2010-06-05, 23:53
Medlem
Kvackys avatar
Hur mycket går man ner om man lever på frukt i två veckor??
Hittar ingen tråd där det står hur mycket vikt man förlorar. Jag kan inte räkna KCAL eller vad man nu ska räkna ut. Så jag behöver hjälp.
JAG vet att det INTE är bra för kroppen att bara leva på frukt men nu är det så att jag ska göra det men först vill jag veta hur mycket vikt man förlorar i veckan. Någon som vet??
Citera
2010-06-06, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvacky
Hittar ingen tråd där det står hur mycket vikt man förlorar. Jag kan inte räkna KCAL eller vad man nu ska räkna ut. Så jag behöver hjälp.
JAG vet att det INTE är bra för kroppen att bara leva på frukt men nu är det så att jag ska göra det men först vill jag veta hur mycket vikt man förlorar i veckan. Någon som vet??

Beror på hur mycket frukt du äter.
Citera
2010-06-06, 00:08
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Läs de klistrade trådarna, speciellt den om näringslära. Att räkna kcal är busenkelt bara man sätter sig in i det lite.
Citera
2010-06-06, 08:03
Medlem
Citat:

Lär dig räkna kalorier. Hur fasen tror du annars du ska hålla dig smal sen? Eftersom du har en övervikt har du uppenbarligen större problem än gruppen som består av "smala som inte kan räkna kalorier".
Citera
2010-06-06, 11:02
Medlem
l00zekks avatar
Du går nog ner runt 6-8kg som överviktig kille. Inga problem att leva på frukt ett tag, det känns riktigt fräscht.

Du behöver inte räkna calorier för att gå ner i vikt, bara hålla dig borta från tramsmat.
Citera
2010-06-06, 11:30
Medlem
SiSeniors avatar
Det finns bättre och hälsosammare dieter för att rasa i vikt än en fruktdiet.
Citera
2010-06-06, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Du går nog ner runt 6-8kg som överviktig kille. Inga problem att leva på frukt ett tag, det känns riktigt fräscht.

Du behöver inte räkna calorier för att gå ner i vikt, bara hålla dig borta från tramsmat.

Han kan lika gärna gå upp 6-8kg på den tiden ifall han inte vet hur mycket han stoppar i sig. Frukt är inte samma sak som nyttigt och garanterad viktnedgång.
Citera
2010-06-07, 01:11
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Han kan lika gärna gå upp 6-8kg på den tiden ifall han inte vet hur mycket han stoppar i sig. Frukt är inte samma sak som nyttigt och garanterad viktnedgång.
Nej inte om man som överviktig kille går över till att enbart äta frukt, då är det i princip omöjligt att inte gå ner i vikt.
Citera
2010-06-07, 05:56
Medlem
Citat:
Nej inte om man som överviktig kille går över till att enbart äta frukt, då är det i princip omöjligt att inte gå ner i vikt.

Som sagt, beror på hur mycket han äter.
Citera
2010-06-07, 10:04
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Som sagt, beror på hur mycket han äter.
Ja det beror på hur mycket han han äter men det betyder inte att han lika gäna kan gå upp i 6-8kg i fall han inte har koll på hur mycket han stoppar i sig.
Citera
2010-06-07, 12:58
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ja det beror på hur mycket han han äter men det betyder inte att han lika gäna kan gå upp i 6-8kg i fall han inte har koll på hur mycket han stoppar i sig.

Inte för att jag har provat på en sådan diet, men käkar man bara frukt så lär det väl knappast vara särskilt svårt att stoppa i sig kopiösa mängder med tanke på att den i stort sett enbart innehåller kolhydrater?

Låter som en enastående dum idé i vilket fall, att få i sig i stort sett noll och intet fett och protein låter mest som ett sätt att förstöra kroppen.
Citera
2010-06-07, 15:42
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Inte för att jag har provat på en sådan diet, men käkar man bara frukt så lär det väl knappast vara särskilt svårt att stoppa i sig kopiösa mängder med tanke på att den i stort sett enbart innehåller kolhydrater?
Nej det är rätt svårt att få i sig stora mängder kalorier på enbart frukt om du äter varierat. Det är även förvånansvärt mättande om man enbart äter frukten. Det låga saltinnehållet gör det också i princip omöjlight att inte tapa vikt för en överviktig som går från normal kost.

Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Låter som en enastående dum idé i vilket fall, att få i sig i stort sett noll och intet fett och protein låter mest som ett sätt att förstöra kroppen.
Knappast en diet man bör hålla hela livet men 2 veckor gör nog honom gott. Fett har han ju redan gott om på kroppen och 2 veckor med mindre protein är knappast vara någon fara.

Jag tappade själv en hel del muskler då jag provade liknande kurer men kroppen i övrigt mådde riktigt bra. Då höll jag på betydligt längre än 2 veckor.
Senast redigerad av l00zekk 2010-06-07 kl. 15:46.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in