Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-06-03, 18:36
Medlem
Jag har ett litet problem, säkert ett simpelt att lösa för den kunnige! Jag ska avinstallera en pokerklient som mina virusprogram påstår vara infekterat! Nåväl, när jag ska tabort programmet kommer det, till min fasa, upp en skylt med texten " Du har inte tillräckliga åtkomsträttigheter för att kunna avinstallera Poker at bet365. Kontakta systemadministratören"! Då jag själv är admin på datorn förstår jag inte hur jag ska gå tillväga! Det är inga problem alls att avinstallera något av de andra programmen.. HUr går jag till väga? Tack på förhand!
Citera
2010-06-03, 19:06
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejkanin2.0
Jag har ett litet problem, säkert ett simpelt att lösa för den kunnige! Jag ska avinstallera en pokerklient som mina virusprogram påstår vara infekterat! Nåväl, när jag ska tabort programmet kommer det, till min fasa, upp en skylt med texten " Du har inte tillräckliga åtkomsträttigheter för att kunna avinstallera Poker at bet365. Kontakta systemadministratören"! Då jag själv är admin på datorn förstår jag inte hur jag ska gå tillväga! Det är inga problem alls att avinstallera något av de andra programmen.. HUr går jag till väga? Tack på förhand!
Och du har vad för operativsystem?
Citera
2010-06-03, 19:23
Medlem
Majgulls avatar
Har du åtgärdat viruset för det första? Det kan ju vara en falsk virusvarning...men nåt knepigt är det ju om du får upp det meddelandet när du ska avinstallera. Det verkar ju helt kajko..

Kör hijackthis.
Citera
2010-06-03, 19:35
Medlem
KejjTis avatar
Kod:
http://www.gratissaker.com/absolute-uninstaller-ta-bort-program

Prova det här programmet
Citera
2010-06-04, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickelind
Och du har vad för operativsystem?

Jag har Vista!
Citera
2010-06-04, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majgull
Har du åtgärdat viruset för det första? Det kan ju vara en falsk virusvarning...men nåt knepigt är det ju om du får upp det meddelandet när du ska avinstallera. Det verkar ju helt kajko..

Kör hijackthis.

Nej, jag har inte åtgärdat viruset! Jag tänkte börja med att ta bort den skadade/infekterade filen som en början på "åtgärdningsprocessen"!!
Citera
2010-06-04, 09:03
Medlem
hasenfrasens avatar
Det är förmodligen viruset/trojanen som gör att det blir så där.

https://www.flashback.org/sp22746216
Citera
2010-06-04, 10:33
Medlem
Majgulls avatar
Citat:
Nej, jag har inte åtgärdat viruset! Jag tänkte börja med att ta bort den skadade/infekterade filen som en början på "åtgärdningsprocessen"!!

Jag har en känsla av att du inte kan ta bort förrän viruset är åtgärdat, det var därför jag frågade..så därför tror jag du börjat i fel ände.
Citera
2010-06-04, 16:17
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Citat:
Jag har Vista!

I det långa loppet är det bättre att ladda ned Windows 7. För program som vägrar att bli avinstallerade kan man oftast bara radera mappen och rensa registret, antingen manuellt med en sökning eller med ccleaner. Allt finns på Google.
Citera
2010-06-05, 09:42
Medlem
Ginza46s avatar
Kanske ska prova gå in i C:\Program Files pch sen leta reda på mappen där programmets är installerat och ta bort det manuellt.
Citera
2012-09-18, 11:02
Medlem
Necrofilis avatar
Jag har ett likadant problem. Det gäller spelet Witcher 2!
Någon som har en lösning? JAg känner inte för att formatera bara för att bli av med ett spel!
Citera
2012-09-18, 11:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrofili
Jag har ett likadant problem. Det gäller spelet Witcher 2!
Någon som har en lösning? JAg känner inte för att formatera bara för att bli av med ett spel!

Och rubriken på tråden gäller även dig? Är du inloggad som administratör eller avser detta ett vanligt användarekonto?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in