2013-04-29, 10:44
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Inte får man en varning för en felpost. Du t.ex har inte fått det.

Jo, det har jag, bara för nån timme sen.

Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
Hen har däremot i morse fått en varning av mig för OT för ett inlägg som inte hade ett dyft med trådens juridiska frågeställning att göra. Jag förmodar att det är det som det handlar om.

Det borde väl ha varit ganska uppenbart dock att det var en felpost med tanke på vad det stod i inlägget

Men, men, nog om det specifika fallet. Var mer allmänt menat även om detta fallet var utlösande för frågeställningen.
Senast redigerad av Sereena 2013-04-29 kl. 10:49.
Citera
2013-04-29, 12:46
Moderator
blomvattnares avatar
Det är uppenbarligen så att vi har olika tolkningar av ordet "felpost".

När någon ångrar sin text i sitt redan postade inlägg så är det brukligt att radera texten (det går ju att göra det inom en timme efter postning) och skriva "felpost", "fp" eller något sådant. Jag trodde att det var sådant du menade att du hade fått varning för.
Citera
2013-04-29, 13:49
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Inlägget ifråga är en uppenbar felpostning och jag antar att det inlägget skulle postats i "Chiliodlartråden".

Varningen är inte felaktig - enligt regelverket - men jag tycker att den är hård med tanke på att det är en felpostning.
Citera
2013-04-29, 14:00
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Inlägget ifråga är en uppenbar felpostning och jag antar att det inlägget skulle postats i "Chiliodlartråden".

Varningen är inte felaktig - enligt regelverket - men jag tycker att den är hård med tanke på att det är en felpostning.
Den är felaktig. Man kan inte moderera på det sättet. Men som sagt så får man upprättelse om man kommunicerar.

Edit: jag menar alltså på att om man uppenbarligen har att göra med en felpostning så kan man bara ta bort inlägget. Onödigt som fan att dela ut en varning.
Senast redigerad av crillecrille 2013-04-29 kl. 14:07.
Citera
2013-04-29, 16:16
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Det borde väl ha varit ganska uppenbart dock att det var en felpost med tanke på vad det stod i inlägget

Men, men, nog om det specifika fallet. Var mer allmänt menat även om detta fallet var utlösande för frågeställningen.

Ta frågan med berörd moderator, löser det sig inte så hör av dig till valfri admin så kikar vi på saken. Den här varningen du tar upp borde vara en tämligen enkel sak att "lösa".

admin5
Citera
2013-05-02, 20:24
Medlem
ahlmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valiumpillret
Moderaterna verkar inte vara tillräckligt hårda, 50% är tjafs, 20% rent skräp som borde varnas och raderas, 10% bra diskussion och sedan 15% mer strunt och 15% godtagbara inlägg.

Man blir (lite för många smileys, fick migrän)
I var tredje tråd man läser
Du gillar det här forumet till 110% verkar det som?
Tyvärr är det människor som skriver på Flashback, och det där är väl en hyfsat träffande analys av mänskligheten. Problemet med det här forumet tycker jag är att det blandas in höger-väster-politik i Nästan allt.

Hårdare tag hade dock varit roligt att prova.
Citera
2015-10-31, 22:14
Bannlyst
Jag anser att om man är moderator borde man ha namn adress och telefonnummer på sidan.
Annars faller all trovärdighet !
Citera
2015-10-31, 22:32
Medlem
smurflers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zulu859
Jag anser att om man är moderator borde man ha namn adress och telefonnummer på sidan.
Annars faller all trovärdighet !
Vilken form av trovärdighet då, menar du? Anser du att trovärdheten som moderator byggs upp på något annat sätt än hur denne är som användare just på Flashback?

Vilken utsatt situation vissa moderatorer är i tänker jag inte ens ta upp...
Citera
2015-11-01, 10:57
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfler
Vilken form av trovärdighet då, menar du? Anser du att trovärdheten som moderator byggs upp på något annat sätt än hur denne är som användare just på Flashback?

Vilken utsatt situation vissa moderatorer är i tänker jag inte ens ta upp...

Fattar du inte att det är fullständigt HORRIBELT att moderatorer ska kunna använda Trams-regeln för att på så sätt kunna driva igenom sin egen politiska agenda, att varna användare som man finner ha obekväma åsikter som måste tystas...

Att Flashback tillåter detta, fast det har kommit upp till ytan att det missbrukas å det grövsta av vissa moderatorer (speciellt på konspirations-forumet, ja, ni vet säkert vid det här laget vilka jag syftar på), är ett grovt underbetyg åt forumet!

Undertecknad har det i särklass högsta snittet på både visningar och kommentarer på sina trådar här på Flashback (kvalitetsstämpel), men bara för att det finns några moderatorer som har en mycket skev och trång världsbild, så kan de godtyckligt, självsvåldigt, subjektivt varna användare för trams, trots att det objektivt sett inte finns minsta lilla trams i inläggen!

Personligen, så har ca 80 % av alla varningar och avstängningar tillkommit pga denna subjektiva Trams-regel, som gjort att jag varit avstängd från forumet i 2,5 år de senaste 3 åren!

Det som är illa är att det inte verkar finnas någon instans på Flashback där dessa trams-varningar ses över och användare som drabbats av dem får upprättelse och trams-varningarna raderas!

Men det allra värsta är att Flashback tillåter såna yttrandefrihets-bekämpande moderatorer fortsätta sitta på sina poster här, trots att det för alla är uppenbart att de missbrukar sin position!

Påpekar man situationen för Admins så sker absolut ingenting, det verkar som dessa mods är immuna, vilka regelvidrigheter de än begår, så får de sitta kvar som moderatorer...

JAG ÄR MYCKET GLAD ATT DEN HÄR TRÅDEN FINNS, där man kan tala ut öppet och fritt om moderatorer kring detta ämne[/b], kring det ohållbara att ha denna "Trams"-regel som kan användas subjektivt mot "obekväma" användare med "obekväma" åsikter...

VAD SKA TILL FÖR ATT DENNA TRAMS-REGEL SOM MISSBRUKAS Å DET GRÖVSTA TAS BORT?

FLASHBACK STÅR FÖR RIKTIG YTTRANDEFRIHET?

PYTTSAN HELLER !!!
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-11-01 kl. 11:25.
Citera
2015-11-01, 11:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Fattar du inte att det är fullständigt HORRIBELT att moderatorer ska kunna använda Trams-regeln för att på så sätt kunna driva igenom sin egen politiska agenda, att varna användare som man finner ha obekväma åsikter som måste tystas...

Att Flashback tillåter detta, fast det har kommit upp till ytan att det missbrukas å det grövsta av vissa moderatorer (speciellt på konspirations-forumet, ja, ni vet säkert vid det här laget vilka jag syftar på), är ett grovt underbetyg åt forumet!

Undertecknad har det i särklass högsta snittet på både visningar och kommentarer på sina trådar här på Flashback (kvalitetsstämpel), men bara för att det finns några moderatorer som har en mycket skev och trång världsbild, så kan de godtyckligt, självsvåldigt, subjektivt varna användare för trams, trots att det objektivt sett inte finns minsta lilla trams i inläggen!

Personligen, så har ca 80 % av alla varningar och avstängningar tillkommit pga denna subjektiva Trams-regel, som gjort att jag varit avstängd från forumet i 2,5 år de senaste 3 åren!

Det som är illa är att det inte verkar finnas någon instans på Flashback där dessa trams-varningar ses över och användare som drabbats av dem får upprättelse och trams-varningarna raderas!

Men det allra värsta är att Flashback tillåter såna yttrandefrihets-bekämpande moderatorer fortsätta sitta på sina poster här, trots att det för alla är uppenbart att de missbrukar sin position!

Påpekar man situationen för Admins så sker absolut ingenting, det verkar som dessa mods är immuna, vilka regelvidrigheter de än begår, så får de sitta kvar som moderatorer...

JAG ÄR MYCKET GLAD ATT DEN HÄR TRÅDEN FINNS, där man kan tala ut öppet och fritt om moderatorer kring detta ämne[/b], kring det ohållbara att ha denna "Trams"-regel som kan användas subjektivt mot "obekväma" användare med "obekväma" åsikter...

VAD SKA TILL FÖR ATT DENNA TRAMS-REGEL SOM MISSBRUKAS Å DET GRÖVSTA TAS BORT?

FLASHBACK STÅR FÖR RIKTIG YTTRANDEFRIHET?

PYTTSAN HELLER !!!

Lägg ner nu tramspelle, att du inte är bannad är i vissa fall ett mysterium med tanke på hur extremt oseriös du faktiskt är.

Har du någonsin kunnat föra en enda seriös dialog där du tar dig tiden att inte gå i affekt så fort någon försöker att föra en intellektuell disskusion med dig?
Citera
2015-11-01, 17:31
Medlem
Klickar man på Regler finns ju 3 typer av regler, Netikett, Regler och Övrigt. Netikett börjar med 0, Regler med 1 och Övrigt med 2. För Trams och Off-topic står:

"0.03. Trams och off-topic

Inlägg som är off-topic eller trams kan raderas utan förvarning och motivering." (min fetning).

Det hör snarare till Netikett än Regler. För alla Regler (under 1) är det en länk med texten "Visa förtydligande av denna regel." men för Netikett, dit Trams och OT hör är det ingen sådan länk, vilket ju kan tolkas som att det inte är helt klart vad som är trams respektive OT. Där får man alltså, som det är nu, själv tänka efter när man vill skriva något, om det kan kallas trams och/eller OT. Kanske det skulle vara bra med ett förtydligande även där. Finns det klara kriterier på vad som räknas som Trams och OT?

Man kan alltså bli avstängd om man många gånger har skrivit tramsinlägg, eller? För Netikett står ju endast:

Den som bryter mot netiketten riskerar varning.
Citera
2015-11-01, 18:35
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Klickar man på Regler finns ju 3 typer av regler, Netikett, Regler och Övrigt. Netikett börjar med 0, Regler med 1 och Övrigt med 2. För Trams och Off-topic står:

"0.03. Trams och off-topic

Inlägg som är off-topic eller trams kan raderas utan förvarning och motivering." (min fetning).

Det hör snarare till Netikett än Regler. För alla Regler (under 1) är det en länk med texten "Visa förtydligande av denna regel." men för Netikett, dit Trams och OT hör är det ingen sådan länk, vilket ju kan tolkas som att det inte är helt klart vad som är trams respektive OT. Där får man alltså, som det är nu, själv tänka efter när man vill skriva något, om det kan kallas trams och/eller OT. Kanske det skulle vara bra med ett förtydligande även där. Finns det klara kriterier på vad som räknas som Trams och OT?

Man kan alltså bli avstängd om man många gånger har skrivit tramsinlägg, eller? För Netikett står ju endast:

Den som bryter mot netiketten riskerar varning.

HELA KÄNDISSKVALLER-FORUMET ÄR JU MEST BARA TRAMS !!!

Hmm...

Så frågan är, hur avgörs vad som är trams och inte här på Flashback?

FLASHBACK MÅSTE GENAST SE ÖVER DENNA REGEL OCH DEFINIERA DEN MYCKET KLART

SÅ INTE KLÅFINGRIGA MODERATORER KAN MISSBRUKA REGELN !!!
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-11-01 kl. 18:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in