Citat:
Ursprungligen postat av
smurfler
Vilken form av trovärdighet då, menar du? Anser du att trovärdheten som moderator byggs upp på något annat sätt än hur denne är som användare just på Flashback?
Vilken utsatt situation vissa moderatorer är i tänker jag inte ens ta upp...
Fattar du inte att det är fullständigt
HORRIBELT att moderatorer ska kunna använda Trams-regeln för att på så sätt kunna driva igenom sin egen politiska agenda, att varna användare som man finner ha obekväma åsikter som måste tystas...
Att Flashback tillåter detta, fast det har kommit upp till ytan att det missbrukas å det grövsta av vissa moderatorer (speciellt på konspirations-forumet, ja, ni vet säkert vid det här laget vilka jag syftar på),
är ett grovt underbetyg åt forumet!
Undertecknad har det i särklass högsta snittet på både visningar och kommentarer på sina trådar här på Flashback (kvalitetsstämpel), men bara för att det finns några moderatorer som har en mycket skev och trång världsbild, så kan de godtyckligt, självsvåldigt, subjektivt varna användare för trams, trots att det objektivt sett inte finns minsta lilla trams i inläggen!
Personligen, så har ca 80 % av alla varningar och avstängningar tillkommit pga denna subjektiva Trams-regel, som gjort att jag varit avstängd från forumet i 2,5 år de senaste 3 åren!
Det som är illa är att det inte verkar finnas någon instans på Flashback där dessa trams-varningar ses över och användare som drabbats av dem får upprättelse och trams-varningarna raderas!
Men det allra värsta är att Flashback tillåter såna yttrandefrihets-bekämpande moderatorer fortsätta sitta på sina poster här, trots att det för alla är uppenbart att de missbrukar sin position!
Påpekar man situationen för Admins så sker absolut ingenting, det verkar som dessa mods är immuna, vilka regelvidrigheter de än begår, så får de sitta kvar som moderatorer...
JAG ÄR MYCKET GLAD ATT DEN HÄR TRÅDEN FINNS, där man kan tala ut öppet och fritt om moderatorer kring detta ämne[/b], kring det ohållbara att ha denna "Trams"-regel som kan användas subjektivt mot "obekväma" användare med "obekväma" åsikter...
VAD SKA TILL FÖR ATT DENNA TRAMS-REGEL SOM MISSBRUKAS Å DET GRÖVSTA TAS BORT?
FLASHBACK STÅR FÖR RIKTIG YTTRANDEFRIHET?
PYTTSAN HELLER !!!