Jag tycker att ni moderatorer i I&I gjort ett väldigt bra jobb under en lång tid nu. Eftersom väldigt få negativa synpunkter varit uppe under den senaste tiden så har ni säkert förstått detta, men det är ju lite orättvist att bara dyka upp som gubben i lådan och tala om när det går dåligt. Det känns bra att få skriva någon rad om det när det går bra också
Jag vet att I&I är ett av de mest svårmodererade delforumen på Flashback. Trots det ser det riktigt skapligt ut och det ska ni ta till er.
Jag brukar ibland rapportera inlägg eller trådar i den mån jag hinner, men kunde kanske vara ännu mer aktiv, men om vi alla hjälps åt att rapporera så hjälper vi modsen och på köpet får ett bra och fint I&I. Jag har några tankar om rapportering av inlägg. Modsen får skrika om jag har fel.
- Om en ny tråd skapas i ett ämne som nyligen diskuterats så kan det vara så att trådarna behöver slås i hop. Hjälp gärna modsen genom att i rapporten länka till tråden som den kan slås i hop med så sparar modsen lite tid.
- Bara för att ämnet diskuterats tidigare är det inte alltid givet att tråden behöver slås ihop med en tidigare tråd. Det tenderar vara en viss rundgång på diskussionen i I&I, men det viktigaste är att ha en levande diskussion. Ibland kan sammanslagning av trådar vara lite debattförstörande och i vissa fall är det tvärtom inte alls bra med parallella diskussioner i olika trådar. Fundera först innan du rapporterar och be för tusan inte modsen slå i hop trådar bara för att du vill förstöra för din motståndare
- Rapport av OT kan i många fall vara onödig. Modsen läser igenom trådarna i den omfattning de hinner, men det är omöjligt att få bort all OT i I&I. Jag kan rapportera OT om det är väldigt mycket sådant i någon tråd. Jag kan även rapportera inlägg som OT om det är någon som gör något riktigt lågt personangrepp på någon meningsmotståndare utan att beröra ämnet, sådant är bara onödigt och dumt. Och givetvis kan jag rapportera OT från någon som regelbundet går OT eller förstör debatten i syfte att personen i fråga till slut får en välbehövlig tillsägelse.