2010-07-07, 21:49
Medlem
Måste bara posta denna filmen

http://www.youtube.com/watch?v=XUMA27_tHNc
Citera
2010-07-18, 01:58
Medlem
For ovrigt ar finnarna borta nu i F1, detta enligt min mening for att de under 90- och 00-talet levererat pa tok for daligt med tanke pa vilka chanser de fatt och i vilka fantastiska stall de suttit i. Svenskar som t ex varit 1:a och 2:a i F3000 har inte ens fatt en sits i F1 medan finnar som inte haft dessa meriter lotsats in i F1 pa lopande band tack vare Kekke och Mika.

Tyvarr forutspar jag som sagt att finnarnas tid i F1 nu ar over under lang tid.

Citera
2010-08-01, 21:18
Medlem
qu4dros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
For ovrigt ar finnarna borta nu i F1, detta enligt min mening for att de under 90- och 00-talet levererat pa tok for daligt med tanke pa vilka chanser de fatt och i vilka fantastiska stall de suttit i. Svenskar som t ex varit 1:a och 2:a i F3000 har inte ens fatt en sits i F1 medan finnar som inte haft dessa meriter lotsats in i F1 pa lopande band tack vare Kekke och Mika.

Tyvarr forutspar jag som sagt att finnarnas tid i F1 nu ar over under lang tid.

Ja det ser inte så bra ut mera men finnarna har aldrig varit bland dom sista i F1 utan ligger numera i mitten, så att säga att finnarna får köra bara för att de har kontaker är helt fel

"Varför ligger Finland före Sverige inom racingen?"
Kanske för att Finländare kan köra, allvarligt hur många svenska barn typ 6-13 har cross lättviktare i Sverige ? I finland har ju 90% av alla barn kinescrossar och 4 hjulingar (iallafall på landet) Hur kan ni tänka er att svenskar ska kunna köra f1 när ingen har nått att köra med ?

BTW sall jag läste dina inlägg i den här tråden.. du är ett helvetes troll som verkar vara avundsjuk på Finland bara för att ingen svensk har kört i f1 på 20år minst
Senast redigerad av qu4dro 2010-08-01 kl. 21:24.
Citera
2010-08-03, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qu4dro
Ja det ser inte så bra ut mera men finnarna har aldrig varit bland dom sista i F1 utan ligger numera i mitten, så att säga att finnarna får köra bara för att de har kontaker är helt fel

Kanske för att Finländare kan köra, allvarligt hur många svenska barn typ 6-13 har cross lättviktare i Sverige ? I finland har ju 90% av alla barn kinescrossar och 4 hjulingar (iallafall på landet) Hur kan ni tänka er att svenskar ska kunna köra f1 när ingen har nått att köra med ?

BTW sall jag läste dina inlägg i den här tråden.. du är ett helvetes troll som verkar vara avundsjuk på Finland bara för att ingen svensk har kört i f1 på 20år minst

Du borde hålla med att det finns/funnits finnar i F1 som aldrig borde varit där (t ex Lehto och Kovalainen).

Troll är ju enkelt att kalla andra för utan att ha på fötter. Jag försöker belysa att finnarna de facto INTE har bättre meriter än svenskar i klasserna under F1. Anledningen att de har/har haft förare där beror på Keke och Mika. Nu när de inte levererar förutspår jag att det är över för finnarna för den här gången. Detta har givetvis inte med avundsjuka att göra. Du borde begripa att F1 är betydligt mycket mer än vilket land förarna är födda i. Men som sagt, tryter argumenten så är det lätt att köra med din "stil" dvs med ovidakommande spekulationer. Dvs för att förtydliga för dig så du begriper; jag skiter fullständigt i vilket land en förare är född i när jag skaffar mig favoritförare. Det borde förmodligen du också göra.
Citera
2010-08-03, 02:23
Medlem
Citat:

Nej, hur fan ska man kunna tänka sig att svenskar som kommer 1:a och 2:a i Formel 3000 ska kunna köra F1? IDIOT!
Citera
2010-08-13, 21:37
Medlem
qu4dros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Citat:
Nej, hur fan ska man kunna tänka sig att svenskar som kommer 1:a och 2:a i Formel 3000 ska kunna köra F1? IDIOT!
Ja du ställde frågan själv, hur ska dom som kör F3 kunna börja köra F1 helt plötsligt ?
Senast redigerad av qu4dro 2010-08-13 kl. 21:49.
Citera
2010-08-13, 22:00
Medlem
Racing? Varför ligger Sverige före med fotboll? Samma fråga.
Citera
2010-08-13, 22:02
Medlem
qu4dros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Criticalhit
Racing? Varför ligger Sverige före med fotboll? Samma fråga.
För att svenskar spelar mera fotboll.. Precis samma sak som med racingen men tvärtom, Sverige äger Finland i fotboll, aldrig sett finland i fotbolls vm
Senast redigerad av qu4dro 2010-08-13 kl. 22:04.
Citera
2010-08-14, 01:24
Medlem
Citat:
Ja du ställde frågan själv, hur ska dom som kör F3 kunna börja köra F1 helt plötsligt ?

Öhhh, med rätt kontakter är det tydligen möjligt för finnarna. Exakt vad är det du inte förstår att svenskarna har bättre meriter i F3000/GP2 än finnarna men finnarna får ändå, tack vare sina kontakter, komma in i F1. Åtminstone fram tills nu. Jag föruspår att finnarnas tid i F1 tyvärr är över för den här gången.
Citera
2010-08-14, 16:36
Medlem
Citat:
För att svenskar spelar mera fotboll.. Precis samma sak som med racingen men tvärtom, Sverige äger Finland i fotboll, aldrig sett finland i fotbolls vm
Det skulle nog vara svårt för Finland att få ihop 11 spelare.
Det är klart,man skulle kunna importera tex,Alexander Bard,Jonas Gardell och slikt folk.
Men jag tror inte skulle ha hjälpt till att nå toppen och slå Sverige...
Citera
2010-08-14, 20:23
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
När det gäller F1 så är svaret enkelt: Keke Rosberg.

Keke la all sin kraft på att promota finska förare efter han lagt hjälmen på hyllan. Bland annat Mika Häkkinien, JJ Lehto och Mika Salo kom fram på grund av Keke. Detta leder sen till att Mika fortsätter på samma sätt och hjälper fram Kimi. Kimi in in tur har ett F3-stall osv osv.

Hade Lill-Lövis gjort samma sak efter sin F1-karriär hade det nog varit fler än Björn Wirdheim som suttit i en F1-bil. Visst, Kenny testade för Arrows och Marcus Eriksson har testat för McLaren, men längre än så är det inte i dagsläget.

Så hade Ronnie Petterson levt så hade han kunnat promota fram nya förare efter han hade slutat ?
Citera
2010-08-14, 20:24
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Det skulle nog vara svårt för Finland att få ihop 11 spelare.
Det är klart,man skulle kunna importera tex,Alexander Bard,Jonas Gardell och slikt folk.
Men jag tror inte skulle ha hjälpt till att nå toppen och slå Sverige...

va Alexander Bard fotboll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in