2010-06-07, 17:41
Medlem
Highsounds avatar
Varför inte bara lägga sig på energiunderskott och motionera? Låter enligt mig som ett sundare alternativ
Citera
2010-06-07, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Nej det är rätt svårt att få i sig stora mängder kalorier på enbart frukt om du äter varierat. Det är även förvånansvärt mättande om man enbart äter frukten. Det låga saltinnehållet gör det också i princip omöjlight att inte tapa vikt för en överviktig som går från normal kost.

Knappast en diet man bör hålla hela livet men 2 veckor gör nog honom gott. Fett har han ju redan gott om på kroppen och 2 veckor med mindre protein är knappast vara någon fara.

Jag tappade själv en hel del muskler då jag provade liknande kurer men kroppen i övrigt mådde riktigt bra. Då höll jag på betydligt längre än 2 veckor.

Om du tappade en hel del muskler mådde kroppen knappast bra, du kanske kände dig bra men det är inte något man alltid kan lite på stämmer.
Citera
2010-06-07, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highsound
Varför inte bara lägga sig på energiunderskott och motionera? Låter enligt mig som ett sundare alternativ

Vill eller inte har ork att lära sig helt enkelt. Tar några veckor så är de lika tjocka igen.
Citera
2010-06-07, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvacky
Hur mycket går man ner om man lever på frukt i två veckor??
Hittar ingen tråd där det står hur mycket vikt man förlorar. Jag kan inte räkna KCAL eller vad man nu ska räkna ut. Så jag behöver hjälp.
JAG vet att det INTE är bra för kroppen att bara leva på frukt men nu är det så att jag ska göra det men först vill jag veta hur mycket vikt man förlorar i veckan. Någon som vet??

Slapp överslagsräkning: Jag påstår att du gör av med 2000 kalorier om dagen (förmodligen en underdrift) och om du då äter t.ex. 4kg honungsmelon om dagen så får du i dig drygt 1500 kalorier om dan. Detta betyder att du går ner 0,5kg i veckan (om du följer föreslagen diet).

Prova att äta det, skriv ned vad du äter, väg allt, räkna ut hur mycket kalorier du stoppar i dig om dan och sen kan du räkna ut hur mycket du går ner i veckan.

Man brukar säga att du behöver ha 7000 kalorier i underskott för att bränna ett kg fett, vilket betyder att om du har 1000 kalorier i underskott om dagen så tappar du drygt 1kg i veckan, och som ovan 500kcal är 0,5kg i veckan.

Det finns vissa bra hemsidor med tabellerade värden på energiinnehåll i frukt osv, men en skön sida du kan ha till hjälp är http://www.wolframalpha.com/

Där får du fram sjukt mycket information om varje frukt när du bara söker på den, och vanligtvis inte mätt i 100g utan i typ antal bananer eller i volym. Kan vara lättare om du inte vill väga allt.
Citera
2010-06-07, 21:58
Medlem
Blezzas avatar
Haha fruktdiet, good luck! Du kommer ju få väldigt trevliga toalett besök
Citera
2010-06-08, 00:21
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Om du tappade en hel del muskler mådde kroppen knappast bra, du kanske kände dig bra men det är inte något man alltid kan lite på stämmer.
Det var över en längre tid, från aug till jan. Det finns ju en hel del annat än muskler på kroppen. Om man ser till energinivå, hyn, avsaknad av astma etc så känns den totala hälsam betydlig bättre. Tappade inte direkt i styrka heller trots volymminskning. Jag säger inte att det var en optimal viktnedgång map muskelmassa men upplever att kroppen mår mycket bättre nu än innan viktnedgången. Kunde säkert ha kompletterat med mer protein för att behålla större muskler men tycker själv att jag fått en betydligt mer "lean" och funktionell kropp. Sprang t.ex milen på just över 46min utan att ha löptränat. Tar fortfarande runt 100kg i bänkpress. Har kanske inte samma råstyrka som tidigare men kan verkligen rekommendera att gå över till frukt och grönt.

Ännu hellre skulle jag säga ät frukt och grönt jämnt förutom en mer proteinrik middag eller post-workout.
Senast redigerad av l00zekk 2010-06-08 kl. 00:23.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in