2026-03-22, 08:37
Medlem
PyroPelles avatar
Stämmer! Missa det av någon anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Var?

Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Är det inte detta inlägg? https://www.instagram.com/p/DRdL6LAjFqN/

Off topic kanske men alla Lego-recensioner som dyker upp på GR nu, det måste väl ändå vara sponsrat innehåll och borde märkas som det? Det är väl så GR alltid jobbat iofs.
Citera
2026-03-22, 10:00
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyroPelle

Off topic kanske men alla Lego-recensioner som dyker upp på GR nu, det måste väl ändå vara sponsrat innehåll och borde märkas som det? Det är väl så GR alltid jobbat iofs.

Att han börjat posta inlägg på IG var tredje vecka är väl knappat att vara tillbaka.
Citera
2026-03-22, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyroPelle

Nja. Det är ju med all säkerhet recensionsexemplar som skickas till GR eller de frågat att få.

Petter körde ju recensioner på allt han kunde på bloggen som nådde ut till alla läsare. Jag älskar denna gainomax och sen stod det en gratispall på gården. Eller simriggen, det skrevs ju bara om den på bloggen. Han utnyttja sin arbetsplats för att få gratis saker. En influencer helt enkelt. Fast han har ingen egen plattform för det var GR plattform som gjorde att det funka.

Nu recenserar han någon skitplatta på IG. Hoppas han köpt den själv annars begår han ju samma misstag igen. Han har väl inte råd att betala för Apple grejer längre. Mr iHegevall. Någon som komihåg att bloggen hette det ett tag 😂 Eller sviker mitt minne 🤔
Citera
2026-03-26, 11:46
Avslutad
Citat:
Var?
Han har konkurrensklausul. Han är tillbaka i sommaren.
Citera
2026-03-26, 11:47
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribentminimum
Han har konkurrensklausul. Han är tillbaka i sommaren.

Hos GR? 🤔
Citera
2026-03-26, 11:50
Avslutad
Citat:
Hos GR? 🤔
Ja? Det är vanligast när man får sparken asså. Man brukar ha konkurrensklausul och får inte konkurrera mot sin förra arbetsgivare. Petters konkurrensklausul lär ju gå ut så småningom. Det handlar väl bara om några månader gissar jag på.
Citera
2026-03-26, 11:58
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ja? Det är vanligast när man får sparken asså. Man brukar ha konkurrensklausul och får inte konkurrera mot sin förra arbetsgivare. Petters konkurrensklausul lär ju gå ut så småningom. Det handlar väl bara om några månader gissar jag på.

Fattar inte varför han skulle börja på GR igen när konkurrensklausulen har slutat gälla.

” En konkurrensklausul är en del av ett anställningsavtal som förbjuder en anställd att arbeta för en konkurrent eller starta konkurrerande verksamhet direkt efter att anställningen avslutats. För att vara giltig krävs ett skyddsvärt intresse, rimlig tidsbegränsning, skriftlighet samt att kompensation betalas ut under karenstiden, vanligtvis max 9–12 månader”
Citera
2026-03-26, 12:06
Avslutad
Citat:
Fattar inte varför han skulle börja på GR igen när konkurrensklausulen har slutat gälla.

” En konkurrensklausul är en del av ett anställningsavtal som förbjuder en anställd att arbeta för en konkurrent eller starta konkurrerande verksamhet direkt efter att anställningen avslutats. För att vara giltig krävs ett skyddsvärt intresse, rimlig tidsbegränsning, skriftlighet samt att kompensation betalas ut under karenstiden, vanligtvis max 9–12 månader”
Ja men han kan inte starta en blogg iallafall eller tidning. Han var ju med och startade Gamereactor så han får säkert vänta innan han startar en ny på 5 sekunder med chatgpt eller något. Han lär ju förmodligen vilja köra på ny spelshemsida.
Citera
2026-03-26, 12:09
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ja men han kan inte starta en blogg iallafall eller tidning. Han var ju med och startade Gamereactor så han får säkert vänta innan han startar en ny på 5 sekunder med chatgpt eller något. Han lär ju förmodligen vilja köra på ny spelshemsida.

Det gör han säkert men det är ju inte GR(Game reactor).
Citera
2026-03-26, 12:25
Avslutad
Citat:
Det gör han säkert men det är ju inte GR(Game reactor).
Jaja. Jag är ju själv en föredetta FZ skribent iallafall. Vi fick alltid höra om konkurrensklausul när någon fick sparken iallafall. Så är det bara. Stick och brinna. GR är ju här för att stanna likaså. Best av lycka till båda hemsidor säger jag. I slutändan är alla så otroligt likadana och tråkiga när en stor produktion släpps ut som kanske gta 6 eller vidare. Har börjat undvika dessa hemsidor faktiskt. Fy. Adjö jag kommer inte bry mig mer om dessa spelshemsidor. Dessutom så lär ju AI ta över. Jag läser väldigt gärna en genuin AI åsikt än människors som bara är exakt likadana ändå.
Jag har dessutom varit skribent för Spraydate och MSN gaming. Jag kan sånt här med konkurrensklausul. En kollega i GameSpy fick ju rätt så när han blev sparkad och kunde inte uttala sig i tre månader.
Citera
2026-03-26, 12:44
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Jaja. Jag är ju själv en föredetta FZ skribent iallafall. Vi fick alltid höra om konkurrensklausul när någon fick sparken iallafall. Så är det bara. Stick och brinna. GR är ju här för att stanna likaså. Best av lycka till båda hemsidor säger jag. I slutändan är alla så otroligt likadana och tråkiga när en stor produktion släpps ut som kanske gta 6 eller vidare. Har börjat undvika dessa hemsidor faktiskt. Fy. Adjö jag kommer inte bry mig mer om dessa spelshemsidor. Dessutom så lär ju AI ta över. Jag läser väldigt gärna en genuin AI åsikt än människors som bara är exakt likadana ändå.
Jag har dessutom varit skribent för Spraydate och MSN gaming. Jag kan sånt här med konkurrensklausul. En kollega i GameSpy fick ju rätt så när han blev sparkad och kunde inte uttala sig i tre månader.

Använder egentligen dessa sidor enbart för deras recensioner, säga vad man vill om Petter men hans blogg var oftast jäkligt underhållande. Konstigt att han inte öppnat upp en ny man kanske inte lika roligt när man inte får gratisgrejer.

Såg också att han köpt en sån där äcklig padda som man kan mata med möss och grejer, usch.
Citera
2026-03-26, 14:07
Avslutad
Citat:
Använder egentligen dessa sidor enbart för deras recensioner, säga vad man vill om Petter men hans blogg var oftast jäkligt underhållande. Konstigt att han inte öppnat upp en ny man kanske inte lika roligt när man inte får gratisgrejer.

Såg också att han köpt en sån där äcklig padda som man kan mata med möss och grejer, usch.
Ja. Hans blogg var underhållande och en främst källa för nyheter som en genomsnittlig användare inte har tid att ta in. Alltifrån youtube kanaler till podcasts och inblickar i industrin. Mer Petter för folket! Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in