Flashback bygger pepparkakshus!
2004-04-16, 18:19
Medlem
fubrs avatar
En liten fråga bara. Hemma har jag Comhem och psybnc installerat, och har förfogande över en vhost, men problemet är bara att den inte visar vhosten på IRC utan Comhems blablabla.comhem.se

Skulle vara tacksam för svar!

mvh
fubr
Citera
2004-04-16, 19:19
Medlem
Nibblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fubr
En liten fråga bara. Hemma har jag Comhem och psybnc installerat, och har förfogande över en vhost, men problemet är bara att den inte visar vhosten på IRC utan Comhems blablabla.comhem.se

Skulle vara tacksam för svar!

mvh
fubr

Comhem ger inte ut vhost. Det kan vara därför.
Citera
2004-04-16, 19:46
Medlem
fubrs avatar
Tackar för svaret!

Så det finns ingen möjlighet att få igång vhost med comhem?
Isåfall, vilken annan ISP stödjer vhost?
Citera
2004-04-17, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fubr
Så det finns ingen möjlighet att få igång vhost med comhem?
Isåfall, vilken annan ISP stödjer vhost?

Så vitt jag vet stödjer ingen annan svensk ISP reverse DNS till privatkunder, det finns dock flertalet hostingföretag som låter dig regga en domän och använda den som vhost. Eller använda någon av deras olika vhosts.
Citera
2004-04-17, 03:34
Medlem
haren2004s avatar
Precis som Hjorten säger så stödjer dem ju inte det, men du kan ju alltid prova och ringa runt och fråga! Men kan gissa mig till alla svar som du lär få

Nej det gör vi inte , eller Vad är det ?, Jag måste nog koppla dig vidare
Citera
2004-04-17, 12:49
Medlem
Nibblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haren2004
Precis som Hjorten säger så stödjer dem ju inte det, men du kan ju alltid prova och ringa runt och fråga! Men kan gissa mig till alla svar som du lär få

Nej det gör vi inte , eller Vad är det ?, Jag måste nog koppla dig vidare

hahaha. När jag ringde och frågade förut så fick jag dom här svaren: vad är det?
Nej, vi byter inte ut ditt IP nr, Jag måste koppla dig vidare till en mer kunnig person innom detta område.
Citera
2004-04-17, 21:44
Medlem
fubrs avatar
Tackar för alla bra svar!

Får väl nöja mig med Comhem, tanken var ju att slippa betala hos ett hostingföretag.
Citera
2004-04-18, 00:32
Medlem
haren2004s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibbler
hahaha. När jag ringde och frågade förut så fick jag dom här svaren: vad är det?
Nej, vi byter inte ut ditt IP nr, Jag måste koppla dig vidare till en mer kunnig person innom detta område.

hehe, väldigt otippat! Oftast så är det så okunnig Personal i Supporten. Dem har bara sin jevla skärmar som dem läser innantill. Det krävs mera personal som är födda på datorer med en kunskap som man lärt sig under många år! Tror faktiskt dagens ungdom skulle kunna passa bättre i Supporter! Dem kan ofast mer än dem gamla kärringarna som bara försöker låta trevliga!

// haren
Citera
2004-04-18, 02:27
Medlem
Deca7000s avatar
japp det ahr du så rätt i...
men du måste hålla med att många av dom låter sexiga..
har många ggr frågat om deras nr men fått det en gång bara..hehe

men det kan vara trevligt om man lyckas komma in o prata om andra saker än datorn med en tjej me sexig röst..hehe

prova

så kanske ni kan få deras priva mail och provat support senare

mvh
Citera
2004-04-18, 17:02
Medlem
Jag fick samma svar när jag talade med Bostream resp. B2 för ett par år sedan. Nu har jag en känning på Telia som tur är som tur är (om jag nu varit intresserad av rdns), så jag kan få valfri vhost.

Jag inbillar mig att någon sagt till mig att B2 erbjuder rdns om man betalar extra, dock absolut inget jag vet med säkerhet.
Citera
2004-04-19, 17:17
Medlem
attritions avatar
bnc/vhost

köper du en bnc av ett hosting företag får du tillgång till en viss del eller alla deras public vhosts. spelar ingen roll vad du kopplar upp dig ifrån. 56k modem eller dual T3 linor. gäller bara att configurera den rätt så att domänamnet stämmer med ip adressen och att din client svarar på ident. sen vissa servrar hittar inte alltid din forward dns, då är det bara att byta server. tack
Citera
2004-04-20, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justesen
Jag inbillar mig att någon sagt till mig att B2 erbjuder rdns om man betalar extra, dock absolut inget jag vet med säkerhet.

Inte i dagsläget till privatkunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in