Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
For ovrigt ar finnarna borta nu i F1, detta enligt min mening for att de under 90- och 00-talet levererat pa tok for daligt med tanke pa vilka chanser de fatt och i vilka fantastiska stall de suttit i. Svenskar som t ex varit 1:a och 2:a i F3000 har inte ens fatt en sits i F1 medan finnar som inte haft dessa meriter lotsats in i F1 pa lopande band tack vare Kekke och Mika.
Tyvarr forutspar jag som sagt att finnarnas tid i F1 nu ar over under lang tid.

Ja det ser inte så bra ut mera men finnarna har aldrig varit bland dom sista i F1 utan ligger numera i mitten, så att säga att finnarna får köra bara för att de har kontaker är helt fel
"
Varför ligger Finland före Sverige inom racingen?"
Kanske för att Finländare kan köra, allvarligt hur många svenska barn typ 6-13 har cross lättviktare i Sverige ? I finland har ju 90% av alla barn kinescrossar och 4 hjulingar (iallafall på landet) Hur kan ni tänka er att svenskar ska kunna köra f1 när ingen har nått att köra med ?
BTW sall jag läste dina inlägg i den här tråden.. du är ett helvetes troll som verkar vara avundsjuk på Finland bara för att ingen svensk har kört i f1 på 20år minst