2010-06-03, 17:34
Medlem
balticbitchs avatar
Bor fr tillfllet i Barcelona sen 3 veckor. Pluggar till cocktailbartender och r klar om en vecka. Frgan r allts vilken stad jag ska lra mig spanska i. Dessa stder r egentligen de enda i Spanien jag har ngon som helst info om, s om ni har erfarenhet av andra skna stder s vore det fett med tips.

Har bara varit i Barcelona i Spanien och tycker det r en sjukt fet stad, men knner att den r lite vl stor och lite "ytlig" om ngon fattar vad jag menar...

Mina kriterier r: Hyfsat ltt att skaffa sig ett bartenderjobb, kust, schyssta brudar, billigt rka, mycket studenter, bra utbildning, inga svenska charterhoror.

Ni har skert redan rknat ut att jag r en ungkarl i 25-rs ldern.

Ngon som vet ngot??

(ska den hr vara i utbildning och studier ber jag om urskt p frhand...)
Citera
2010-06-06, 08:51
Medlem
SUREs avatar
sj skulle nog hlldre ta malaga, malaga r en trevlig lite mindre stad ca 500.000pers. om du vill hamna nere p solkusten dra till malaga lr s stanar du i Barcelona med resten av turisterna och bli rnad i sinom tid skmt sido... skulle ltt ta malaga men de e bara jag, annars e ju Sevilla ganska fint med.
Citera
2010-06-06, 16:22
Medlem
Saltochblandats avatar
Tycker Barcelona r en riktigt trevlig stad, Malaga dremot blir ltt lite lngtrkigt. Om jag var du skulle jag titta nrmre p fljande stder:

Barcelona
Madrid
Malaga
Bilbao
Citera
2010-06-06, 18:27
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balticbitch
Bor fr tillfllet i Barcelona sen 3 veckor. Pluggar till cocktailbartender och r klar om en vecka. Frgan r allts vilken stad jag ska lra mig spanska i. Dessa stder r egentligen de enda i Spanien jag har ngon som helst info om, s om ni har erfarenhet av andra skna stder s vore det fett med tips.

Har bara varit i Barcelona i Spanien och tycker det r en sjukt fet stad, men knner att den r lite vl stor och lite "ytlig" om ngon fattar vad jag menar...

Mina kriterier r: Hyfsat ltt att skaffa sig ett bartenderjobb, kust, schyssta brudar, billigt rka, mycket studenter, bra utbildning, inga svenska charterhoror.

Ni har skert redan rknat ut att jag r en ungkarl i 25-rs ldern.

Ngon som vet ngot??

(ska den hr vara i utbildning och studier ber jag om urskt p frhand...)
I Barcelona pratas det vl katalanska, inte sant? Jag skulle nog titta p Salamanca fr dr finns nog allt det du letar efter trots att det r en mindre stad. Skert billigare att leva dr ocks. Dessutom, se habla el castellano puro por all.

Sprkskola jag kan rekommendera dr:

http://www.colegiodelibes.com/
Citera
2011-03-20, 16:26
Medlem
orgullos avatar
k inte till ngon av de tv stderna!! Fullt av ckliga guiris (dumma turister) som frstr fr dig..

Det r bttre att ka ngon annanstans dr det inte finns mycket turister.

Om du ska lsa s undvik Salamanca ocks, det r fr mycket utlnningar dr..

Jag skulle ha kt till Sevilla, eller norra Spanien.. Kantabrien, Asturien eller ah, jag vet vad..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in