2010-06-03, 15:27
Flickvännen tappade sin iPhone 2G i marken och sen har den vägrat starta. Innan hon fick den så hade jag den i ca 2,5år och jag gav den en och annan buckla men den strulade aldrig så nu när den verkar vara död så funderar jag lite på om den kanske bara är sken-död.

Så nu undrar jag vad borde jag mer testa för att se om den verkligen har dött.

Har testat:
* Powerknappen
* Power+Home
* Kopplat in i iTunes
* Kopplat in i vägguttaget

Inget har gett ett utslag på mobilen och ingen kontakt i iTunes.
Citera
2010-06-03, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onaka
Flickvännen tappade sin iPhone 2G i marken och sen har den vägrat starta. Innan hon fick den så hade jag den i ca 2,5år och jag gav den en och annan buckla men den strulade aldrig så nu när den verkar vara död så funderar jag lite på om den kanske bara är sken-död.

Så nu undrar jag vad borde jag mer testa för att se om den verkligen har dött.

Har testat:
* Powerknappen
* Power+Home
* Kopplat in i iTunes
* Kopplat in i vägguttaget

Inget har gett ett utslag på mobilen och ingen kontakt i iTunes.

Testat elchocka den?
Citera
2010-06-03, 16:19
Medlem
Finns väl inte så mycket att göra om du skadat hårdvara? Om du nu inte ska lämna in den någonstans.

Vurpade på cykeln med min iPhone i fickan för någon timme sedan. Fan vad rädd jag blev, men den klarade sig.
Citera
2010-06-04, 09:22
Är som sagt en iPhone 2G som köptes när den kom så garantin tror jag har försvunnit och tror tillochmed att man inte fick någon garanti om man inte aktiverade och betalade för AT&T abonnemanget som följde med.

Funderade ett tag på att koppla in multimetern i den för att se om det fanns någon spänning kvar men även om det finns så kan jag inte komma på något sätt att få igång den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in