2010-06-07, 21:31
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke

Skriv i RP:et, vi ser det och vi läser det.

Jag tror nog ni både ser och läser det jag har aldrig sagt något annat. Dock kan jag enbart tala för när jag själv har testat att RP ett inlägg och där skrivit att tråden innehåller betydligt fler OT inlägg och sedan när jag kollat tråden igen har det fortfarande varit en hel del OT och trams kvar och ja jag har då kollat tråden efter att en mod har varit där och rensat eftersom jag ser att inlägg faktiskt har tagits bort alternativet har jag sett moderator meddelande som sagt att tråden rensats på OT och trams (anledningen till att jag vet att det faktiskt är OT är att jag då rapporterat dem inläggen var för sig och sedan har de tagits bort) och nej då handla det inte om nytillkomna inlägg som tillkom efter rensning utan inlägg som var skrivna innan RP sickades. Den erfarenhet jag själv fått är därför att trådar blir bättre rensade när jag rapporterat varje inlägg jag anser vara OT istället för bara ett där jag skrivit att tråden innehåller fler OT inlägg.

Citat:
Och problemet med massvis av RP är att man måste ta bort dem en och en, modsverktyg har inte varit prioriterat när det gäller uppgraderingar, så massvis av RP blir jobbigt.

Det är mycket möjligt men det är ju inget jag som vanlig användare har koll på utan det enda jag kan se är hur trådarna rensas och vad som rensas.

Citat:

Det beror naturligtvis på om det är någon moderator för det forumet inne och aktiv just för tillfället.
Och vi synkar inte heller våra scheman, så ibland kan det bli luckor.

Självklart det är så som sagt det är bara naturligt i min mening och inget jag bekymrar mig särkilt mycket över utan det var mest ett konstaterande av hur det var från min sida.
Senast redigerad av Orzion 2010-06-07 kl. 21:34.
Citera
2010-06-07, 22:21
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag konstaterar även att inget har gjorts åt de trådar jag använt som exempel, så det finns t.ex. två aktiva trådar om nationaldagsfirandet etc. Men det var inte meningen att väcka de sovande moderatorerna eller störa på något vis. Slut ögonen igen, sätt på radion, hör skvalet och koppla bort oss här på kunskapsbanken.

Nu är du lite orättvis, vi som moddar där får faktiskt kämpa jäkligt hårt. Det är inte alls ovanligt med 35 rp´s eller mer varje gång man loggar in och det allra mesta är ot (rekordet för mig var 65 rp´s) Då måste man gå igenom minst tio inlägg bakåt och en hel del framåt eftersom vissa personer inte kan hålla sig från att svara på totalt meningslösa inlägg. Sedan är det en hel del arbete bakom kulisserna som också tar en hel del tid. Ibland kanske det inte blir perfekt men vi försöker i alla fall.

Men visst du har även rätt, det är tyvärr väldigt mycket skit som skrivs där. Vi har inte en chans att hålla koll på allt med endast tre mods där, det ska i alla fall vara 5 stycken.

Så nu när du vet hur det kan vara hoppas jag att du har lite förståelse för att vi inte är inloggade 24/7 och åtgärdar allt i den takt som du önskar.
Citera
2010-06-08, 03:16
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Nu är du lite orättvis, vi som moddar där får faktiskt kämpa jäkligt hårt. Det är inte alls ovanligt med 35 rp´s eller mer varje gång man loggar in och det allra mesta är ot (rekordet för mig var 65 rp´s) Då måste man gå igenom minst tio inlägg bakåt och en hel del framåt eftersom vissa personer inte kan hålla sig från att svara på totalt meningslösa inlägg. Sedan är det en hel del arbete bakom kulisserna som också tar en hel del tid. Ibland kanske det inte blir perfekt men vi försöker i alla fall.

Men visst du har även rätt, det är tyvärr väldigt mycket skit som skrivs där. Vi har inte en chans att hålla koll på allt med endast tre mods där, det ska i alla fall vara 5 stycken.

Så nu när du vet hur det kan vara hoppas jag att du har lite förståelse för att vi inte är inloggade 24/7 och åtgärdar allt i den takt som du önskar.
Visst har jag förståelse för er situation och att ni gör ett hårt jobb. I mitt första inlägg skrev jag att det inte är ert fel. Ni behöver lite mer hjälp bara. Jag vet också att det alltid varit svårt att få moderatorer till I&I. De lite mer lättmodererade ämnena brukar vara mer populära.

Jag vet heller inte om det numera finns några bra tekniker inbyggda i forumet för att dela upp arbetet mellan moderatorerna? Risken finns att oavsett om man är tre eller tio moderatorer så tvingas alla moderatorerna läsa igenom alla trådarna om det inte finns något bra sätt att avrapportera när moderering i en tråd gjorts. Alltså, det vore en fördel om mod X kan se att mod Y var inne i tråd Z för en timme sedan och gjorde moderatoråtgärder och då skulle bara krävas att mod X läste de inlägg som är nyare än en timme gamla.
Citera
2010-06-08, 09:03
Medlem
orkarNs avatar
Alltså, I&I, detta Flashbacks problembarn... Vad sägs om det här: Fler vettiga användare till Integration och invandring! Då kan vi kanske få in lite fler mods där, efter ett tag.
Citera
2010-06-08, 09:30
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag vet heller inte om det numera finns några bra tekniker inbyggda i forumet för att dela upp arbetet mellan moderatorerna? Risken finns att oavsett om man är tre eller tio moderatorer så tvingas alla moderatorerna läsa igenom alla trådarna om det inte finns något bra sätt att avrapportera när moderering i en tråd gjorts. Alltså, det vore en fördel om mod X kan se att mod Y var inne i tråd Z för en timme sedan och gjorde moderatoråtgärder och då skulle bara krävas att mod X läste de inlägg som är nyare än en timme gamla.
Det finns inget sånt system, utan det brukar istället - åtminstone i Krim - bli som så att man spontant och helt oorganiserat delar upp trådarna mellan varandra. Enklare RP'n kan man självklart ta i 'varandras' trådar men när det börjar bli lite mer invecklat är det bättre om någon som följt alla tusentals inlägg i tråden tar hand om det.
Citera
2010-06-08, 13:45
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Alltså, I&I, detta Flashbacks problembarn... Vad sägs om det här: Fler vettiga användare till Integration och invandring! Då kan vi kanske få in lite fler mods där, efter ett tag.

Fler användare som diskuterar där hade självklart varit trevligt och hade antagligen haft en positiv inverkan på forumet, det är bara att hoppa in och börja diskutera

Men där finns många vetiga användare där nu med även om många har olika åsikter och ofta radikala åsikter kan många åtminstone argumentera för sin sak vilket är det viktiga Vad en användare har för åsikter definierar ju inte om denna är vetig eller inte utan det relevanta är ju om personen kan argumentera för sin sak och diskutera.

Själv tycker jag problemen där ofta är överdrivna. Självklart finns där en del problem men det finns det ju i de flesta forumdelar och moderatorerna i forumet gör ett enormt bra jobb med att hålla rent i trådarna även om det kan ta lite tid mellan städningarna ibland blir det åtminstone städat från OT och trams vilket är det viktiga sen om det tar 1 timme eller 10 timmar spelar ju mindre roll.
Senast redigerad av Orzion 2010-06-08 kl. 13:49.
Citera
2010-06-08, 22:36
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Tycker inte att det är MODsen vi skall klanka ner på utan användarna i stort. Vilket kanske är fallet i det flesta forumsdelarna här på FB.

Jag skriver lite då och då i I&I och det finns en del vettiga användare där. Andra är för insnöade för sitt egna bästa och resultatet blir en massa skit inlägg (har kanske gjort mig skyldig till det någon gång jag med, men det är väl naturligt).

Modsen får säkert jobba häcken av sig i I&I, vi får helt enkelt hjälpa dem och RP:a så fort vi ser något.
Citera
2010-06-09, 16:56
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Ställ krav på att varje inlägg ska vara minst 300 tecken långt eller gärna 500 exklusive det som citeras. Då tvingas folk tänka lite innan de postar och det skulle säkerligen få ner antal inlägg med 50 procent, men med ökad kvalitet. Det kan funka.
Citera
2010-06-09, 19:24
Medlem
AbrahamLincolns avatar
På tal om detta så har jag lite ångest för att jag igår gick igång rejält med RP funktionen i I&I. Anser ni mods att det är negativt om en specifik användare (i detta fall jag) RPar för mycket?
Citera
2010-06-09, 19:35
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
På tal om detta så har jag lite ångest för att jag igår gick igång rejält med RP funktionen i I&I. Anser ni mods att det är negativt om en specifik användare (i detta fall jag) RPar för mycket?
Min åsikt är i ämnet inte ens ruttna lingon värd, men varför skulle dom göra det? Gång efter annan uttalas det hur mycket RP uppskattas, oavsett vart dom kommer ifrån - så länge dom är välgrundade och inte används i okynne.
256 välgrundade RP från en och samma användare är ju precis lika mycket värt som om dessa kom från 256 olika användare - och bra mycket mer värt än att du inte RPar alls.

Det enda som kan ligga dig till last är väl att väldigt många anser dig som tjall- och golare, speciellt efter detta inlägg.
Citera
2010-06-09, 19:36
Medlem
Orzions avatar
Citat:

Jag skulle anta att det om något är alldeles för lite RP:ande i invandrings forumet, försöker själva hjälpa till och sicka några RP då och då. Men jag tror knappast det är negativt att du sickar RP utan enbart positivt
Citera
2010-06-09, 21:21
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:

Det är ok att skicka många rp men det funkar också att man skickar rp på första ot (till exempel) och skriva att det är flera ot som följer. Varje inlägg behöver egentligen inte skickas rp på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in