Hejhej!
Jag tänkte ev. ge mig på och köpa en portabel AC/klimatanläggning till min lägenhet eftersom det blir som en bastu, särskilt nu om sommaren. Jag har dock ett par frågor:
- En bekant som har en sådan sa att man måste fylla på kylarvätska på en sådan och att det kostar 1 000 kr att skicka den utomlands för det är sällan man kan fylla på den i Sverige + att det sedan kostar 2 000 - 3 000 kr att fylla på den. Detta behöver man göra ungefär vartannat år om man använder den nästan dagligen. Kan det stämma?
- Jag har hört att de för ett himla oväsen, stämmer det?
- Hur lång tid tar det från att man stängt av den, tills det blir varmt i rummet igen? Mitt största problem är att jag inte kan sova om nätterna när det är för varmt. Det känns lite onödigt att kasta ut flera tusen på något som inte fungerar riktigt. Och av vad jag förstått kan man inte ha dem igång när man ska sova pga. oväsendet..?
- Hur mkt ström drar dem? Min bekant sa att de drar lika mkt som att ha igång 4 st LCD-teveapparater.
Så, ni som har en air conditioner, vad säger ni om era upplevelser? Är det värt de +5 000 de oftast kostar? Finns det några schysta alternativ?
Jag har hittat en på
Kjell som verkar helt ok. Men frågan är om den verkligen är så bra med det låga priset. De brukar ju kosta upp mot 6 000 kr annars..
Tack alla på förhand!