17 tums modellerna som har fått i5/i7 processorerna.
men visst, den kanske har fått sig ett "facelift" eller någonting som kan vara värt att punga ut 15 nya laxar för.

Citera
2010-06-07, 12:37
Medlem
PhantomBlots avatar
Det har alltid varit så att en ny dator kliver i väg mot de värdelösas hög så snart man har köpt den och det är inte mycket att göra åt. Om du köper en ny MBP så får du leva med att den också raskt sjunker i värde eftersom det kommer att komma nyare modeller med bättre grejer i.
Citera
2010-06-07, 13:01
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Okej det är så alltså... Men jag köpte den som sagt bara för någon månad sedan och är jävligt nöjd med den. Det är bara själva grejjen med att den är såpass ny och bara månaden efter kommer dom och släpper en mycket bättre dator för samma pris.

Det är väl mer en principsak mer än att jag behöver en bättre dator. Det skulle väl vara hårddisken och ram-minnet isåfall. Behöver inte bättre grafik eftersom jag aldrig spelar på datorn.

Tack för svar

Du kan ju uppgradera till 4GB ram, något annat känns faktiskt inte prisvärt. Det kommer kosta massor att byta allt du vill.

Citat:
Ursprungligen postat av K0rn
13 tummaren har väl inte ändrats mycket nu den senaste tiden? det är väl bara 15 och 17 tums modellerna som har fått i5/i7 processorerna.
men visst, den kanske har fått sig ett "facelift" eller någonting som kan vara värt att punga ut 15 nya laxar för.

Den största skillnaden är 3 timmar extra batteritid i.o.m. den nya grafikkretsen. Det kan vara värt en hel del om man verkligen prioriterar batteritid.
Citera
2010-06-07, 14:47
Medlem
ufo_2900s avatar
Citat:

Tack för svar

Det lönar sig att hålla koll på ungefärliga tider för uppdatering.. Till nästa gång!
Citera
2010-06-07, 14:49
Medlem
Tehoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufo_2900
Det lönar sig att hålla koll på ungefärliga tider för uppdatering.. Till nästa gång!

Haha ja verkligen, jag hade dock ingen aning om att apple brukade uppdatera deras MBP's. Tycker kanske att återförsäljaren borde ha sagt något då jag köpte den i butik...

MENMEN, nu vet jag det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in